Mijn buren zijn zes weken op vakantie en hebben drie katten, ze hebben een oppas in huis maar die is er niet alle dagen, nu is ze geloof ik ook weer het weekend in haar eigen huis. Maar nu hebben wij dus al een week drie nieuwe katten in huis lopen, opzich wel komisch, want onze kat zit hier verbaasd om zich heen te kijken en gaat uiteindelijk maar gewoon op zijn plek liggen en slapen. Maar deze katten zijn geen honden gewend, mijn hond wel katten maar laten we eerlijk zijn, katten die keihard wegrennen zijn leuk! Ik heb alleen geen idee wat mijn hond zou doen als die een rennende kat in gehaald heeft, en ik weet ook niet of ik de katten na 6 weken in ons kindvrije rustige huis nog terug geschopt krijg naar hun eigen huis met drie rennende kids. Er zit een kattenluik aan de achterkant van hun huis, dus vanmorgen hebben we de katten al van voren door ons huis heen naar achteren getild zodat ze hun eigen huis in kunnen. Ik heb altijd zoiets van alles is welkom hier in huis, maar toevallig zijn de katten van buren die zelf altijd iets te mopperen hebben over onze kat en hond, ze gaan zes weken weg zonder blijkbaar iets te regelen voor de katten wat ook echt werkt, want dan zouden ze niet alle drie hier binnen zitten lijkt mij toch? Eten doen ze wel in hun eigen huis, het is dus puur de gezelligheid en de aandacht waar ze voor binnen komen en met dit weer hou je ook je ramen en achterdeuren niet dicht en met water overgooien tsja..is niet mijn ding, ze doen immers geen kwaad. Maar wat nou als 1 van die katten al rennend in mijn huis wel gezien worden als pak me dan kandidaatjes voor mijn hond? Dus maar naar buiten gooien? Ik ben een watje hoor....vind het zielig dat ze hun gezinnetje missen...maar wil ook niet dat ze ontbijt, lunch of diner voor mijn hond worden.
Ik denk dat je niets anders kunt doen dan ze elke keer toch weer buiten zetten en straks zodra de 'oppas' er weer is, haar erop aanspreken dat ze steeds bij jou binnen zitten. (Kan zij op dit moment waarschijnlijk niet veel aan doen, maar dan heb je het tenminste gezegd ) Na de vakantie even bij je buren langs om te zeggen wat er gebeurd is. Dan kunnen ze hopenlijk voor volgend jaar iets anders regelen.
Eens met Tupp. Enne de meeste katten rennen een hond er wel uit hoor (of springen op een muurtje ofzo)
Grote nadeel van de buurkatten naar buiten zetten gevonden: Smorgens vanaf 7 uur gemauw en gekrijs Kan het de katten ook niet kwalijk nemen, ze snappen het natuurlijk niet, normaal is er 5 man personeel aanwezig om ze binnen te laten Ik had al bedacht het in ieder geval vandaag aan de oppas te melden, alhoewel ze er inderdaad weinig aan kan doen, ze gaf een paa dagen geleden al aan de katten bijna niet te zien, het zijn echte buitenkatjes die binnen komen wanneer ze willen, alleen is er in een gezin van 5 altijd wel iemand thuis, en bij 1 iemand afentoe eens niet. Maar misschien is het een optie de katten alleen achter eruit te laten, zodat ze via het luikje weer naar binnen kunnen, maar even wachten tot de oppas weer terug komt (zou ze wel terug komen ? ow ow....)
Ik zou inderdaad even de oppas aanspreken. Ik zou het niet willen dat er zomaar 3 katten in mijn woning zijn. Lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, anders hadden je buren geen oppas ervoor genomen.