ligt dit aan mij? of....

Discussie in 'De lounge' gestart door babs81, 28 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Amen! :D

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik houd van de sauna en vind het heerlijk om in mijn blote kont te lopen. Iedereen loopt er bloot en voor iedereen is de eerste keer een beetje spannend. Het is erg onhygienisch om met badkleding in de sauna te gaan (zweten, bacterien die in de kleding blijven hangen ondanks douchen). Neem maar van mij aan dat niemand jouw lichaam bekijkt op een negatieve manier, met iedereen is wel wat. Ik vind het bijv. bewonderenswaardig dat ik eens een vrouw met een geamputeerde borst in de sauna zag. Wat een durf heb je dan! Geweldig. Geniet lekker van de sauna, het ontspannende en laat je niet gekmaken door je eigen gedachten. En als je dat wel doet, dan zijn de badkledingdagen misschien iets voor je.

3. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Een sauna zou ook echt niks voor mij zijn, mits het een 'prive-sauna' zou zijn voor mij en mijn man samen. Ik zou nooit naar één gaan waar allemaal naakte mensen zijn. Ik ben best preuts op dat gebied. Ik had ook altijd moeite met douchen na het sporten, dat deed ik altijd liever thuis...

Er komt een soort schaamtegevoel over me heen als ik naakt ben. Bij mijn man niet hoor, maar wel tegenover andere mensen.

En ik vind het gewoon iets prive's. Anderen hoeven mij niet zo te zien, en ik hoef anderen ook niet naakt te zien.

Maar snap ook niet zo goed eerlijk gezegd dat bij jou (TS) dat gevoel pas kwam na die tijd. Dat kun je voor die tijd toch al nagaan?

4. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Dat is toevallig, ik zat vanmorgen op de site van sauna prinsejagt (eindhoven) te kijken en zei tegen mn man daar zou ik weleens heen willen. sauna hoeft voor mij eigenlijk niet, maar ze hebben heerlijke loungeruimtes en zwembaden en whirlpools en lichaamsbehandelingen daar zou ik me al mee vermaken, maar ik weet dus niet of je in die zwembaden ook naakt moet. Is niet mijn ding ben ook helemaal niet preuts, maar ik vind dat voor mezelf en mijn man en heb ook totaal geen behoefte anderen naakt te zien! Vind het zelfs een beetje vies haha.

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    is dit topic serieus?

Als je er zoveel moeite mee hebt dat kijk je toch eerst even op site van de sauna.. standaard zijn alle sauna's naakt, op een uitzondering na of de bakpakken dagen. Deze dagen hebben bijna alle sauna's wel een keer in de zoveel tijd.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Waarom niet? :(

7. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Omdat ik me niet kan voorstellen dat als je een sauna arragement boekt, je niet weet dat dit naakt is. Zelfs de plaatjes laten veelal zien op vakantieveilingen dat mensen geen badkleding aan hebben.
    Bovendien heb ik al een paar keer een arragement geboekt bij vakantieveilingen en daar staat duidelijk in de tekst wanneer er badkleding dagen zijn of als de sauna niet over badkleding dagen beschikt.

8. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ok ik snap hem. Maar als ik het goed begrijp heeft ts hem niet zelf geboekt maar gewonnen of zo toch? Maarja dan nog is het begrijpelijk dat het naakt is, en niet in je badkleding.

9. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Tja, we worden allemaal naakt geboren tenslotte. Is de normaalste zaak van de wereld. Kinderen kennen geen schaamte op dat gebied, dat is iets aangeleerds mijns inziens.

De sauna is een heerlijke plek om te ontspannen en zwemmen is naakt nog altijd het fijnst vind ik ;).

Dus als je daar problemen mee hebt, kun je beter naar sauna's gaan waar badkleding wel verplicht is, of op de speciale badpakkendagen die bij veel sauna's gehouden worden.

10. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland

Via vakantieveilingen, kun je bieden op een arragement.. de hoogste bieder wint de veiling. Dus snap ts haar woord van gewonnen wel maar ze heeft het zelf geboekt/gereageerd. Of het moet in de geval anders zijn??

