Een spiegeleitje vind ik heerlijk, maar het eiwit moet toch echt wel gestold zijn. Ik ga geen snot eten.
Salmonella zit voornamelijk aan de binnenkant van de schaal, dus nooit het laatste beetje eiwit uit de schaal halen met je vinger. En als ik een gekookt eitje eet dan eet ik ook nooit het 'extra velletje' op. Verder wordt er idd veel gemaakt waar rauw ei doorheen zit, maar toch vind ik het anders als het een gebakken ei is bv waarvan het eiwit nog niet helemaal gestold is. Dan vind ik het niet lekker, maar het is niet zo dat ik ervan gruwel of eng vind.
Hihi, nou ik ben blij te lezen dat de meesten het ook een vies idee zouden vinden. Hoef ik me niet meer zo'n aansteller te voelen. Brr, zie het nog voor me, dat je je vork met een hapje eten optilt en er dan zo'n snotterige druiper vanaf komt Wbt cakebeslag; dat heeft een heel andere consistentie en dus proef ik dat weleens. Vind dat een minder vies idee omdat je het ei direct uit de koeling gebruikt en verwerkt, en niet eerst een half uur hebt laten broeien in een oven.....
Een omelet/ei moet bij mij ook goed gaar zijn hoor. Maar dat komt gewoon doordat ik de aanblik van een (half)rauw ei an sich al vies vind, zo snotterig en glibberig. Ik vind het al smerig om een rauw ei met mijn blote handen door gehakt te mengen, gruwel. Beslagkom uitlikken: vroeger als kind wel gedaan, maar tegenwoordig doe ik dat eigenlijk nooit meer. Tiramisu: lust ik niet.
Maar heel weinig eieren zijn met salmonella besmet. Op mijn gebakken spiegelei is het wit ook somd nog niet helemaal hard. Ik leef nog hoor. Het witte van een negerzoen is ook rauw ei hoor. Weliswaar gepasteuriseerd ei, maar toch rauw.
Oooooh ik kan niet wachten voordat ik weer eens een belsagkom mag uitlikken van de appeltaart deeg hihihi Verder at ik altijd mijn eigeel half gaar, maar het eiwit moest bij mij altijd gaar zijn want dat vind ik gewoon niet lekker als dat nog rauw is. En verder at ik ook meringue en chocomousse en mayo.
Nee jakkes! Als het ergens doorheen zit verwerkt zoals toetjes inderdaad dan is het geen ramp maar als ik het "puur" rauw moet eten dan echt niet. Ik ken mensen die inderdaad een rauw geklutst ei over de frieten doen of een rauw geklutst ei over de macaroni.
Mja ik weet inmiddels hoe salmonella voelt en dat is echt niet tof Maar wat ik wel apart vind is dat meeste mensen hier zijn opgegroeid met het idee dat rauw ei beter niet gegeten kan worden. En dat het stiekem in best wat dingen gewoon verwerkt zit, waar niemand bij nadenkt en ook vrijwel nooit iemand ziek van wordt. Schijnt ook goed te zijn voor de potentie... Rauw eitje in de ochtend. Brrrrrrr (En halfdood van de maagpijn op de bank hangen mag dan wel goed zijn voor de potentie... Je hebt dan weinig aan die potentie lijkt me )
Iewww dat heb ik een keer gezien op tv en ging gewoon echt zowat over mijn nek... en alleen al bij het idee zie ik het al voor me.. gedverderrie
Ik hoef geen cake, geef mij maar het beslag ... Rauw ei zou ik nooit zo eten, maar door een gerecht waarin het verwerkt is of idd door taart of daken heb ik geen probleem mee.
Ik zou het alleen laten staan als ik zwanger was. Likken jullie nooit cakebeslag of zo van de spatel of je vinger? En in tiramisu zit ook rauw ei...