Ga uit me vel bekeuring van 130 euro

Discussie in 'De lounge' gestart door lover, 27 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Nou meiden dat heb ik weer.
    Altijd hou ik me netjes aan de regels staan er mensen bij een oversteek plaats laat ik ze altijd netjes over enz enz.
    Dinsdag 25 april ga ik naar me werk rijd gewoon achter een auto aan.
    Net dat ik bij een oversteek plaats ben zag ik een man met zijn dochter staan wachten omdat de auto voor mij gauw door heen reed.
    Dus dacht shit te laat gezien.
    Dacht bij me zelf sorry zag jullie te laat omdat ik eigelijk achter die auto aan reed.
    Helemaal niet de bedoeling ik rij gauw door of zo want had tijd zat was nog geen half 9 en moest pas 9 uur werken en was nog minuutje van me werk vandaan.
    Maar zag ze te laat en deed helemaal niet expres en meteen wordt je afgestraft met een bekeuring van 130 euro.
    Ik rij altijd netjes mensen hebben juist last van mij omdat ik me altijd aan de regels houd mag je 50 rijd ik 50 en wordt dan vaak boos ingehaald enz enz.
    En omdat ik 1x zo overtreding maak wordt in zwaar gestraft.
    Nou aanvechten heeft geen zin dus dag vakantie geld.
    Ik ben er helemaal vanslag van :cry: echt tranen lopen over me wangen.
    Heb gebeld want had geen politie gezien en kreeg zo geel briefje thuis gestuurd want had het idee dat die man overstak zelf agent was die zijn kind even naar school bracht.
    Ze zeiden zou heel goed kunnen mevrouw ook in burger (prive)mogen wij mensen bekeuren.
    Dus blijf altijd opletten meiden je wordt zo genaaid door die gasten.
    Ze gaan naar hun werk schrijven een bon uit en ze sturen hem op.
    grrrrrr :evil:

Sorry als mijn verhaal zo warrig is maar ben er echt kapot van.
    Mensen die alles netjes doen worden het hardste aan gepakt :cry:
    Dat zou ik de justitie wel even laten weten ga zeker me hartje luchten.
    Maar ja of het helpt.

De verdrietige Lover :cry:

2. Niet meer actief

Zal je altijd zien :(
    Balen hoor..toch hoop centjes

3. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    balen zeg en idd het is veel geld

4. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Jeempie das balen!
    Hier nog zo 1, maar misschien beetje wel mijn eigen schuld..
    Rijd 7 jaar auto, nog nooit een bekeuring, houd me netjes aan de regels, op 1 keer na! Was zo blij na mijn eindgesprek op mijn werk, parkeer uit en pak mijn telefoon..voor ik mijn mannetje aan de lijn had..hoppa 130 euro boete voor bellen achter het stuur! Tja ik weet het, eigen schuld, maar tjeempie wat was dat balen zeg..en ja verklaring, nee sorry mevr. eigen schuld... Maar wat balen zeg! (mijn koptelefoontje lag naast me! Grrrr!, bel nooit meer met mijn handen in de auto!)

Maar voor jouw helemaal balen..bij mij is het echt eigen schuld dikke bult..Maar ik vind wel dat de boetes belachelijk hoog zijn, laat ze door rood rijden maar eens strenger bekeuren!

kus miek

5. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Ja weet je heb zo het idee dat het niet op een eerlijke manier is gegaan.
    Heb echt geen politie gezien.
    En dat mijn bekeuring vandaag via post is binnen gekomen.
    Dan had die agent mijn staande moeten houden had ik tegen hem kunnen zeggen sorry enz enz had het misschien nog bij een waarschuwing gebleven.
    Maar ga zeker hier wel een bezwaar schrift indienen alleen om te kijken wat de justitie er van zegt :cry:

Ach ja hertogenbosch is 6 miljoen euro lichter omdat koningin Beatrix komt.

Dus moet ergens vandaan gehaald worden. :evil:

6. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Jeetje, krijg je daar zoveel voor?
    Dan weet ik wel een plek waar ze geld kunnen verdienen.

Wel kl*te zeg...
    Misschien je verhaal zoals je bovenaan hebt gezet naar hun sturen?

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Soory dat ik wat traag van begrip ben hoor, maar ben je vergeten te stoppen bij een zebra-pad? ging je door rood?
    Ik snap niet zo goed waar die 130 euro dan vandaan komt.

Groetjes van kiki

8. Beppie

Beppie Fanatiek lid

16 aug 2005
    1.109
    0
    0
    Ze reed per ongeluk door bij een zebrapad

9. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Als ik jou was zou ik toch een bezwaarschrift indienen hoor.
    Ik betwijfel namelijk of dat wel mag wat hij heeft gedaan. Volgens mij moeten ze je dan staande houden.
    Zou het toch even checken als ik jou was....

10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Ja volgens mij mag het alleen op heterdaad. Je hebt namelijk niks gemerkt of gehoord verder. Ik vind het een beetje raar.

