ik ben nu 30+5 en ben afgelopen maandag geweest en moet nu voor het eerst over 2 weken weer terugkomen. bezoekjes duren idd vaak maar 10 minuten. ik kom binnen, ze vraagt me hoe het gaat of ik klachten oid heb. ik geef haar mn afsprakenkaartje, ze meet mn bloeddruk. vervolgens wegen, dat noteert ze. dan ga ik liggen, dan doet ze zon onderzoek, hoe ligt alles. we luisteren naar het hartje. vervolgens weer zitten, ze voert de gegevens in en of ik nog vragen heb, pakt ze de agenda erbij. en dat was weer een bezoekje aan de vk. trouwens wij hebben 4 of 5 verschillende vk-en, je krijgt bij ieder bezoekje een andere.
de VK had me gewoon over drie weken weer ingepland. dus als ik 36 ben heb ik weer een afspraak. daarna wordt het om de 2 weken..
@ Mamary: gelukkig meid, zal je iid altijd zien, gaat-ie precies daar weer bewegen... had ik ook bij mijn 1e zwangerschap @appeltje: die vk van S zei iedere keer dat ik te dik was en ze de baby niet kon voelen, die vk ik nu heb heeft er geen problemen mee, voelt het zelfs heel goed. En bij mijn buurvrouw zei ze na de geboorte dat alles goed was terwijl zij zelf dacht van niet en ze wilde ook niet meer de volgende dag voor nacontrole langskomen (omdat ze moest omrijden ivm wegwerkzaamheden) en toen zijn ze zelf naar ziekenhuis gegaan en dat kindje had downsyndroom en hartafwijking! En zo zijn er nog meer incidenten die ik van buren en vriendinnen heb gehoord...
Als daar meer dan 1 VK zit vraag je toch gewoon naar een andere..en volgens mij kan je ook gewoon het ziekhuis bellen en een afspraak maken bij de Gyn dan vertel je daar dat je je niet prettig voelt.Het is jou'n lichaam en en VK moet ingaan op jou'n dingen zij kan alleen de buitenkant voelen maar niet de dingen die jij voelt.. Mijn vriendin had al vrij snel in de zwangerschap het gevoel dat de kleine in een stuit lag..en dat wert ook telkens weg geveegt met 37 weken kwam een stagiere met het nieuws mevrouw uw baby ligt in een stuit..en het was nog een dubbele stuit ook..
wat een afschuwelijke verhalen zeg.. wel erg, dat je zo van iemand afhankelijk bent en die persoon neemt een loopje met je.
Ja echt wel en het erste is dat sommige VK's net doen alsof je een overspanne moedertje bent.. terwijl je gewoon reageer op je lichaam en wat je voelt..
Vergeet niet dat slechte verhalen altijd sneller gaan dan goede verhalen. En ook nog worden aangedikt! Het is leuker om een slechte roddel te vertellen dan een goede roddel. Bij mijn praktijk werken 3 verloskundigen. Ik heb ze allemaal een paar keer gehad, de nieuwste nog maar 2 x in de praktijk, maar die heeft wel al 2 x bij een valse start aan mijn bed gestaan. Fijn dat alles in ieder geval goed was!
Dank je wel. De meeste van deze foto's zijn door een bevriende fotograaf van me gemaakt, maar zelf maak ik ook zulke shoots van zwangere vrouwen, voor een klein prijsje. Alleen nu even niet Eerst zelf maar bevallen
Grappig zeg, allemaal dames uit leidschendam? Ben ik ook opgegroeid en kom er ook nog weleens, m'n moeder woont er nog. Hoe heet de dame in kwestie dan? Tsja, als alle buren dat toch al weten... Kan ik er ook rekening mee houden en vriendinnen enzo... Ik zit bij een hele goeie in DH, ze zijn niet allemaal m'n beste vriendinnen, maar ze doen heel prima hun werk en hebben me waanzinnig bijgestaan tijdens m'n bevalling. Ze hebben ook een kantoor in mariahoeve, tegen Lsd aan.