Geen ritme, nog altijd geen RITME!!! (baby 16 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Witteroos84, 15 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Witteroos84

28 feb 2012
    63
    0
    0
    Alkmaar
    Dreumes van nu 16 maanden oud, ik ben ontslagen vanwege een reorganisatie zit nu sinds okt 2013 thuis. Lekker, genieten van m'n kind, maar tegelijkertijd ook erg zwaar, continue met kind bezig zijn!
    Wie heeft er hier ervaring mee of zit zelf ook in hetzelfde schuitje als ik?

IK heb geen ritme, hij is altijd een moeilijke in-en doorslaper geweest. Slaapt nu al wat maanden tussen m'n man en ik..

Heb echt erg behoefte om te kletsen...

2. fafa

fafa Niet meer actief

Hoi witteroos,

even een hart onder de riem: ik had er ook zo eentje. En dat is loodzwaar inderdaad.
    's nachts vaak wakker, overdag soms maar 1 hazeslaapje van een kwartier, en iedere dag op andere tijden moe en actief. Geen peil op te trekken.

En dan zie je hier van die mooie schema's voorbij komen met vaste slaaptijden en dutjes van 3 uur, en dan vraag je je af: "wat doe ik toch fout?!"

Nou, niks dus... want mijn tweede heeft, met een beetje hulp van mij, uit zichzelf gewoon een ritme ontwikkeld. Je kan het proberen te sturen, maar als het echt niet in het kind zit, kun je op je kop gaan staan, maar dan doe je er niks aan.

Uitzitten, blijven ademen, en af en toe je hart luchten.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wat bedoel je precies met 'geen ritme'? Op die leeftijd spreek ik eigenlijk niet meer van ritmes of schema's... Mijn dochter is nu 20 maand, en sinds ze een jaar is, heb ik schema's eigenlijk volledig afgezworen omdat ze nu vooral meegaat in ons ritme. Dat wil zeggen dat ze opstaat rond 7u als wij opstaan, en dan ergens rond de middag nog een (kort) dutje doet, en 's avonds gaat ze rond 20u naar bed. Al de rest is eigenlijk gewoon zoals het die dag komt...

4. LesleyS

LesleyS Actief lid

17 jun 2013
    423
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je kleine niet slaapt is hij/zij dan wel vrolijk? Als in dan niet steeds jengelen/huilen?

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Sommige kinderen krijgen geen ritmes uit zichzelf... dan zijn papa en mama aan zet.
    Begin elke dag op dezelfde tijd, hanteer en duidelijk en eenduidige routine, drie maaltijden op een dag, twee of drie gezonde tussendoortjes en slapen doe je in je bed.

6. MammieVanSammie

MammieVanSammie Actief lid

30 nov 2012
    395
    2
    18
    Noord Holland
    Ik vroeg me ook af wat je bedoelt met een ritme op deze leeftijd? Vaste slaaptijden?
    Mijn zoon is nu 18 mnd en doet nog 1 slaapje, ergens na de lunch. Soms lunchen we al om 11.30 als hij moe is, andere keren rond 13 pas een slaapje. Hoe laat hij savonds naar bed gaat wisselt ook. Ergens tussen 19 uur en.. Nouja op slechte dagen slaapt hij pas tegen 21 uur. Hij wordt wakker ergens tussen 6 en 7.
    Qua eten is t gewoon een broodje als hij wakker wordt, rond 10 uur fruit, dan lunch, na zijn slaapje een koek en dan klokslag 18 uur avondeten (met de pot mee). Voordat hij gaat slapen krijgt hij nog een fles melk.
    Ik vind dat een duidelijk ritme, jij ook?
    Overigens moet ik er snachts meestal wel een paar keer uit. Meestal alleen even een speentje brengen, soms huilt hij in zijn slaap en zit ik midden in de nacht een half uur naast zijn bed zijn hoofdje te aaien.

7. emmaa

emmaa Actief lid

19 okt 2011
    271
    0
    0
    NULL
    noord brabant
    Hier is mijn zoontje ook 16 mnd. Ook geen ritme. De ene keer wordt hij om 07:00 wakker de andere keer om 08:30uur. Ook zijn dutjes ( nog 2) zijn niet altijd op dezelfde tijden en naar bed gaan ook niet. Ik volg hem en dat gaat eigenlijk wel goed.

8. Witteroos84

28 feb 2012
    63
    0
    0
    Alkmaar
    Nou weet je slapen doe je in je eigen bed dat werkt voor ons niet als hij in zijn bed ligt en ik er 10-11 keer per nacht uit moet en overdag bekaf en chagrijnig rondloopt en het niet meer trekt…
    Mijn zoon is een moeilijke slaper, soms wil ik dat accepteren maar heel vaak geef ik mezelf de schuld dat ik het heb veroorzaakt en het allemaal niet goed doe. Hy is nu 17 maanden inmiddels, en slaapt echt erg moeilijk in, vanavond ook bezig geweest van 20.30-22.15 uur..

9. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Met 16 maanden is je baby geen baby meer maar een dreumes. Hij zou mogelijk gewend raken of is gewemd dat hij lekker bij jullie ligt. In z'n eigen bed is het saai! Als je wilt dat hij in z'n eigen bed moet slapen zal je hard moeten werken om dit mogelijk te maken. Dat betekent in zijn eigen bed troosten en ja iedere x er naar toe. Het kan even duren, mogelijk hebben andere meiden ook tips.
    Ik wil niet hard zijn en klagen is ook prima. Maar als je een oplossing wilt dan is dit de eerste stap. Wees er zeker van dat je kindje medisch gezond is anders gaat het niet werken.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hoe reageert hij als je hem in bed legt? Hoe reageer jij daar dan op? Daar hangt veel vanaf.

