Ligt het nou aan mij? (Ja,weer een schoonmoeder-topic)

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hier hoop ik al jaaaaaren op maar denk niet dat dit gaat gebeuren..;)

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Oo pfff, hier zou ik dus ook NIET goed van worden!!

3. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ik had waarschijnlijk aan schoonmoeder gevraagd of ze het van te voren wil zeggen, dan kan ik rekening houden met boodschappen.
    Hoef ik minder uit te geven, hebben we iets extra's om te besparen :p

In een boze bui had ik waarschijnlijk ook tegen mijn man gezegd; goh, als je dan toch zo vertroeteld wilt worden door je moeder, ga daar dan weer wonen. Want bij ons heb je het toch niet zo goed?
    Maar dat is echt in een heel krengerig moment :p

4. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!

5. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    ik vraag mij eigenlijk af zou je er ook zo een probleem mee hebben als je wel met je schoonmoeder door 1 deur kon, ik zou mij hier dus absoluut niet aan ergeren, maar ik kan dan ook supergoed met mijn schoonmama opschieten.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Tja, ik zou het heel vreemd vinden, maar me er aan ergeren? Neuh, ik zou ze lekker invriezen, hoef jij weer een keer niet te koken.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik zou er ook niet blij van worden, maar het is aan je vriend om er wat van te zeggen. Bij gebreke daaraan, zul je zelf de stoute schoenen aan moeten trekken. Wat enorm zonde, want 1 van die bakken eten (hetzij die van schoenmoe of die van jou) belandt gewoon in de container. Zo ga je niet met eten om. Dus zeg het tegen je schoonmoeder. Als ze zonodig een donatie wil doen, laat ze dan aan de kindjes in Afrika denken...

nee zeg dat laatste maar niet... daar hou je vast een blauw oog aan over...:D

8. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Er gaat niets de prullenbak in,nu heeft hij z'n moeders eten vandaag als lunch meegenomen en gisterenavond netjes mijn eten opgegeten! Vanavond was hij nog langs z'n moeder geweest en kwam terug met 1 tompouce in een zakje :D

9. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Das eigenlijk even erg als 'kom je hier eten, dat krijg je tenminste een keer fatsoenlijk te eten' ;):(

10. Neeltje1986

Neeltje1986 Fanatiek lid

29 aug 2009
    3.313
    1
    0
    Onze boef! :)
    Eindhoven
    Hm.. Ik wens je veel succes als je het tegen haar moet zeggen en nog meer succes als je vriend het tegen haar moet zeggen.. ;) :D

Snap niet dat ze hem zo blijft claimen.. Ze zal die navelstreng echt een keer los moeten laten..

En over die tompouce; smsen en zeggen 'Bedankt voor de tompouce schoonmoeder, was heerlijk!' Misschien was dat juist niet de bedoeling en krijgt ie niks meer.. :p

Wat een figuur is het toch he.. :)

11. Nicky Lohs

Nicky Lohs Actief lid

20 mei 2012
    470
    0
    0
    Ik vind het raar, omdat ze alleen voor hém kookt. En dus alleen voor hém een tompouce meegeeft. Is het dan de bedoeling dat jij gaat zitten kijken hoe hij die lekker op eet?

Als het voor jullie beiden was zou ik het wel schattig vinden.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.969
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Juist als jij geen scampi's lust, kan ik het me wel voorstellen. Mijn schoonmoeder brengt ook wel eens snert of andere dingen mee voor mijn man. De dingen waarvan ze weet dat wij het nooit eten omdat ik ze niet lekker vindt, terwijl hij het wel lust. Omgekeerd bewaren wij altijd hutspot voor haar, omdat zij dat weer graag eet en mijn schoonvader niet.

Ik zou me er niet aan storen. Zelfs niet als het wekelijks is. Als je vriend het opeet en het lekker vindt, is het toch prima? Zou alleen wel handig zijn om het te tweten, zodat jij niet al iets gemaakt hebt. Beetje zonde dan. En als het hem (ook) stoort, kan hij dat toch prima zelf zeggen.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Ik zou mij er niet zo druk om maken, kom op zeg een bak eten?

Mijn vriend eet op de dagen dat ik savonds moet werken vaak bij zijn ouders of zijn moeder houdt restjes over voor hem.
    Het enige is dat ik dan niet ook nog voor hem speciaal ga koken maar ook dat moet geen ramp zijn.

Ik vind zelf dat je hierin dus boze schoonmoeder kleppen op hebt.

