Wanneer hebben jullie het verteld / of gaan jullie het goede nieuws vertellen? Ik heb a.s. dinsdag mijn 9 weken echo en twijfel of ik het dan aan iedereen vertel of 3 weken later dan heb ik weer een echo. Wil het aan de ene kant zo graag vertellen maar aan de andere is (ivm kans op miskraam) het toch beter om te wachten. (natuurlijk moet eerst de echo goed zijn, maar dat spreekt voor zich ) Bedankt!
Mijn ouders en broers wisten het al direct, omdat het kleintje eigenlijk niet gepland was (met 5,5 weken). Overige familieleden en vrienden hebben we het pas vertelt na de 12 weken echo.
Wij meteen aan onze ouders, broer en zussen op de dag van de positieve test (4 wk 6 dg) Onze beste vrienden paar dagen later en de rest (werk en fam enzo) na de eerste echo met 7 weken. Dus al vrij snel, maar dat vonden wij juist fijn.
met 6 weken aan mijn beste vriendin en met 8 weken aan de ouders en met 10 weken aan de rest (dit wel na 2 goede echo's)
Mijn ouders wisten het met 8 weken. De andere famieleden en vrienden hebben we het verteld na de 1e echo (met 12 weken).
Schoonouders, mijn zusje en meter wisten het de dag dat ik teste! Mijn ouders een week later (kerstavond) hebben we het gezegd!
Ouders en zussen / zwagers met een week of 6 (Kerstmis) Beste vriendin met 10 weken (kon het niet meer voor me houden) De rest met 13 weken
Met 8 weken aan onze ouders en broers/zussen, na de echo met 10 weken aan vrienden en overige familie en daarna gaat het als een lopend vuurtje rond...
Mijn collega's (heb er een héél goede band mee) stonden bij me toen ik telefoon kreeg... Zij hebben me ook bijgestaan tijdens de hele periode van iui vooraf! Dus zij wisten het meteen! Twee beste vrienden wisten het de dag erna. De familie en de rest van de wereld hebben we het na de 7wk echo verteld!
Na positieve test gelijk verteld aan ouders, schoonouders, broertje, schoonzussen en 1 (zwangere) vriendin van mij. Na de eerste echo (8,5 week) aan een paar goede vrienden verteld. Komende donderdag hebben we de 2e echo en als dan alles goed is, mag iedereen het weten.
ouders/schoonouders/broers/zussen verellen we het na de echo (rond 9 weken). vriend wil ivm eerdere miskraam even wachten met het goede nieuws tot we ook écht goed nieuws hebben. ik vind het wel moeilijk hoor! een heel goede vriendin die zelf zwanger is (en weet vd miskraam etc.) heb ik het wel verteld; weet zeker dat zij niks doorkletst. moest het namelijk echt aan íemand kwijt, haha!
Mijn ouder ongeveer 3 dagen nadat we het wisten (ik denk dat ik toen zo'n 5,5 weken minimaal was) en mijn broer gister, dus een week later. Mijn zus weet het nog niet, maar aangezien zij kinderen heeft die het ook al best begrijpen wil ik voor hen iets meer zekerheid en wacht ik sowieso donderdag de echo af. Op mijn werk heb ik me vorige week al versproken dus die weten het ook al. Wat vrienden van ons weten het ook al. Dus gemiddeld hebben we het met zo'n 6 weken al verteld, maar je ziet het al echt dus mensen vroegen het ook zelf al. Ik kan dan overigens ook al best een aantal weken verder zijn dat hoor ik donderdag hopelijk. Ik vind het wel fijn om al best vroeg te vertellen.. Juist als het misgaat hoef ik geen vage smoesjes te bedenken maar kan ik er veel over praten en dat is voor mij wel belangrijk. Als we dan voor een tweede keer gaan zou ik waarschijnlijk wel tot de 3 maanden wachten. Zodat niet iedereen met me heeft te stressen of het wel goed gaat. Tot nu toe voelt het gewoon goed, al weet je het nooit.
wij hebben eht aan onze ouders en broers en zussen emteen verteld na de zwangerschapstest. en de rest van de familie kreeg eht na de eerste echo met 10 weken te horen.
wij konden het niet voor ons houden omdat we dus zoo super blij waren, achteraf gezien eigenlijk moeten wachten omdat me contract van me werk daardoor niet is verlengt