hallo meiden, overmorgen ben ik 30 weken zwanger, maar waarschijnlijk heb ik nog nooit gevoelt dat de baby de hik heeft. kan het zo zijn dat ik het gemist heb? of is het een gevoel wat je niet kan missen? zijn hier nog meer meiden die dit hebben? en hoe voelt de hik nou eigenlijk?
ik heb de hik pas voor het eerst gevoeld toen ik 32 weken zwanger was. Bij mij voelde het als een heel ritmisch getik/geplop, na een paar keer herkende ik het gelijk.
Ik voel de hik al vanaf een week of 28. Het is inderdaad een kloppend/tikkend gevoel. En je ziet mijn buik ook uidere 2/3 sec onspringen. Nou heeft ons kindje erg vaak de hik, zo'n 6 x per dag dus het is bij mij absoluut niet te missen. Maar mijn schoonzusje is 5 weken verder zwanger en haar kindje heeft nooit de hik. Dus het wil niks zeggen, de ene is gewoon wat gulziger als de ander.
Weet niet meer precies wanneer ik de hik voelde, maar was idd getik, bij m'n ribben ipv onderin m'n buik
Nou, na een aantal minuten ben je het wel zat hoor. Ik vond het op een gegeven moment een beetje irritant worden. \ Vond het dus zelf niet zo bijzonder. Vind het veel leuker als mijn buik aan het golven is of er een lichaamsdeel uitsteekt. Dat vind ik echt veel grappiger dan zo'n getik 5 minuten lang.
Ik voelde de hik rond de 30 weken voor het eerst... Nu heeft ze het wel 4 keer op een dag... ik voel het onderin mijnbuik!
Mja in t begin had ik ook zoiets van ja daar gaan we! (heb er al 2 gehad met een gronische hik ) Maar nu na al 4 x op n dag de hik gevoeld te hebben heb ik die 5e x echt niet meer nodig. Vooral als ik zelf al n tikkie moe of geirriteerd ben...pfff. En mn kleine die denkt er volgens mij net zo over. Meestal bij de derde hik sessie begint ze na 3 hikken te stampen en schoppen Ik voelde trouwens de eerste x hikken met 28 weken zo ongeveer.
ik voelde vanochtend ook een minuut lang een getik in mijn buik wat heel ritmisch was. nu had ik vandaag mijn 4d echo en ik zag dat hij al van het water aan het drinken was en de plek waar ik het getik voelde daar lag toevallig zijn hoofdje... kan het zijn dat dit de hik was? of is het hier nog te vroeg voor?
Ik voel het sinds week 25 en word er nu ook wakker van Je ziet mn buik dan ook bewegen in ritmische schokjes 8)
Ik voel het getik op verschillende plaatsen, ligt er maar net aan waar een lichaamsdeel van het kindje het dichtst tegen mijn baarmoeder aankomt. Vaak is dit bovenin, maar soms ook onderin. Hier ook een baby die zo'n 6-8 keer per dag de hik heeft. En kwaad dat ze dan wordt