Ligt het nou aan mij.....?

Discussie in 'Voeding' gestart door Lucienne, 1 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinus

Tinus Actief lid

18 jun 2007
    417
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ga (waarschijnlijk) met 6 maanden met bijvoeding beginnen. Dit ook omdat Gijs wat eczeem heeft en het toch is aangetoond dat het dan beter is om 6 maanden borstvoeding te geven. Maar als ik kv zou geven, zou ik denk ik ook tot 6 maanden wachten.

Hoe weet je of je kind eraan toe is? Mijn schoonmoeder had ook ergens gehoord dat een kindje van 4 maanden smekgeluiden maakte, dus extra voeding nodig had. En Gijs maakt ook smekgeluiden, dus.. Ik heb uitgelegd dat die bewegingen niet hongersignalen zijn (hij doet het ook als hij net helemaal vol is) en ze begreep het wel. Maar ja, vroegah kreeg ik binnen 1 maand al liga en roosvicee, dus waarom nu niet is de gedachte van veel wat oudere mensen. Ik ga echter uit van de kennis die we nu hebben en daarom wacht ik. Maar in sommige gevallen kan ik me wel voorstellen dat je iets eerder dan 6 maanden begint. Alleen is het dan nog steeds bijvoeding en zou ik het houden bij groente en wat fruit.

En ik geloof dat Gijs helemaal niet aan de danoontjes gaat, puur een marketingverhaal, levert echt niets extra's tov andere (goedkopere) toetjes. Zo wil ik de fristi ook zolang mogelijk buiten de deur houden (zoete meuk, hihi). Maar of dat gaat lukken? Zelf trap ik natuurlijk ook wel eens in de marketing trucs.

2. Lara11

Lara11 Niet meer actief

hier ook netjes gewacht tot 6 maanden. De eerste hapjes waren ook maar 'likjes' maar het gaat inderdaad snel als ze de smaak te pakken hebben!
    ik was ook verbaasd over wat iedereen 'al gaf' en was bang dat ik al hele boterhammen moest geven (het CB somde een hele lijst op van waar ik naartoe moest werken). We hebben het op rustig tempo opgebouwd, vooral Lize volgend. Het idee dat het BIJvoeding was stelde me gerust.

Amber

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik ben met 4 maanden met fruit begonnen, aangezien ze steeds verstopt zat en niets leek te helpen. Met 5 maanden om de dag of fruit of groente en 's avonds Nutrix door haar fles en met 6 maanden 's ochtends wat fruit, 's avonds wat groente en met 7 maanden is daar een bambixfles als ontbijt bij gekomen, een halve boterham of een liga. Met 8 maanden ben ik met yoghurt begonnen.
    Het is totaal geen veelvraat, die hoeveelheden die in het CB boekje staan, krijg ik er nooit in. Als ze een beetje ziek is, wil ze eigenlijk alleen de fles en dan ook nog minder dan normaal.

4. Lucienne

Lucienne Lid

25 okt 2007
    58
    0
    0
    Vepleegkundige
    Regio Rotterdam
    Ik ben het nu ook lekker rustig aan het opbouwen. Vandaag heeft Eva zo'n 80 gram worteltjes op :) Ook heeft ze maar drie flessen op in plaats van vier,ze geeft het zelf dus goed aan.
    Hoe lag deden jullie kindjes over een hapje, toen jullie er net mee begonnen? Eva doet zo'n half uur tot drie kwartier over ong. 80 gram, kletsen tegen mama (mét worteltjes in de mond) en dingen die om haar heen gebeuren zijn veel interessanter hihi.

5. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Ik ben met Sven ook na 6 maanden begonnen met bijvoeden. Het eerste jaar is de melkvoeding hoofdvoeding dus een half jaar de tijd om te oefenen met bijvoeding. Sven had het eten ook pas goed door toen hij een maand of negen/tien was. Hij heeft het geleerd in zijn eigen tempo en eet nu als een bootwerker en soms ook niet. Ik liet/laat het zoveel mogelijk aan hem. En dat doet hij heel goed.

Wij hebben het eten ook aangeboden op rapley manier. Nu eet hij met ons mee en wil nu zelf met lepel en vork eten

6. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier rond 5.5 maand begonnen met fruit naast de fles
    hij gaf toen zelf aan dat hij nog honger had ondanks de max aan melk dus hij was er aan toe

maar hij is nu bijna 13 maanden en ik ben blij als ik op een dag alles bij hem naar binnen krijg....niet dat hij een slechte eter is maar hij slaapt nog aardig wat dus meestal is er niet eens tijd voor een koekje dan is het wakker worden en brood eten of fruit eten of avondeten met yoghurt
    als hij dan eens een keer iets langer wakker is dan krijgt hij wel eens een nijntje koekje

7. Lucienne

Lucienne Lid

25 okt 2007
    58
    0
    0
    Vepleegkundige
    Regio Rotterdam
    Daar zit ik dus ook nog een beetje mee. Met één hapje gaat dat nu meestal wel, maar dat is ook al plannen. Eva heeft het 's avonds rond 18.00 uur al gehad, dus gaat ze slapen.
    Nou ja, wie weet gaat het ook makkelijker als de hajes er wat sneller in gaan :)

Deel Deze Pagina