Ging het niet gewoon om te hard rijden?

11. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Nee ging niet door rood ben vergeten te stoppen bij een zebra pad :oops:
    Had het te laat gezien.
    Kan wel pal op me rem gaan staan maar wie weet breng je meer schade aan toch!

Nee stond netjes met pen beschreven :voetgangers niet voor laten gaan.

12. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kan beroep aantekenen omdat ze je niet staande hebben gehouden

echter heeft het bij ons niets uitgehaald , kreeg een bekeuring door te rijden in een afgesloten weg ( voor auto's) waar ik niet eens gereden had die tijd (robert wel die dag ervoor , en was staande gehouden maar je rijd toch de dag erna niet nog eens die straat door terwijl je de vorige dag gepakt bent? )

maar het is hun woord tegen het jouwe :( koste me 50 euries dus valt nog mee met het bedrag wat jij kreeg Lover

baal baal meid

13. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Ik weet niet of dit zomaar kan hoor.

Moeten ze de *overtreding* niet bewezen hebben voor ze je bekeuren?

Je hebt wel tegenwoordig die anonieme lijn, als je een mede wegmisbruiker een overtreding ziet begaan kun je bellen.

Maar volgens mij moeten er dan alsnog bewijzen van zijn anders zou je een ieder die je niet aardig vindt erbij kunnen lappen.

Laat ze eerst maar eens bewijzen dat je daar was!

Succes ermee

14. keizerin

keizerin Niet meer actief

Ze mogen niet zomaar een bekeuring geven.
    Wij hebben het vorig jaar ook gehad zomaar een bekeuring terwijl we niks fout hadden gedaan het ging om een straat waar je niet in mocht maar de bekeuring was iets van 100 euro.
    Wij hebben bezwaarschrift geschreven en we hoefde niks te betalen omdat ze ons niet hadden aangehouden.

Wij hadden een bekeuring gekregen omdat we zogenaamd een straatje waren in gereden aan de kant waar je niet in mocht en dat was helemaal niet waar omdat mijn vriend hem achteruit in had geparkeerd zodat het kon lijken dat we die kant in waren gereden hebben ze hem gegeven(hij was vanaf de andere kant in de straat gereden waar je wel in mocht en toen achteruit geparkeerd) terwijl er meer auto's zo stonden en die niks hadden :( (hopelijk snap je mijn verhaal een beetje)
    Mijn vriend had er een foto van gemaakt hoe hij stond enz,ik zou gewoon een bezwaarbrief schrijven vaak hoef je dan niet meer te betalen.

15. sonjaw

sonjaw Fanatiek lid

26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hoi

Ik zou het ook aanvechten maar ik geef je weinig kans.
    Mijn man heeft een keer een boete gehad omdat hij getoeterd zou hebben 50 euro wij weten van niks maar heb een brief geschreven maar kon het mooi betalen.En geen agent gezien.
    Het is zo zonde geld en vooral als je eigenlijk niks ernstig heb gedaan laten ze eens de mensen aanpakken die standaard te hard rijden of zo of geen gordel dragen.

Groetjes Sonja

16. Niet meer actief

Zeker aanvechten... :)

Laten ze eens echte criminelen gaan opsporen en pakken... :)

Zonde geld....

17. lover

lover Bekend lid

12 jun 2006
    851
    0
    0
    Bedankt voor jullie lieve woorden meiden.
    Het is nu 5.15 uur en moet zo werken maar heb geen puf ben er nog steeds kapot van.
    Ga proberen het aan te vechten nee heb ik ja kan ik krijgen toch!
    Hou jullie op de hoogte.

Liefs Lover

Fijn weekend allemaal

18. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Ik betwijfel of je veel kans hebt als je het aanvecht. Denk dat je de eerste en zeker de laatste niet bent die zegt dat ie dat normaal echt nooit doet. Ik vind het rot voor je hoor, echt waar, maar feit blijft helaas dat je een verkeersregel gebroken hebt en dan krijg je dus volledig volgens de regels een boete.

19. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Balen dat snap ik...maar wie weet stond er ergens anders een agent in burger (maar wel in dienst) die de overtreding heeft gezien en genoteerd heeft.

Je gaat er vanuit dat het die man op het zebrapad was, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn.

Ze hoeven je dan niet altijd staande te houden hoor, dacht ik, dat is bij snelheidsovertredingen ook immers niet altijd zo. Als ze je met een laser pakken... :rolleyes:

Ik hoop natuurlijk voor je dat je er onderuit kunt komen, maar eerlijk is eerlijk je beging een overtreding en de boete is daar een gevolg van...

In ieder geval succes met een bezwaar indienen, maar ik zou er niet teveel op hopen....

20. Chantal87

Chantal87 Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    130 euro niet normaal zeg of die mensen in
    gevaar waren ze bleven toch gewoon staan.
    vind het een hoop geld zeg.

Deel Deze Pagina