Beste kwebbel, fijn dat jullie hebben gesproken met elkaar en hij zijn best wil gaan doen. Met helpen te begrijpen, is niet zo ingewikkeld als het er staat. Tis best logisch als je iemand vraagt, help mij dit te begrijpen, want ik weet begod niet waarom je dit allemaal doet. Het is aan hem om jou jou uit te leggen waarom hij dit doet. Zo kom je tot praten. En het gaat er niet alleen om wat hij heeft gedaan, maar vooral waarom en hoe wil hij dit veranderen. Vandaar ik het zo heb geschreven, maar ingewikkelde materie is moeilijk te verwoorden als je elkaar ook niet kent. Ik wens jullie veel sterkte en kracht om elkaar weer te vinden om dezelfde doelen te bewerkstelligen.
Fijn dat jullie goed hebben gepraat! En dat hij in ieder geval nu zegt dat hij voor jou gaat. Het is hier al gezegd, maar jij bent inderdaad niet degene die de fout in is gegaan. Hij is degene die verkeerd gehandeld heeft, door die stappen te zetten ipv met jou te praten. Maar, (en daar komt het advies uit voort, denk ik) er zal iets bij hem of tussen jullie niet helemaal super lopen (want anders is het écht helemaal niet te vatten), en in dat stuk is het de kunst om er voor open te staan. Dus mocht hij zeggen 'ik ben spanning gaan zoeken omdat wij geen spanning meer hebben.' Dan is het de kunst om (uiteindelijk) te kunnen kijken (samen) hoe jullie wat meer spanning kunnen regelen. Dan mag je natuurlijk tegen hem zeggen dat hij een e*k*l is omdat dit zijn manier is, maar daarna te uiten dat jullie samen op zoek moeten naar die spanning (spanning als voorbeeld hoor). Dus natuurlijk hoef jij niet te bedenken waarom hij dit heeft gedaan, want hij had dit anders moeten aanpakken. Dat heeft hij echter niet gedaan, maar dat maakt niet dat er íets is waardoor hij op zoek ging naar (tja, naar wat precies). Snap je? Boos en gekwetst, ooh vrouw dat zou ik ook zo erg zijn. Maar, stel dat hij zou zeggen 'ons seksleven zit in een sleur' dan heeft 'Ja, omdat jij met een ander n**kt' geen zin. 'Oké, ik heb nu weinig zin in je, omdat je me gekwetst hebt, maar misschien kunnen wat meer tijd voor ons maken (kletsen, wijntje, spelletje of massage) waardoor die behoefte weer komt' zou productiever zijn. En natuurlijk mag/moet je al jouw gevoelens bij hem neer leggen. Dat hij je pijn heeft gedaan en je enorm heeft gekwetst en dat hij door zijn leugens ervoor heeft gezorgd dat je aan jezelf ging twijfelen. Ik denk juist dat dat constructief is voor de gesprekken. Net als dat hij open moet zijn over de oorzaak, moet jij ook open zijn over jouw gevoelens. Ik denk dat je pas als jullie beide eerlijk en open spreken, op een punt komt dat je hem weer kunt gaan vertrouwen. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en dat het je lukt om naast je verdriet ook over hem en jullie relatie te praten. En dat hoeft niet nu.. Dan mag ook over een week/maand/langer. (al denk ik dat het dan wel handig is om naar hem te communiceren dat je nu nog te emotioneel bent om rustig met hem te praten over jullie relatie en over zijn behoeftes naar iets/iemand anders). Heel veel sterkte en ik hoop écht dat je hier uit komt!
bedankt voor de reacties. het is idd wel iets om over na te denken. ik merkte wel dat er iets meer afstand was tussen ons. Maar probeerde daar ook wat aan te doen. Had alleen steeds het gevoel dat het alleen van mijn kant kwam en dat hij er niks aan deed. Dat is ook zo als we samen wat zouden gaan doen. Het moet altijs md van mijn kant komen. Ik ben degene die dan iets moet verzinnen en moet zorgen voor oppas. Het enige wat hij kan verzinnen is een kroeg en hij weet dat ik daar niet van hou. Voel me totaal niet op m'n gemak in een kroeg voeel altijd spanning en ben bang dat er ruzie ontstaat en ik niet snel weg kan. Ik weet dat dat mijn probleem is maar mijn gevoel daarin is gewoon zo. Heb hem ook gezegd dat ik ook dingen mis in onze relatie. Zoals een spontane knuffel van hem, een bloemetje of een kleinigheidje, een ontbijtje op bed of dat de tafel een keer door hem is gedekt op zondag dat soort dingen. Hoop dat we weer tot elkaar kunnen komen door veel te praten.