Ligt het aan mij of? (rauw ei eten)

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 16 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.194
    10.794
    113
    Haha van cakebeslag ben ik ook niet vies, maar zo'n omelet zou ik ook niet blieven. Ik heb ook niet altijd tijd/geduld om het volledig te laten stollen, maar ik maak er dan of alsnog roerei van, of kiep de omelet om zodat ook de bovenkant even snel stolt

2. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    In desserts kan het mij weinig schelen.

Maar als het warm en gebakken is, wil ik het ook echt gebakken. En dus niet nog halfrauw.
    Manlief eet het wel nog lopend op.
    Eeuwige discussie dus als we omelet eten hoe hard het gebakken moet zijn of hoe lopend het nog mag zijn.

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat als je het zo op je bord krijgt je het niet wil. Zou dat ook niks vinden.

Maar idd een likje uit de beslagkom, zelf teramisu of chocolademouse maken dat doe ik zo vaak. Oke nu beter niet maar vroeger at ik soms de halve cake al oo voor die in de oven zat. Hihi

4. Astre

Astre Niet meer actief

Ik vind het beslag zelfs lekkerder dan de cake zelf :p

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    haha ja dat dan weer wel :D

6. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ja, ik moest inderdaad ook steeds aan salmonella denken. En gewoon die vieze geur/smaak van een halfwarm rauw ei, brrr.

7. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Hahaha, ik heb vanavond nog de beslagkom uit staan likken. Heerlijk!

Als het ei mislukt is in de oven, kun je toch beter even snel scramblen. Niet mooi maar tenminste wel gaar.

8. fafa

fafa Niet meer actief

Ik kan je uit ervaring vertellen dat het minder moeite kost om een extra pan af te wassen dan om de discussie aan te gaan ;)

Lekker ieder zn eigen omeletje zou ik zeggen

9. adi

adi Niet meer actief

Er zijn legio taarten en gebakssoorten waar rauw ei in verwerkt wordt.
    Ik moet altijd lachen om panische angsten bij sommige mensen.

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

rauw ei... vaak alleen het eigeel.. wat in verband word gebracht met cholesterol verhoging en natuurlijk het alom bekende gepiep om salmonella.
    maar buiten dat alles is het gewoon ranzig en enigszins achterhaald om zo aan je voedingsstoffen te komen.
    Dus ik bak en kook ze gewoon gheheh

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou, het is hier geen panische angst hoor, niet om de salmonella in ieder geval: ik vind het gewoon een vies idee. Maar goed, dat heb ik wel met meer dingen: zo eet ik eigenlijk niet graag vlees, heb heel vaak dat ik er geen hap van eet, omdat ik het idee heb "een lijk" te eten. Ik eet ook geen gelatine bijv. Ik gruwel van sommige dingen hahaha.

12. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    bij mij is het ook niet panisch hoor, ik vind het gewoon vies smaken rauw ei. Ik heb mijn eten graag gaar. Ik eet ook geen rode biefstuk. die wil ik ook doorbakken hebben.... beslagkom uitlikken doen we hier ook wel. Maar de tiramisu maak ik (ivm ei-allergie in de familie) zonder ei.

13. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Iehhh nee dank je! Alleen een zachte dooier bij gekookt en gebakken ei en verwerkt in koekjesdeeg, verder niet!

14. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat is net mayonaise. Lekker toch?

Rauw ei in gerechten als chocolademousse en tiramisu vind ik totaal niet te vergelijken met puur rauw ei zoals ts dit beschrijft. Dan proef je er niks meer van. Maar als je het zo op je bord hebt liggen dan zou ik toch ook even moeten slikken zeg maar ;)

15. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik kook meestal, dus meestal wordt het een echt gebakken ei :).

Het is meer ik die erover zeurt als hij het ei bakt ;). Want manlief wil het al veel te snel afzetten omdat hij het zo wel goed vindt.
    Eén van de redenen dus dat ik meestal kook ;).

Hij eet mijn ei-brouwsels sowieso wel op.

Dat ei over die frieten heeft hij ook es gehoord van een collega en al hopen keren gezegd "we zouden dat toch es moeten testen". Maar het komt er nooit van bij hem en ik ga hem er niet aan doen denken, want het lijkt mij walgelijk.
    Hij mag het van mij uittesten hoor. Maar dan bovenop zijn frieten, niet die van mij.

Zelfgemaakt pizza met ei is ie overigens zot van. Ik denk dat hij het één keer rauw heeft geprobeerd om zelf te maken, maar sindsdien worden de eieren toch altijd eerst gebakken.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Mayonaise is ook van rauw ei gemaakt als het vers is

17. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Serieus?! Ik ben toch al 25 jaar Belg en ik heb dat echt nog NOOIT gezien, bah! :$

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen. Wij maken de mayonaise altijd zelf en iedereen eet het met smaak op. De kinderen eten daar ook gewoon van mee en ze mogen ook gerust de beslagkom uitlikken als we cake oid bakken ;).

Ik zou het dus gewoon opeten, maar ik ben niet zo moeilijk met eten ;).

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Maar als je het krijgt kun je er wel echt heel ziek van worden. Ik zou het echt niet eten, vind het supersmerig.

20. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

25 sep 2008
    3.327
    298
    83
    Hahaha misschien is het alleen in bepaalde provincies? Ik eet het maar 3 keer per jaar ofzo hoor.. Net zoals dat ze in België friet met pindasaus een walgelijke combinatie vinden haha :D Althans, mijn familie dan :p

Deel Deze Pagina