Ligt het aan mij? of vinden jullie ook weinig leuke kleding?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Vera, 28 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Hey hey ff een tip van mij! :)

Bij de H&M verkopen ze van die lange shirtjes voor ik geloof 7.90. Ze zijn dus al wat langer, dat is het model. En als je 1 of 2 maten groter koopt dan je eigen maat dan kun je die gewoon dragen. Ze vallen ook mooi over je positiebroek heen. :)
    Ik ben zelf 1.84 lang en ik kan prima maatje 42 (de grootste maat van die shirtjes) aan, qua lengte en qua breedte. En ik ben 25 weken zwanger. Allicht te proberen toch? 't Is geen geld! En voor zo'n zelfde shirtje betaal je op de positiekleding afdeling al gauw het dubbele. Ze hebben trouwens veel verschillende; heel basic zwart of wit, maar ook in allerlei kleurtjes en gestreept. Heb zelf laatst weer een hele leuke gehaald, paars/grijs gestreept!

Ik vind trouwens veel positiekleding best wel oud maken. Het is totaal mijn stijl niet. Ik zie mezelf (bijna 23 jaar) niet lopen in de meeste positiekleding al moet ik zeggen dat de H&M en Prenatal soms wel hippe dingen hebben. Maar bij Miss Etam ofzo denk ik jeetje daar zie ik een vrouw van 35 in lopen maar mezelf niet hoor! Ik kleed me vrij jong.

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik kijk vooral naar zwangerschapsbroeken want ik haal van shirtjes gewoon tuniekjes die kunnen vaak goed meerekken en zijn lang dus kan de buik mooi in groeien! en het scheelt geld want zodra er positie kleding opstaat betaal je zo 10 euro meer en dat vind ik echt belachelijk!

maar mooie en leuke broeken zijn ook moeilijk te vinden. elke keer als ik een leuke zie is die of 80 euro ( ben niet gek) of de pijpen lopen recht naar beneden wat ik niet leuk vind. dus het is goed zoeken maar heb gister een hele mooie op nekerman besteld en was nog afgeprijst ook.

dankzij het afvallen wat ik nog steeds doe in plaats van aankomen pas ik me eige shirtjes ook nog steeds goed.
    en als ze straks te kort worden gewoon een buikband eronder om te verlengen ;)

Liefs Marije

3. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    bij c&a verkopen ze wel positiekleding hoor (weet niet meer wie t vroeg)

Dat wil zeggen, bij de c&a in Amsterdam :p In Utrecht niks kunnen vinden en verder niet in grote steden geweest. Kleinere plaatsen hebben ze t sowieso niet nee.

4. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0

ben het helemaal met je eens..!
    ja de merken mamalicious en noppies, daar kun je de maanden leuk bij lopen maar dat is nogal vrij prijzig !
    en het is maar voor een paar maand !
    dan sta je in prenatal , heb je een broek in handen , je bekijkt het goed, en denkt leuke broek en dan komt het de prijs.. een mooie broek heb je pas vanaf 70 euro.. ! koop er dan liever weer iets bij voor onze kleine meid ! hahahaha

C&A , H&M enzo wat een oude wijvenkleding.. futloos..zit totaal geen model in..nee niet mijn winkels voor positiekleding !

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Ik heb tijdens mijn vorige zwangerschap een paar leuke basisdingen gekocht (wel een beetje duur) maar heb daar nog steeds geen spijt van. Je draagt het toch wel intensief vind ik, en ook na je zwangerschap heb je weer wat aan de dingen die je ook in het begin van de zwangerschap draagt. Verder heb ik hier en daar wat te leen gekregen en pas nu sowieso nog mijn meeste normale kleding.

6. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik koop zelf veel bij Miss Etam omdat ik met een spijkerbroek, leuk topje en een buikband een heel eind kom voor weinig geld.
    Van mijn vriendin, die vorig jaar bevallen is, kreeg ik veel spullen van www.bellybutton.de. Een erg leuke webshop maar helaas wel aan de prijzige kant. Sommige winkels in Nederland verkopen hun spullen ook www.bellybutton.de/kontakt/haendler/

Babykleertjes kopen als je het geslacht niet wil weten is echt een drama. Of het wordt wit of een of andere suffe Poeh/Disney print. Ik heb alleen maar het nodigste gekocht en zodra ik na de bevalling weer rechtop kan lopen ga ik shoppen :D

7. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Bij de h&m kan ik absoluut niet slagen vind het alleen maar suffe kleding en de pasvormen kloppen ronduit niet en duur! Noppies en Esperit! pfff je betaald je scheel. ik ga echt geen broek kopen van 50 of 70 euro die ik maar een paar maand aan kan!

Bij m`n werk zit een dump zaakje van de miss etam en de promiss. zulke leuke en spot goedkope positie kleding en leuk! Je moet gewoon er tegen aan lopen. en Kleding van de miss etam en wehkamp zit ook nog eens fijn en is helemaal niet duur.

Groetjes Danielle

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik dacht dat ik de enige was die dit vond. Ik vind de mode echt verschrikkelijk.. Wat een ouwe wijven troep zeg ;) De spijkerbroeken vallen nog wel mee. Maar de shirtjes, brr zowel qua model als kleur.. Heb 2 tuniekjes gevonden die nog wel redelijk zijn, maar zodra ik die niet meer aan hoef gaan ze gelijk de container in..