14. CreaBea87

CreaBea87 Actief lid

5 jun 2013
    230
    0
    0
    Sorry maar ik vind het echt erg slap van je partner! In overleg daar eten,omdat jij moet werken allemaal prima. Dit gebeurt zoals ik het lees echt om jou buiten schot te houden.

Een keertje eten meekrijgen is fijn. Doen wij zelf als we toevallig naar mijn ouders/zijn ouders gaan en iets over hebben of als we daar zijn geweest dat we iets meekrijgen. Of zoals Tupp aangeeft dingen die je echt niet lust. Al moet ik echt geen mosselen en bij mijn schoonmoeder thuis ook niemand dan nodigt ze ons uit en eten mijn man en zijzelf mosselen en krijgt de rest iets anders. Nee ze gaan dan niet met z'n tweeën eten ofzo.

Dat ze gaat bellen of ze eten moet maken vind ik idd ook belachelijk.

Dat hij nu 1 tompouce meekrijgt is echt belachelijk! Ik zou op z'n minst van mijn partner verwachten dat hij een domme opmerking zou maken als "Goh dan ga ik die straks eens lekker oppeuzelen met mijn lief " om duidelijk te maken dat jullie toch echt met z'n tweeën zijn. Als je schoonmoeder constant eten maakt voor de hele familie was het misschien irritant (als jij dat vindt) , maar als ze alleen eten maakt voor je partner is dat ronduit beledigend.

Ik zou wel echt van mijn partner verwachten dat hij aangeeft dat het eten fijn is als jullie er ook samen van kunnen eten. Mijn partner zou dit ook doen zonder dat ik er iets over zou zeggen. Maar goed mijn schoonmoeder zou zoiets ook niet doen.

15. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Vind het op zich ook erg vreemd hoor! Één tompouce, kan een keer gebeuren (left over), maar als ik het zo lees is het gebruikelijk.

Aan de andere kant schrijf je ook dat ze belt om te vragen of ze iets moet maken/ brengen. Dan kan je (of je partner) toch gewoon zeggen: nee dank je.
    Als je dat vaak genoeg blijft doen zal het toch wel een keer stoppen?

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!

Dat zou je denken maar dat is niet zo.. Ik denk dat mijn vriend vaak ook geen nee zegt omdat hij haar niet wil beledigen en omdat ze erg opdringerig is. Als ze blijft vragen en vragen zegt hij maar ja om van het gezeur af te zijn.

Een voorbeeld:
    Laatst waren we bij een speeltuin met café/restaurant bij ons in het dorp en schoonmoeder was er ook. Wij hadden heeeel duidelijk aangegeven dat we bijtijds naar huis gingen om thuis te eten (had alles al in huis gehaald) en ze heeft in een half uur tijd minstens 6 keer gevraagd of we echt niet daar op het terras bleven eten (op eigen kosten). Ook toen ik al tig keer nee had gezegd probeerde ze het nog een paar keer bij m'n vriend.. Erg opdringerig en mij passeren terwijl ik het al zo vaak had gezegd en vriend en ik dit ook zo afgesproken hadden samen.

17. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Pfff wat een gedoe, zou er ook moe van worden.
    Heeft het wellicht geen zin om een keer met je man bij haar thuis langs te gaan en gewoon echt een keer met z'n tweeën even duidelijk te zeggen dat het echt heel lief is dat ze eten voor hem maakt, maar dat jullie het prima redden als gezinnetje?

Hier ook een enigszins opdringerige sm, onze kleine is nog onderweg maar ze heeft er al 4 keer op aangedrongen dat we andere gordijnen zouden moeten nemen in de babykamer. Heb gezegd dat we dat niet doen want deze zijn goed donker (vind ik zelf ook fijn in onze slaapkamer) en de kat hangt er toch binnen de kortste keren in. Ik heb gewoon een keer heel duidelijk gezegd "Nee, we nemen ECHT geen nieuwe gordijnen" waar vl bij zat, en daarna is t wel opgehouden.
    SM's vragen nou eenmaal om heel.veel.geduld, misschien nog wel meer dan de kids zelf ;)

18. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hij heeft beloofd dat het gaat veranderen,ik moet hem alleen wat tijd geven. Dat doen we dan maar he :p

Jouw schoonmoeder mag ook wel een stapje terug doen dan,advies geven is leuk maar zo blijven pushen..alsjeblieft zeg.

Deel Deze Pagina