Ligt het aan mij of is alles duur??

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben vandaag wezen shoppen met mijn dochter van 2 jaar! Ik kan niets leuks vinden voor haar, qua kleding, of het past niet of het is niet leuk. En als ik wat leuks zie dat past is het super duur!

Nu werken we allebei, mijn man verdient niet slecht. We hebben geen superduur huis, wel allebei een auto, maar mijn man heeft een auto van de zaak. We doen boodschappen bij de Jumbo, niet te duur dus. Ik let op de aanbiedingen van de luiers, enz.

Ik verkoop regelmatig kleding van de kids op internet.

Maar toch redden we het vaak niet aan het einde van de maand, dat we geld van de spaarrekening over moeten schrijven.

Ik snap gewoon niet hoe sommige mensen dit doen.

We doen verder niets extra's, we sporten niet, hebben geen abonnenmenten op tijdschriften, geen dure telefoonrekening (hebben alleen mobiel).

Nu wil ik zelf b.v. heel graag acrylnagels (zie mijn andere topic ;)) maar ik voel me schuldig omdat dit ook weer geld kost.

Ik word er soms moedeloos van.

2. 4days

4days Niet meer actief

Erg herkenbaar! Ik werk zelf helaas niet (wel zwaar op zoek), maar mijn vriend verdient zeker niet slecht. En toch lijkt het wel alsof alles maar duurder en duurder wordt... Ik heb ook mn gelnagels eraf laten halen, mn fitness opgezegd, tijdschriftjes opgezegd, ja zelfs mn GSM abonnement heeft eraan moeten geloven...

Het zijn gewoon zware tijden vrees ik...

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ach ja, dit zeiden mijn ouders vroeger ook ;) Het is iets van alle tijden.

4. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    nou alles is gewoon duur.... en het ergste vind ik nog dat je vaak ook voor duur slechte kwaliteit koopt....de shirts van twinlife die ik voor manlief had gekocht zien er na 1 keer wassen al niet meer uit... stof word ruw en hard... en de goedkope polo tshirts van het merk penn u.s.a die heeft hij al jaren en kunnen niet stuk.....

ik zweer bij wibra.... zeeman.....action....xenos etc.... en voor kleding lekker in de uitverkoop... ik kooop gerust hartje zomer een leuke wintertrui uit het uitverkooprek....en ja ja combineren kun je leren... ben er inmiddels ook achter dat een hoop basiskleding ook heel leuk kan zijn met vrolijke sieraden etc....

en ik ben zowaar gaan nadenken als ik iets koop... voorheen kocht ik wat als ik daar zin in had... gevolg 100 paar schoenen en tassen die ik vervolgens nooit aanhad....

nu denk ik echt na... wat heb ik nodig.... soms voelt het wel een beetje arm.....vroeger was shoppen echt mijn hobbie....nu probeer ik het een beetje te vermijden..

we hebben het niet slecht.....zeker niet.... maar sinds ik een koophuis heb heb ik me toch een enorme spaardrang gekregen......als ik niet spaar maak ik me ongerust... en ik kan nu ook echt balen als een stekker van een miskoop..vroeger mikte ik het gewoon in de kast van m,n vriendin...zo asjeblieft.. nu zet ik het op marktplaats...

xx jose

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik koop vaak kleertjes op marktplaats scheelt een stuk!

6. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mag ik vragen hoeveel spaargeld jullie hebben? Ik vraag me altijd af hoeveel mensen sparen nl.

Wij hebben nu 17.000 euro spaargeld. We willen nl. ooit verhuizen en dan hebben we dit geld hard nodig. Althans dan hebben we veel meer geld nodig.

We proberen elke maand te sparen, meestal lukt dit niet.

De kinderbijslag gaat naar de rekening van de kinderen, dat sparen we voor hun.

Vooral als ik rekeningen moet betalen, zoals nu, dan word ik weer gestresst.... ;)

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    wij hebben nu ongeveer 7000 spaargeld... afgelopen jaar een badkamerverbouwing a 10 000 euro gehad en 2 jaar terug 25 000 in kopwoning gestoken,.... voor ons is dit volgens het nibud een goede buffer maar ik wil toch minstens 15 000 op de bank hebben staan..sparen gaat nu nog vlot.... maar als ik straks minder ga werken dan gaat dat een stuk minder hard...

gr Jose

8. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ehhhmmmm gestrest omdat je rekeningen moet betalen???? met 17000 op de bank..

doe fff normaal joh!!!! dat is toch zonde van je energie??? volgens mij kun je met gemak flinke rekeningen betalen daarvan toch???

gr Jose

9. 4days

4days Niet meer actief

Wij hebben zojuist onze reserves erdoorheen gejaagd met een verhuizing... (overal nieuwe vloeren, behangen, nieuwe meubels, verven, witten etc) Dus wij nihil! :D Maar ik ken me er eerlijk gezegd niet druk om maken.

10. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Voor kinderkleding slaag ik altijd el bij de Hema of Zeeman, ik ga niet aar merkkleding winkels.
    Wij hebben ook 2 auto's.
    Ook geen gekke abbonementen, of sporten.
    Boodschappen probeer ik altijd aanbiedingen of het goedkoopste te kopen, maar meestal kom ik toch ook wel uit rond de 90 per week.
    Het is allemaal duurder geworden, dat is gewoon een feit.

11. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ze bedoelt dat ze die 17000 in het huis wil stoppen.
    Op zich wel een goed plan.
    De kinderbijslag gebruiken wij voor os kind, dan bv het op een spaarrekening te zetten.
    Misschien kun je kijken of je ergens anders op kunt besparen, abbonementen, sport enz....

12. ladyrabbit

ladyrabbit Bekend lid

13 apr 2008
    704
    1
    0
    Begeleider psychiatrie
    Noord-Limburg
    Hier is het ongeveer hetzelfde. Allebei werken en nog alles maar krap aan. Ik hou nu een huishoudboekje bij en bewaar bonnetjes zodat ik op het einde van de maand kan zien of we "overbodig" geld hebben uitgegeven. Dan kunnen we dat een andere keer weer besparen.

Reserves hebben we 0. We komen niet aan sparen toe. Vorig jaar een nieuw huis, bruiloft en een kleintje. Tja, dan gaat het hard. Nu redden we het net iedere maand. We hebben niets over om te sparen. Ach, er komen vast weer betere tijden, toch?

13. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Misschien heb je toch een te dure smaak en geef je het geld verkeerd uit.

Hier 1 inkomen ( modaal) een duur huurhuis ( wordt ooit weer koophuis) een auto en een budget om niet te besparen op het eten ( dat moet gezond).

En toch hebben we genoeg om mee rond te komen. Kleren van Isabella bij Hema, H&M en Tweede Hands van MP of een boetiek hier in de buurt.

Wat je kunt doen is al je vaste uitgaven in een exel bestand zetten en dan elke maand bekijken wat je overhoudt voor leuke dingen en kleding.

Ik vind sowieso dat we in Nederland niks te klagen hebben. Vergelijk je situatie eens met een arm land waar een moeder elke dag in de zorgen zit hoe ze haar kinderen nu weer moet voeden. Misschien moeten we in een rijk land maar eens minder gaan klagen.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja alles is belachelijk duur .....en als het even niet mee zit dana kome grote reperaties en zo ook nog allemaal tegelijk ....
    eigenlijk zou er een nieuwe auto moeten komen , nieuwe douchedeur , spaargeld op het boefje zijn rekening storten ....etc etc ...pppfffff

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Gewoon idd wat bosi al zegt eens alles opschrijven wat jullie uitgeven per maand en zo bekijken waar je op kunt besparen.

Leuke en niet dure kleding vind je ook op marktplaats, h&m wibra en zeeman en het is vaak ook leuke kleding

Boodschappen ik haal dingen die we veel gebruiken zoals melk, suiker, koffie vleesbeleg bij lidl en dat scheelt ook veel tegenover andere winkels

16. Bloem1981

Bloem1981 Bekend lid

4 aug 2009
    800
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tuurlijk hebben andere landen het slechter, maar ik vind het evengoed gewoon duur omdat we echt geen gekke dingen doen.

Ons spaargeld willen we inderdaad gebruiken om in ons nieuwe huis te stoppen (ooit tenminste).

Kleding voor de kinderen koop ik ook niet duur, ik zoek veel op internet en als het merkkleding is is het vaak met veel korting of van een vorige collectie. Dan kost het net zoveel als een truitje bij de Hema en heb ik evengoed iets leuks.

Misschien mogen we inderdaad niet klagen, maar soms valt het gewoon niet mee om de maand door te komen.

17. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    hier het zelfde hoor, ik ben de enige die op een sportschool zit,, we doen vrijwel niks extra's. wij kopen ook nooit tijdschriften en doen geen rare dingen

we verdienen toch echt genoeg en we letten op alles , maar we kunnen niet zomaar nieuwe kleding kopen of een dagje uit :(

gelukkig sparen we wel en ook al vast voor de kleine aan het sparen,, dus mocht hij / zij zich aanmelden dan hebben we genoeg geld.

Maar inderdaad het is niet leuk meer, de zorg verzekering gaat waarschijnlijk weer omhoog, trein kaartje gaat omhoog en met boodschappen moet je ook al oppassen.

ik ga tegenwoordig de markt op en daar heb ik toch een hekel aan maar je kan dan aan het einde lekkere vesre groente en fruit voor een prikkie krijgen.. Wij houden vrijwel niets over aan het einde van de maand om nog wat extra's doen.. vaak gaan we naar gratis dingen doen,, die zijn er gelukkig nog

xx

18. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland

19. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005