Mijn dochter van 10 jaar, heeft al geruime tijd last van af en toe wat bloed door haar ontlasting. niet alleen als ze harde poep heefrt ook als het zacht is..ze riep me vandaag weer, ze heeft het niet elke dag. ik ga uiteraard morgen de dokter bellen. maar heeft iemand dit ook al meegemaakt? Ze heeft soms wat buikpijn en een beetje moe. Geen koorts. En voor de rest gewoon een heerlijk vrolijk kind, die lekker in haar vel zit
t kan een aambei zijn. als die eenmaal stuk is kan er ook bij zachtere ontlasting bloed zitten. vooral als de aambei inwendig is. heeft ze ook pijn als ze moet? Verder succes bij de ha...
Nee geen pijn bij het poepen zeg maar.. bedankt voor je reactie, hoop dat het idd een aambei is en niets anders
Het kan een heleboel dingen zijn. Mijn zoon had het ook en bleek coeliakie te hebben. Hoeft niet zo te zijn bij jouw dochter. Ik zou inderdaad contact opnemen met de huisarts.
Ook even kijken of het bloed door de ontlasting zit of er op/naast. Dit kun je aangeven aan de arts, hierdoor kunnen ze dingen uitsluiten.
of het nou een aambei is of niet, bloed in de ontlasting is altijd een reden om even langs de huisarts te gaan.
misschien een scheurtje bij de anus? dat kan ook bloed veroorzaken; en dat kan al als ze 1 keer hele harde ontlasting heeft gehad