9. valhalla

valhalla Niet meer actief

Als je een beetje de goeie dingen uitzoekt, kan je echt bij gewone winkels slagen hoor! Had met 40 weken nog een shirtje maat 38 van H&M Divided aan, gewoon effe zoeken naar lange rekbare dingen!

En voor iedereen die ook ech een hekel heeft aan zwangerschapsbroeken, bij de Wonder Woman hebben ze broeken die erg laag zitten en ruim vallen in de taille, heb tot week 36 ofzo broeken daarvan aangekund. Nu hebben ze ook nog veel met 70% korting...

10. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik koop inderdaad ook gewone shirtjes bij de H&M ofzo, en dat kijk ik of ze lekker meerekken en lang zijn, en dat gaat wel goed :)

11. Niet meer actief

Ik kon ook nergens iets leuks vinden. De maten van de zwangerschapskleding bij H&M kloppen echt ABSOLUUT niet en het is allemaal zó ontzettend saai. Dat saaie geldt eigenlijk voor bijna alle winkels die zwangerschapskleding verkopen, verschrikkelijk.

Ik heb een paar weken geleden bij prenatal maar 3 spijkerbroeken gekocht die wel wat duur waren maar goed ik ben van mening dat ik ze intensief draag én echt nodig heb. Vond de broeken bij H&M echt afschuwelijke vormen hebben. Verder combineer ik dit met gewone shirtjes alleen dan een paar maten groten en lange modellen. Dit werkt tot dusver perfect.
    Ga nu alleen vanmiddag nog opzoek naar een paar leuke jurkjes, de spijkerbroek zijn met dit weer toch een beetje warm ;)

12. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Bij mij is de pest dat ik qua lengte vaak large nodig heb van positiebroeken. Maar die zijn dan veel te breed; de band aan de bovenkant hangt slap en ook als ik hem wat strakker zet.

De H&M heeft broeken met hoge banden waar veel elastiek in zit. Die vind ik heel lekker dragen en je buik groeit er prima in mee. Boven dien is de lengte ook nog prima! Al wel meer aan de korte dan aan de lange kant.

Bloesjes vind ik helemaal verschrikkelijk shoppen. Qua lengte heb ik soms echt 44 nodig van positiekleding maar die zijn dan echt veel te wijd. Nu heb ik er eentje die zit net goed maar als mijn buik gaar groeien, zal ie omhoog gaan kruipen. Dus moet ik alsnog een buikband eronder dragen.

13. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Van H&M zit nog lekkerder en strakker idd! En van prenatal of missetam gaat de banden naar beneden zakker als je buik groter word, gek word ik dat!

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb bij Action twee truitjes gekocht voor 7,50. Die hadden precies de juiste vorm en het staat nog gezellig ook. Wel gaan ze eerder pluizen, maar na 9 maanden heb ik ze niet meer nodig dus maakt het uit. Ik heb ook kleding gekocht bij de prenatal en miss etam. De broeken vind ik wel leuk, maar de truitjes yugh. Dus heb simpele truitjes gekocht met vrolijke buikbanden. Zo zie ik er toch nog een beetje leuk uit, want voel me soms net een walvis. Maar hoe meer die buik uitkomt, hoe slanker en mooier ik me voel :D

15. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    :thumup:

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    ach , als je een beetje goed zoekt... vindt je best leuke dingen die je in de maanden kunt dragen, je hoeft natuurlijk niet altijd positiekleding te kopen , jurkjes,tuniekjes en simpele truitje met een leuke buikband staat ook hartstikke leuk ! leuke sieraden erbij..
    al vindt ik dat met broeken wat minder... als je echt een modieuze broek wilt hebben kost het al gauw 70 euro..of de pijpen zijn te lang, de band teveelste wijd..
    het is maar goed dat mijn moeder goed is met de naaimachine, die heeft me een paar 'oude' broeken verknipt en er zelf buikbanden aan vast gemaakt .. zit als gegoten..

17. roosje1201

roosje1201 Actief lid

20 aug 2007
    327
    0
    0
    hoi hoi

ik vind de zwangerschapsmode ook niet zo veel aan beetje oudelijk allemaal en saaie kleuren niets vrolijks aan.

via internet kan ik ook niet zo veel vinden

groetjes

18. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

14 dec 2007
    235
    1
    0
    Ik vind juist dat de vrouwen van tegenwoordig heel veel keuze in leuke positiekleding hebben.
    Vraag eens aan jullie moeders/schoonmoeders/omas wat hun vroeger droegen!
    Mijn moeder had of 'soepjurken' of overhemden van mijn vader aan en ze moest haar gewone broeken met elastiekjes dicht houden omdat leuke positiekleding toen nog bijna niet bestond.
    Dus ik vind dat wij er redelijk goedgekleed vanaf komen.

19. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    Haha, zie al voor me, mijn moeder in leuke stoere tuinbroek toen ze in verwachting was van mijn broertje (hij is nu puber van 16 jaar)

20. JennyS

JennyS VIP lid

14 dec 2007
    6.001
    0
    0
    Analist
    Ik heb leuke kleding gevonden via marktplaats, vooral leuke spijkerbroeken zoals skinny enz. H&M kleding vind ik tegenvallen en maat S is best groot en als eerste dus weg.

Je moet wel wat meer geduld hebben omdat iemand anders je voor kan zijn.

en onthou het is maar voor een paar maanden, dus koop je niet ziek en arm. Maar zie er leuk/geweldig uit ;)

Deel Deze Pagina