ligt het aan mij of is dit echt onverantwoordelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 26 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tegenwoordig? Volgens mij zijn we tegenwoordig juist aardig panisch in bepaalde gevallen.

Heb het nu niet hier over maar vind wel dat sommige moeders teveel beren op de weg zien.

2. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik ben het eens met Bammetjesbam en Umm85.
    Het valt me op dat er veel doemgedachten gelijk de ronde doen, en dat terwijl je een moment opname hebt gezien. Je hebt geen idee over het verhaal er om heen en wat voor kinderen het zijn (heel lief en rustig, misschien).
    Dus het zijn allemaal speculaties die gedaan worden, waar je gewoon niets aan hebt.

3. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja vind ik ook.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik zou Ruben ook best even alleen durven te laten met zijn neef van 8 jaar (zoekt dekking).

5. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Ik heb 2 meiden van 2,5 en bijna 8 maar die laat ik niet alleen...

6. Skye

Skye Niet meer actief

Ik denk dat iedere moeder dit voor zichzelf kan bepalen, of je dit wel of niet doet! En of dat nou nou wel of niet verantwoord is, dat is aan de moeder zelf! Niet iets om je nou zo druk over te maken!

7. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nou met dit soort situaties zijn dingen altijd lastig in te schatten. Jij ziet iets maar dat hoeft niet te zijn wat werkelijk gebeurt. Snappie :D. Misschien kende ze idd mensen in de snackbar, misschien heeft dat kind een telefoon bij zich, misschien weet zij dat haar kindjes braaf zullen wachten, misschien was ze echt binnen vijf minuten terug, misschien misschien misschien. Kan me voorstellen dat het op het eerste gezicht onverantwoordelijk lijkt. Maar meestal spelen er dingen mee waarvan je zelf geen weet hebt.

En trouwens tuurlijk het kan altijd misgaan maar pfff als je daar toch overdenkt dan heb je echt geen leven meer.

8. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Nee hoor je hoeft geen dekking te zoeken. Ben het met je eens ;). Dat heet je kinderen voorbereiden op de grote boze wereld zonder mammie :D

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

iedereen moet het zelf weten en misschien zie ik wel beren op de weg. ik vind dat ik Emma los genoeg laat. maar zou dit gewoon nooit doen

Iedereen denkt anders over opvoeden en dat is prima.

vind het gewoon jammer dat er gezegd word dat er geen topic over hoeft te zijn, reageer dan gewoon niet. Had hem geopend voor jullie mening wel of niet doen niet of dit topic geopend moest worden of niet

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

maar sluit dit topic maar!

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dat was maar 1 iemand toch?

Het risico van zo'n topic is dat niet iedereen jouw gevoel / mening deelt, dat geeft toch niet.
    Jij mag je er natuurlijk zo druk over maken als je zelf wilt.
    Misschien dat de andere gedachten erbij juist zorgt dat je het een beetje los kan laten.
    Want gelijk had ze natuurlijk wel een beetje, dat het je na zo'n 5 dagen het nog zo hoog zit dat je er alsnog een topic over opent.

12. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ik vind het heel onverantwoord.
    Ik hou domi altijd in de gaten.. aangezien wat je vaak leest in de kranten met al die achtelijke dingen. laat ik zeker haar niet alleen.
    ook kun je een kind van 7 á 8 niet deze verantwoording geven.

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

#33 Aszz, 26 mei 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2011
    Ik vind het niet onverantwoordelijk, in sommige situaties kan het.

Je vraagt of het aan jou ligt, of niet. En ja, sommige mensen zeggen dat het aan jou ligt.
    Dan moet je niet meteen op je *** getrapt zijn en zeggen dat het topic dicht mag. Beetje jammer.

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Wie weet kent ze wel de eigenaar van de cafetaria en heeft ze hem/haar gevraagd om ze eventjes in de gaten te houden? Mijn persoonlijke mening is dat je pas kan oordelen wanneer je de hele situatie kent.

15. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    wat wil je nou horen??? je wilt toch verschillende meningen horen en die hoor je nu.

16. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    waarom?:(

17. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik denk dat je het antwoord wel wist zonder een topic over te maken. Er worden hier wel vaker topics gemaakt over "onverantwoordelijke situaties", waarbij de grote meerderheid het ermee eens is dat het onverantwoordelijk is. Baby in draagzak op de fiets, baby in draagzak op de scooter, dronken moeder met baby tijdens een live band optreden in de stad, rokende moeder met een kinderwagen, baby thuis laten slapen en zelf een snelle boodschap halen, tanken en je kinderen in de auto laten als je betaalt. Heb ik er 1 gemist?

Het is gewoon een beetje kakelen en roddelen als kippen in het kippenhok, gewoon omdat het kan, niet omdat wij of de onverantwoordelijke moeder in kwestie er iets aan hebben. Zo doelloos.

Ik zie ook wel eens iets op straat waar ik mijn vraagtekens bij zet, maar dat is diezelfde dag nog uit m'n hoofd. Shit happens, move on.

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat zei ik ook weleens over bepaalde zaken. Maar je dochter is nog niet eens 2, heeft volgens mij nog geen broertjes of zusjes en je kende niet de achtergrond van deze situatie.

Ik liet mijn dochter afgelopen zondag ook even een paar minuten alleen spelen met 2 meisjes van 7 jaar. Was op het schoolplein van haar psz waar een feestje was en ik moest even naar binnen om mijn tas en jas te pakken en afscheid te nemen. Tja, misschien ontzettend onverantwoord maar ik vond het wel kunnen.

Moest anders met 2 kinderen, waaronder een dwarse peuter omdat ze het warm had, de school in waar het ontzettend druk was.

Een jaar geleden had ik dit niet gedaan, toen was ze ook een heel ander meisje.

19. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    zo jij zegt wat ik al heel de tijd dacht maar het niet zo goed kon verwoorden haha.

20. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, dit bericht had ik gemist.
    Bij deze.
    Elmo

Deel Deze Pagina