Vraag cyclus

Discussie in 'De lounge' gestart door Jatobe, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Wij hebben geen kinderwens, heb echt een vraag puur over mijn cyclus. Deze begint af en toe vreemd te doen.;)

Ik heb meestal cycli van rond de 29 dagen. Lf van 12-13 dagen. Bloed meestal niet zo heel veel en vrij kort (rond de 3, soms 4 dagen). Juist de laatste keren had ik wat langduriger bloedverlies (5-6 dagen), maar in totaal niet meer qua hoeveelheid. Maar ik kon dus redelijk de klok erop gelijk zetten, ondanks dat ik lichte PCOS heb. Omdat ik een slechte eisprong heb en slecht baarmoederslijmvlies opbouw heb ik ook niet veel om af te breken (Zo legde een gyn het ooit uit), daarom ben ik niet hevig ongesteld iedere maand.

Maar nu voor de tweede keer in een half jaar tijd sla ik gewoon de menstruatie over lijkt het! :$ :( Ik herken dit niet, zelfs nooit vanaf mijn allereerste menstruatie. Twee veegjes, ik dacht het gaat weer beginnnen, maar daar hield t mee op. :( Inmiddels zit ik ergens op dag 36 en verwacht ik niet meer ongesteld te worden, maar dat er weer een nieuwe cyclus is begonnen. Ik heb nog wel pijnlijke borsten, zoals in de tweede helft van mijn cyclus meestal. Voor alle zekerheid hierom maar een zwangerschapstest gedaan, maar die is natuurlijk negatief, zoals ik ook verwacht had. Maar weet iemand qua hormonale zaken waarom ik nu nog steeds pijnlijke borsten heb?? En verder niet meer ongesteld lijk te worden? Ik vermoed echt dat ik gewoon weer een nieuwe cyclus in gegaan ben nu. Ik had wel een aantal dagen hoofdpijn van de week, ik vermoed dat dat er wel mee te maken kan hebben? Zou t iets hormonaals zijn?

2. Valerie

Valerie Fanatiek lid

22 jun 2007
    4.206
    1.041
    113
    Vrouw
    Hoe oud ben je? Zou je in de (beginfase van de) overgang kunnen zijn?

3. penseel

penseel Niet meer actief

Dat wilde ik ook gaan zeggen.

Na een bepaalde leeftijd is het wel normaal dat je meer gaat rommelen met je menstruatie,

Gelukkig slik ik het laatste half jaar de pil en heb gelukkig minder klachten als voor heen. Ben 40 mijn menstuatie waren altijd al( hevig) maar worden heviger nu ik ouder word. Het zijn vier/vijf dagen dat is wel normaal maar drie dagen daar van ben ik niet veel waard. Ijzer is zeer verbeterd zins ik de pil slik door dat ik niet meer zo bloed.

Maar het gaat niet om mij maar ha en gyn hebben mij wel verteld als je ouder word kan je menstruatie gaan veranderen.

En een onzeker zoek laten doen kan natuurlijk nooit kwaad even laten checken als je je ongerust maakt.

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ach, ik maak me nooit zo erg ongerust, dat word ik pas als een arts dat doet ;) Maar ik vind t wel raar en ik ben iemand die altijd graag wil weten waarom. Maar ja, ben geen medicus en vind eigenlijk dat ik daarvoor de huisarts niet kan gaan 'lastigvallen'. Ik ben 39 (en een half oke........haha), ik denk eigenlijk niet dat ik al in vervroegde overgang ben oid. Ik begrijp vooral ook niet waarom mijn borsten nou pijnlijk blijven, terwijl de 'rest' van mijn lichaam alweer bezig is volgens mij met een volgende cyclus?

Deel Deze Pagina