ligt het aan ons?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lunap, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

Mee eens, en jullie hebben het eerst ook anders geprobeerd EN je kindje was al wat ouder. Dus je hebt echt gekeken naar je kindje en haar behoeftes.

Vind ik heel wat anders dan een kind van 2 weken (of jonger) laten huilen. Heel vaak is alleen op de kamer laten huilen de eerste methode, en daar kan ik het niet mee eens zijn.

2. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48

En dit vind ik nu zo kwalijk! Hierin wordt alleen gekeken naar de behoefte van de ouders (en de regel dat een kind geen nachtvoeding meer moet hebben) en niet naar de behoeftes van het kind. Dat iemand het zo doet is tot daar aan toe maar dat een instantie als het CB dit advies geeft, vind ik echt verschrikkelijk fout.

3. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Ja en nee. Op dat moment zaten wij als ouders er wel echt doorheen. Hij kwam namelijk 2x per nacht voor een fles. Iets anders hielp niet. Ik heb toen zelf om advies gevraagd want dit is een gewoonte geworden wat doorbroken moest worden. (hij krijgt 150/2 in een nachtfles, geen honger dus, wellicht gewoon dorst maar alleen water was niet voldoende)

Soms moet je wel iets proberen om een ritme te doorbreken maar ikzelf ben absoluut geen voorstander van hun advies. Daarnaast had hij ook erge tandenpijn, dus ik dacht dat het voornamelijk daar aan lag, en heb een klein weekje 's avonds een zetpil gegeven, en hij is van 2x per nacht naar 1x per nacht wakker gegaan. Er is dus wel iets veranderd :)

Grappige is dat het CB al bij 4 maanden zei dat hij van de nachtfles af moet, want 'ze zullen die nachtfles namelijk zien als een zakje snoep' :D

Maargoed, terugkomend op het advies, ik begrijp wel waarom ze het adviseren, omdat het uiteindelijk wel zal helpen. Maar ik krijg al een naar gevoel in mijn buik als ik er over nadenk. Een huilend kind voor god weet hoe lang, terwijl jij in diepe slaapt bent. Brrrr...

Deel Deze Pagina