Ligt het aan mij of is alles duur??

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloem1981, 1 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    De vergoeding voor een poliklinische bevalling verschilt per zorgverzekeraar en per polis.
    Ben je aanvullend verzekerd dan vergoeden sommige verzekeraars alle kosten, maar dit is niet bij elke verzekering het geval. Wanneer je geen aanvullende verzekering hebt, wordt er meestal maar een deel van de kosten van de poliklinische bevalling vergoed.
    De kosten die voor eigen rekening blijven, zullen afhankelijk van je verzekering tussen de 200 en 300 euro bedragen. Vraag dit na bij je eigen verzekeraar

het klopt idd, vind het wel belachelijk dat je in NL moet betalen om in het ziekenhuis te bevallen

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vind het ook belachelijk... Ik ben blij dat mijn bevalling een medische indicatie werd (het was niet ernstig... anders was ik natuurlijk niet blij geweest).

3. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    hier in belgie bevallen de meeste vrouwen in het ziekenhuis, hier is een thuisbevalling niet zo populair (waarom weet ik niet)

ik was toen ik gestopt was met mijn pil ook maar standaard verzekerd, op dat moment naar de verzekeraar gegaan en mij aanvullend laten verzekeren. bij deze word geloof ik alles vergoed (hospitale verzekering erbij) maar daar zat een wachttijd op van 9 maanden... ikke blij, tot ik er die maand achter kwam dat ik al 6 weken zwanger was... ik viel dus net nog in die wachttermijn :(

kraamhulp kan je hier aanvragen via speciale instantie (kind en gezin) dan ben je iets van 11euro per uur kwijt, en hier word 6 euro ofzo door de ziekenzorg betaald, je betaald dus zelf nog 5 euro. ik heb iemand 1 dag gehad, maar die zat alleen maar koffie te leuten, de vaatwasser stond op enzo ik denk die begint er wel aan ofzo... niets... alleen maar te praten en te koffie te drinken, na 1 uur weg... dus heb haar meteen af gebeld!!

ow, iemand zei dat het op hetzelfde uitkwam omdat we niet ieder jaar bevallen. ben nu zwanger van de 2de en die zou ergens voor mei of juni 2009 zijn :) jamie is van oktober 2008 dus... gelukkig heb ik nu wel die hospitale verzekering en word het vast een stuk minder duur :)

4. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Het is me wat....

5. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    @Sharon20: Gefeliciteerd! En ik neem aan dat je dan 2010 bedoelt? ;)

6. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    ow lol, ja :D 2010 dus ik beval toch niet ieder jaar hihi :)

Deel Deze Pagina