mozzerella en kruidenkazen roomkaas en dat soort dingen. van welke leeftijd kan je daar mee beginnen. ben een beetje huiverig voor "rauwe" kazen ivm met de kans op kma. maar weet niet precies welke kazen daaronder vallen zeg maar en hoelang dat je daarmee moet oppassen. schimmelkazen bedoel ik niet ,die ik eet ikzelf toch niet.
Ik heb geen idee...maarrrrr geen een kaas gemaakt van koemelk mag bij KMA... Finn mag helemaal geen kaas dus geloof niet dat het uitmaakt of het rauwmelks is of niet. Mozzerella is van oorsprong buffelkaas...dus daarbij zou je moeten kijken of het die variant is of de koemelkmozzerella die tegenwoordig vaak gemaakt wordt. Roomkaas e.d. weet ik echt niet. Als er koemelk in zit geef ik het sowieso niet.
Ik snap het ook niet Yinte, want ook voor gekookte/gepasteuriseerde melk is een kind met kma allergisch toch? Bedoel je soms dat je bang bent voor de listeriabacterie? Mozzarella is niet gemaakt van rauwe melk en brie trouwens ook niet. Alles waar "boeren" voor staat is rauw en ook de harde Italiaanse kazen als Parmezan en Grano Pardano zijn gemaakt van rauwe melk maar het gevaar schuilt hem alleen in zachte rauwmelkse kazen. Roomkaas (Boursin, Paturain, Philadelphia) is van gepasteuriseerde melk. Maar je hebt ook zat lekkere geitenkaasjes hoor!
ik bedoel die bacterie ja. lars is ( nog) niet echt allergisch gebleken voor melk maar ikzelf dus wel. dus ik ben erg voorzichtig met het opbouwen van zijn eetpatroon. tot nog toe lijkt het allemaal goed te gaan.( belegen kaas, smeerkaas, kwark, en biogarde en yohurt tot nog toe ) maar vanwege het feit dat zwangeren bepaalde dingen niet mogen twijfel ik nu hoe dat met kleine kinderen zit zeg maar. zeker als je al een beetje op moet passen ivm met een kans op allergie.
Die zachte ronde plakken (Bettine) vind je gewoon in de supermarkt bij de kaasafdeling en je hebt ook geitenkaas in een rolletje (Chavroux) in het koelvak bij de roomkaas, op de verpakking moet staan gepasteuriseerd of rauwmelks en anders even langs je kaasboer gaan. Die weet welke rauwmelks zijn en welke niet.
Ik neem aan dat wanneer hij niet reageert op de dingen die jij opnoemt dat het ook niet zo'n vaart zal lopen met andere kaasjes
ik gaf zulke dingen vanaf een jaar, geitenkaas al eerder. Heerlijk vindt ze dat. Maar wij hadden ook geen kans op KMA ofzo. Ben je een ander voedingspatroon aan het introduceren Yinte? Eerst het topic van die vis en nu kaasjes.
ja probeer steeds meer uit te breiden maar probeer door die kans op allergieen heen te sluizen zeg maar. dus pieker me suf wat wijsheid is.
Als hij goed reageerd op belegen kaas, dan zouden andere koemelkkazen toch ook geen probleem moeten zijn? Of heb ik het nu verkeerd? Mozarella, de echte, is gemaakt van buffelmelk, maar de meeste die je in de supermarkt koopt (de goedkopere) zijn van koemelk. Dat staat overigens altijd op de verpakking.
Ik zou het gewoon voorzichtig proberen allemaal dan hoor! helemaal als hij nog helemaal geen reacties heeft gegeven op andere dingen. Niet te veel in 1 keer geven misschien...maar een dun laagje kruidenkaas bijv.
Gewoon voorzichtig gaan proberen. Als andere koemelkproducten goed gaan, gaat de rest vast ook wel goed. Vanaf een jaar mogen ze in princiepe alles eten he. Eet smakelijk!
En een vrouwtjesbuffel is ook een koe. Waterbuffel, roodbont, zwartbont, allemaal runderen. Koemelk is een raar woord, je zegt ook niet ooimelk ipv schapenmelk.
Je hebt wel rauwmelkse buffel mozzarella, maar die is nauwelijks te vinden in NL. Bij mozzarella gewoon even op de verpakking kijken gepasteuriseerd... dat staat op de meeste soorten en zeker die in de supermarkt.
ik heb gister bij de maceroni een klein stukje fijngesneden. hij vond het geweldig. mijn vriend helemaal over de zeik want die snapt zowieso niet dat mijn dochter en ik zulke troep eten. hij vind het geen eten. en nu moet ik zijn kind ook zo nodig van die rommel voeren hij at het met smaak op en papa werd bijna groen tot nog toe zie ik maar bij 1 ding reactie en dat is bij de citroenkwark. alleen ligt het dan aan de citroen of aan de kwark en als het aan de kwark ligt heb ik natuurlijk meteen een groot probleem? dat zou wel jammer zijn want de rest gaat wel goed volgens mij. maar als hij dit op heeft krijgt hij een rode neus met allemaal bultjes eronder de volgende dag ( net of hij erg verkouden is geweest) volgens mij heeft hij er geen last van en hij klinkt ook niet benauwd (wat ik dan altijd heb)
Wat vond je vriend "troep"? Buffelmozzarella? Wat een barbaar! Moet je even kijken wat er in citroenkwark zit Yinte, dat is echt niet alleen maar citroen en kwark he! Als ik dat eet, zit ik ook onder de bulten.
er zit niet veel troep in zo gelukkig want dan valt het af hier. maar ik hoop dat het dan de citroen is of een ander ding wat erin zit en niet de kwark. in ieder geval zit er geen zoetstof enzo meer in. hij is voor hem ook vanaf nu geschrapt van het menu. maar zal er toch achte rmoeten komen of het de kwark was.en pure kwark vind ik zo zwaar en zuur.
Ik ril van kwark, neem altijd yoghurt. Toen ik net zwanger was at ik veel zure dingen als citroensorbetijs en- yoghurt en ik schrok van de ingredientenlijst! Maar sinds halverwege de zwangerschap ben ik helemaal bio geworden. Wat zit er nog meer in die kwark, hoeveel hulpstoffen? Gemodificeerd zetmeel, voedingszuur, gelatine (dierlijk)? Oh en als het van de citroen komt, vind ik dat knap, want dat is maar 1%.