Fietszitje achter

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sunnybaby, 4 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Mijn oudste is nu echt toe aan een zitje voor achterop de fiets. Nu viel het me op als ik op MP zoek, dat er daar bijna geen zitjes met beenbeschermers staan. Terwijl als ik nu in de winkel kijk ze dat wel vrijwel allemaal hebben. Is dat iets van de laatste tijd of zo?

En welk zitje zouden jullie aanraden of juist afraden? Ik wil het liefst een zitje waarbij ik ook mijn fietstassn nog kan gebruiken, aangezien ik geen auto heb.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

De nieuwe modellen hebben het wel omdat de kans dat je kind met zijn/haar voeten tussen de spaken komt heel groot is.
    Een oud bobikezitje kan wel, maar dan moet je de schermen om je spaken dicht te maken apart kopen, jasbeschermer is nml onveilig die is zo kapot en vaak ook te klein. Fietsersbond heeft er een heel artikel op staan, kijk daar anders eens op.

Wij hebben de okay baby die kwam als veiligste uit de test en mijn man wilde die perse. ik heb een oude bobike met beschermplaten en die is ook veilig. Ik vervoer ze binnen het doro, manlief heeft ze altijd op zijn fiets als we ver gaan fietsen.

Voor je fietstassen heb je ook een begagerekverlenger zodat je ze gewoon kunt blijven gebruiken

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

wij hebben sinds gister die van de hema. ook zo'n stoel waar ze helemaal inzitten. dat wilde ik perse omdat mijn oudste 2 kinderen in zo'n ander stoeltje zaten en allebei een keer ondanks de jasbeschermers en de voetjes die vast konden ertussen hebben gezeten.(kweet zo even het merk niet precies meer is al 10/12 jaar geleden, bo bike ook volgens mij) plus dat ze hier helemaal inzitten en de rug dus goed beschermd wordt en als ze in slaap vallen ze tegen de zijkant aan kunnen leunen.hij staat op een soort van "vering" dus er is nog ruimte onder voor fietstassen. we hebben ze nog niet maar ben het wel van plan.de stoel zelf zit dus vast op die veringsbuis en aan je frame van je fiets onder het zadel en dus niet op de bagagedrager zelf.in theorie moet er dus ruimte zijn voor fietstassen.

4. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Oudere stoeltjes hebben vaak voethouders, en geen beenhouders. Ik denk dat als de voetjes goed vastzitten het veilig moet zijn.

5. Skye

Skye Niet meer actief

Ik heb er laatst 1 gekocht bij de kruidvat! Ook een stoel aan 1 stuk, dus ook met beenbeschermers! Kostte echt niks en ik vind hem super!!

6. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    ik heb er 1 van bobike. met voetensteuntjes... voor je fietstas probleem kun je een verlengstuk kopen op je fiets. dan gaat de tas wat verder naar achteren! ideaal!

7. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Daar is dus een tijdje geleden een onderzoek naar gedaan, ik geloof door de consumentenbond of stichting consument en veiligheid. Daar bleek uit dat dit niet zo is en dat als je alleen voetsteuntjes hebt je voor de veiligheid ook beschermplaten (geen jasbeschermers!) oid moet gebruiken. Maar ik wil dus graag een oplossing ineen met beenbeschermers en dan liefst ook nog mijn fietstassen kunnen gebruiken. Heb dat. U bij een merk gezien, maar dan was ik totaal ik geloof meer dan €150,- kwijt en dat is teveel voor mij.

8. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    ik ben ook op zoek naar een achterzitje.
    Dus ik lees mee in dit onderwerp.

Deel Deze Pagina