Nee dit zou ik niet zo erg vinden, mits hij dan wel het eten dat ik heb gemaakt netjes in de vriezer zou zetten. Hier staan tig bakken van mijn moeder... Mijn man is doordeweeks weg en vaak als ze een grote pan heeft dan brengt ze mij wat, scheelt mij weer koken. Dit compenseert ze in de winter door mijn man bakken met hutspot enzo te brengen(daar walg ik van hahaha). Vind het alleen maar lief
Maar kan je man niet zeggen.. 'bedankt mam, maar het bakje gaat wel in de vriezer voor een andere keer. Pluis81 heeft zelf al wat voor ons klaargemaakt'. Of begrijpt ze zo'n hint niet??
Wat een aanstellerij. Als jij later iets hebt gekookt waarvan je weet dat je zoon het graag lust, en je weet ook dat zijn vrouw niet thuis is die avond, dan zou je toch ook zoiets hebben van joh, eet hier, of ik breng wel wat eten naar jou? Superlief dat jij pasta hebt gemaakt, dan kan hij het toch meenemen naar werk of morgen eten? Misschien balen als je er voor in de keuken hebt gestaan maar dit is toch niet iets om je druk om te maken en ik vat het niet op als een steek onder water. Je man weet toch wat hij aan je heeft?
Idd wat bubbel zegt, kun je haar niet vriendelijk bedanken en zeggen dat je het niet nodig bent omdat er al gekookt is? Ik ken het probleem, mijn schoonmoeder koopt drogisterij artikelen, sokken en ondergoed voor mijn vriend. Eerst stoorde ik mij er kapot aan, en vroeg ze ook vaak of we het financieel wel redden.. Tuurlijk we zijn student dus het is geen vetpot maar ik vind dat we het zeer netjes doen. Nu weet ik doordat ze 3 weken geleden in tranen uitbarstte tegen mijn vriend dat ze ons graag geld wil geven omdat ze wil dat WIJ het goed hebben en omdat ze van haar man geen geld mag geven koopt ze spullen omdat hij dan niet ziet dat ze het weggeeft. Toen ik dit hoorde kreeg ik ineens erg veel sympathie voor mijn schoonmoeder, de lieverd.. Misschien zit er bij jou ook wel meer achter, t heeft hier ook een jaar geduurd voordat we erachter waren maar nu weten we het, gaat zij en ik er soepeler mee om.. Hoop dat je er iets mee kunt. Een rottige relatie met je schoonouders is gewoon kak en niet handig..
Ik zie het probleem niet scheelt jou een keer extra koken kun je met de late dienst lekker alleen voor jezelf koken en iets wat jijekker vind en vriendlief niet . Ik zou daar dus niet over vallen en het prima vinden, jij en zij weten dat hij geen keukenprins is dus het is gewoon goed bedoeld zodat jullie niet extra hoeven te koken, volgende keer even een berichtje om te vragen of je voor vriendlief moet koken of zij dat doet zodat je gene onnodig werk doet
Ik kan erg weinig (understatement) van mijn schoonmoeder hebben, maar hier heb ik me werkelijk nog nooit aan gestoord. Laat staan dat ik het als stille hint zie. Volgens mij is het gewoon goed bedoeld: zij kookt iets wat zoon lekker vindt, dus krijgt hij een bakje mee. Wees blij en vries het evt in dan hoef je een X niet te koken als je late dienst hebt of je warmt het op als je iets wil eten wat hij niet lekker vindt. Ik vind het vooral handig: jij hoeft geen scampi's (ieuwwww!) klaar te maken en je man vindt het heerlijk. Niet aan storen en gewoon aannemen. Maar goed, misschien heb ik makkelijk praten want ik krijg ook regelmatig een bakje eten mee van mijn familie (en ik weet niet beter dan dat mijn vader vroeger ook regelmatig een bakje eten mee kreeg). Maar wat ik me afvraag: heeft je vriend niet staan watertanden boven de pan en daardoor je schoonmoeder onbewust getriggerd om wat nee te geven?
Volgens mij vinden moeders het gewoon echt heerlijk om nog.wat voor hun kinderen te kunnen doen ookal zijn ze het huis uit. Ik krijg zowel bij mijn ouders als bij mijn schoonouders regelmatig eten mee en ook als ze op bezoek komen hebben ze al-tijd iets mee. Bloemen, kaasjes, drop, wat dan ook. En dat hoeft van mij echt niet hoor, als wij bij hen op bezoek gaan nemen we ook niks mee. Maar onze moeders vinden het gewoon fijn om nog een beetje te kunnen zorgen. Misschien draaft jouw schoonmoeder er wat ver in door (denk dat ze in de buurt woont?). Maar kliekjes kun je altijd.mog bewaren en evt invriezen, alleen maar handig als je zelf een keer geen zin hebt om te koken toch?