Ik snap wel dat naakt voor sommige mensen niet prettig is, ik zal mijn man ook voor geen 1000 euro in de sauna krijgen.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.026
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb zelf geen moeite met het gaan naar de sauna.
    Ik ben nog nooit geweest en wil heel graag een keer heen, maar niemand wil met me mee.
    Iedereen die ik ken is gewoon te preust en wil niet naakt, heb daar zelf totaal geen moeite mee.

Vraag me af wat je had verwacht toen je er naar toe ging?
    Dacht je dat niemand naakt zou zijn?
    Jammer dat je er nu zo'n naar gevoel over hebt, naakt zijn is niets waarvoor je je hoeft te schamen.
    Immers iedereen in de sauna was naakt.

12. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ben het met Consider eens...naakt zijn is niet iets om over te schamen..

Ik maak me ook echt niet druk om zulke dingen!
    En ik zou ook echt nooit zo reageren op iemand zn lijf zoals jij doet.
    Het is niet zo gek dat jij je onzeker voelt als je zelf mensen zo bekijkt!

Volgende keer dus lekker op ladies night gaan of badkleding dagen..

13. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dames, het niet prettig vinden om naakt te gaan heeft lang niet altijd te maken met schaamte hoor. Dat probeerde ik (en anderen) net ook al duidelijk te maken. De een vindt het de normaalste zaak van de wereld, de ander niet. Ik ben niet preuts, ik schaam me niet voor m'n lichaam, maar vind het gewoon prive. Dat kan toch ook?

En tja, dat we naakt geboren worden...wat heeft dat er mee te maken. We gaan toch ook niet naakt winkelen, naar ons werk, naar school etc. Naakt ben ik alleen thuis en op alle andere plekken niet. Dus is voor míj normaal :)

14. susy26

susy26 Niet meer actief

@ WIJFIE, ben ik met je eens! dat is iets voor je jezelf! Ik zie me ook niet op me GEMAK rond paraderen in de sauna. Dan voel ik me echt niet op me gemak!:$ Ene kan het makkelijker als de ander natuurlijk. maar ik vind dat is iets voor jezelf en je partner. dat is ieder voor zich natuurlijk.;)

15. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    ik heb er gelukkig nooit probleem mee gehad maar zins ik een buikje heb mmm heb ik wat meer moeite mee maar zet mij erover heen.

wel heb ik gemerkt ( heel iets anders ) op mijn sportschool hebben wij een zwembad, zodra de mannen gaan zwemmen durven de vrouwen op eens niet meer , terwijl de mannen sommige goed maar ook niet echt charmante lijven tussen zitten waarom moet de vrouw zich dat eigenlijk schamen ???

ze claimen heel dat bad op die mannen, alleen de maatjes nul van de vrouwen durfen wel te zwemmen maar de rest terwijl je ziet in die warmen dagen willen wel maar ze schamen zich,, is eigenlijk ook van de zotte, iedereen is anders iedereen is mooi ook met een putje of streepje meer.

xx

16. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    p.s meeste mensen voelen zich niet op hun gemak hoor in de sauna :D

17. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Het lijkt met dat je het van te voren had kunnen weten. Je weet nu in ieder geval dat je dit niet prettig vindt. Dat kan, en dan kun je wellicht naar een wellnes als Sanadrome in Nijmegen of het thermaalbad in Arcen gaan. Hier ben je verplicht om badkleding te dragen.

Ik vind de sauna heerlijk en ga elke maand een dag of avond. Er is voor mij niets ontspannender dan de sauna. Ik ga gewoon alleen (mijn man vind de warmte niet fijn en met vriendinnen is het meer een kletsavond en dat vind ik niet relaxed in de sauna). Het is echt een moment voor mezelf. Op dat moment ben ik echt niet bezig met hoe anderen er uitzien of hoe anderen mij zien.

Pim

18. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Een sauna bij een sportschool al sneller een plek om gezien te willen worden. Je 'kent' elkaar dan ook van de sportschool. Een compleet andere sfeer dan bij de sauna.

Pim

19. babs81

babs81 Niet meer actief

was de eerste keer:(

20. babs81

babs81 Niet meer actief

gelukkig;)

Deel Deze Pagina