Om hem in bed te krijgen: heb je een duidelijk avondritueel?

Om hem in bed te houden? De aanpak die bij ons hielp met een dramatische slaper was 3 min laten huilen (echt wekker gebruiken), teruggaan en troosten in bed en weer weggaan (zelfs als ze nog huilde), 5 min laten huilen, opnieuw troosten, 10 min laten huilen. Na de tweede keer troosten sliep ze. En na de tweede nacht deze tactiek sliep ze door.

11. Vie87

Vie87 Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Ik herken het hoor! Ik ben ook werkloos en ook een slechte slaper. Moeilijk he! Die van mij is alleen pas 10 maanden. Het is niet jouw schuld hoor!

12. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Kun je je zoon niet even een nachtje ergens heen brengen, zodat je even kunt bijtanken? Ik heb zelf een schema'tje gemaakt wanneer mijn dochter voeding krijgt, hebben we dat wel in een ritme :D en verder laat ik het slapen wat meer los. Ze slaapt hier wel vanaf het begin in haar eigen bed en eigenlijk wel een soort van ritme. Maar kan me voorstellen dat het vervelend is dat je er vaak af moet. Maar je moet jezelf niets kwalijk nemen, kinderen zijn echt enorm verschillend en hoe graag we onszelf eer willen geven als het goed gaat, ze doen het toch echt zelf ;) Natuurlijk is structuur en rust belangrijk, maar ik geloof niet dat moeders waarbij het minder gemakkelijk gaat daar zelf enorm veel aan kunnen doen. Ik denk dat je toch vooral moet proberen te genieten van de mooie dingen en niet teveel focussen op de mindere kanten, hoe meer aandacht je daaraan geeft, hoe groter het probleem wordt. Makkelijk gezegd, weet ik :) ik wens je veel sterkte!

13. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ik heb dus ook zo'n kindje wat het geprobeerd heeft: niet slapen, veel spelen en dat alles op ophandelbare tijden.
    vooral tijdens sprongen was het feest.

ik ben dan echt even een strenge rotmoeder, want je gaat gewoon slapen! na 3.5 uur wakker gaat ze in bed, slaapt minstens 2 uur en mag er daarna uit.
    wil je niet?! jammer! dan ga je maat met je knuffels en je spenen spelen.
    klinkt heel hard, maar als ik met haar mee ga, gaat ze uitproberen.
    tussen ons in slapen is al vanaf 10 maanfen niet meer, mag alleen als ze ziek/tandjes/ paniek enz heeft. gebeurd bijna nooit meer.

ik kies niet voor laten huilen, want als ze verdrietig is in bed doen we het slaap ritueel gewoon half overnieuw. even troosten, kroelen met het muziekje aan, speen erbij. in bed leggen en dan knuffies bij haar hoofd.

mijn bovenstaande techniek is natuurlijk niet voor elk kindje geschikt, maar bij de onze gaat het super.

14. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Volgens mij wordt het tijd dat jullie een ritme gaan neerzetten, waar zoonlief dan in mee moet. Daar is hij oud genoeg voor, even doorzetten!
    Anders even de GGD-lijn bellen van het CB, die hebben ook vaak goede tips en kunnen anders langskomen voor een huisbezoek!

15. Theebeeb

Theebeeb Niet meer actief

Ik kan sinds een maand of drie spreken van een ritme met onze zoon. Daarvoor geen enkel ritme gehad. Ik probeerde het wel maar hij wilde niet slapen als ik hem in bed legde. Ik werd helemaal onzeker van het feit dat ik geen ritme had en kon vinden. Toen op een gegeven moment los gelaten en gewoon gedaan waar hij om vroeg ging echt veel beter.
    Ik merk wel dat een dreumes veel behoefte heeft aan ritme en duidelijkheid. Hij snapt de dagindeling en zegt zelf ook te gaan slapen na de lunch. Hij is nu 1 jaar en 7 maanden.

16. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Denk toch dat het tijd word om hem mee te nemen in jullie ritme.
    Ivan had ook totaal geen ritme, totdat ik er zo zat van werd! Zat continue maar te ''wachten'' op hem wanneer hij dan wou eten of slapen, daar word je zelf moe van.

We hebben hem zo van de één op de andere dag gewoon rond half8 wakker gemaakt en hem eten geven, daarna spelen/naar bed en om 10 uur fruit.
    Daarna weer spelen en om 12 uur kreeg hij weer eten.
    Toen gewoon naar bed gedaan, was 2 dagen protesteren en toen was het goed en sliep hij binnen 10 min!
    Als hij wakker werd uit bed en dan even spelen en dan even wat eten.
    Rond 17:00 uur hier weer eten en meestal ging hij dan nog even de box in om 15 min te slapen.
    19:30 de fles en naar bed.

Na 2 dagen was hij hier aan gewend en zo gaat het nu nog steeds, zo veel meer rust :)

Succes met je mannetje!

17. Minerva

Minerva Niet meer actief

Precies dit. Hier een mama die uiteindelijk ook de regie heeft moeten nemen en nu gaat het super (op de sprongetjes na :p).

18. Kaala

Kaala Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijne loopt vanaf 12 maanden met ons mee qua "ritme", opstaan wanneer wij opstaan, ontbijt wanneer wij dit doen, lunch wanneer wij dit doen, tussendoortje wanneer wij dit doen, avondeten gewoon meteen met ons (bord voor haar neus en ze eet alles zelf op), het enige "verschil" is dat zij nog een flesje (koe)melk krijgt voordat ze gaat slapen. Ze doucht ook met ons dus douchen doet ze wanneer wij dit doen, of sochtends of savonds en soms beide als ze heel vies geworden is haha

Deel Deze Pagina