Bewaar de bakjes van mams in de vriezer en kook dan alleen voor je kinderen. Plus, op gegeven moment zullen die bakjes bij haar ook wel op raken
Hier kookt sm alleen maar als man alleen thuis is maar vaak eet hij dan gewoon lekker daar mee. Maar ik zou het ook niet zo tof vinden maar dan vind ik wel dat je man daar wat van zou moeten zeggen, tuurlijk af en toe is lief en lekker voor je man maar zo vaak dan zou ik er toch wat van zeggen tegen mijn man, zo van goh moet ik koken of ga je bij je moeder eten?
Ik zou zeggen: van de nood een deugd maken. Alles in de diepvries en lekker samen met het gezin opeten op een dag dat je geen zin hebt om te koken
Ik weet natuurlijk niet precies hoe en wat, maar ik zou t niet zo erg vinden geloof ik. Sterker nog, míjn moeder brengt ook wel eens eten voor míjn man mee, haha. Gewoon aangeven bij je man dat je het niet kan waarderen als hij dan jouw eten niet op eet. En als je sm eens iets meeneemt wat jij wel lekker vindt, gewoon vragen of ze dat de volgende keer ook voor jou wil maken
ik zou het wel makkelijk vinden haha... En als ik al gekookt had zou ik het denk ik in de diepvries doen zodat ik voor een andere keer iets heb. Maar ik snap je achterliggende punt wel hoor...maar in dit geval zou ik genieten van het gemak.
Toen mijn man en ik ruim 5 jaar geleden gingen samen wonen, had ik fijn boodschappen gedaan. Eten ingekocht, verse groente etc. Belt schoonmoeder op de eerste dag dat we 's avonds daar konden eten. Ik had al weken daar (bijna) dagelijks troep gegeten. Mijn schoonmoeder is van 5x per week friet. Dus daar had ik totaal geen zin meer in en mijn figuur ook niet . De eerste keer was ze beledigd. De tweede keer zal paar dagen later geweest zijn, als niet een dag later. Weer kortemetten mee gemaakt. Later probeerde ze het nog wel eens met een bakje macaroni koudeschotel. Ook dat vaak geweigerd. Ik vind het van de zotte om mijn eigen gekochte verse eten weg te gooien. Voordat we het contact verbroken twee maand geleden nog een keer die koude schotel gehad en nu zijn we er gelukkig van af. Meestal werd het in de koelkast gezet en kwam het bijna een keer vanzelf naar buiten gelopen (oke dit klinkt wel heel erg, maar kon het schimmelend weggooien). Ik raakte hier ook altijd geïrriteerd van. Gewoon om het feit dat ik eten zat in koop en vaak 's morgens voor dat ik naar werk vertrek gauw wat vlees uit de vriezer gooi. Daarna kun je het niet meer invriezen en een dag bewaren vind ik niks.
Tja of je zet alle bakjes lekker in de vriezer en gaat er van eten als je een keertje geen zin hebt om te koken. of je belt haar op en zegt gewoon dat ze vandaag niet extra hoeft te koken voor je man omdat je het al klaar hebt. En komt ze dan toch wat brengen en eet je man het niet op of in de vriezer of in de vuilnisbak.
Ik zou inderdaad gewoon eens bellen en vragen of ze even met jou overlegt van te voren omdat er nu veel eten weggegooid wordt omdat jullie dubbel koken. Dan passeer je haar niet maar heb je wel de touwtjes in handen. Je kunt haar dan evengoed 1 keer wat laten koken in de week of 2 keer net wat je wilt. Maar dan is het een gezamenlijke beslissing en voelt het voor jou ook Anders.
Volgens mij is niet je schoonmoeder het probleem, maar je vriend. Hij heeft toch zelf een gezin? Maar blijkbaar staat hij nog met één been in het ouderlijk huis. Laat hém die navelstreng doorknippen, je sm kan het blijkbaar niet. Als hij een beetje ballen heeft zegt hij tegen zijn moeder: mam, ik begrijp dat je graag voor me zorgt, maar ik heb zelf een gezin en mijn vrouw kookt prima voor mij. Ik vind dat je haar niet respecteert door mij zo te blijven pamperen. Jij moet dit niet tegen je schoonmoeder zeggen, want dan ben jij de boosdoener.
Haha, zou wel zo'n schoonmoeder willen hebben! Als ik alleen ben, ga ik altijd bij iedereen 'schooien' om te blijven eten! En anders uit de diepvries ja, want voor me eigen koken vindt ik echt drie keer niks! En mee naar me werk nemen of als vriend alleen is omdat ik aan het werk ben.. Maar dat komt misschien omdat ik geen keukenprinsesje ben