Hoe ik het ook doe...het blijft een 'zooitje'.... Onderbroeken van de meisjes netjes gewassen en op een stapel in de la; na een paar keer de la open en dicht doen vallen de stapeltjes om (en zo hoog stapel ik ze niet). De sokken zitten gesorteerd in een mandje, maar ziet er ook niet echt netjes uit. 'Ach, dat zie je toch niet denk ik dan, zit tenslotte achter gesloten deuren'. Maar toch, het knaagt aan me.... Schoenen...Waar berg je die op?? Er staan er altijd een paar onder in mijn kledingkast. Maar alleen diegene die ik niet draag, en dus schoongemaakt de kast in kunnen. Aangezien er maar plaats is voor een paar schoenen en ik niet altijd dezelfde draag (nu alleen maar laarzen eigenlijk) staat het gros bij de voordeur. Een doorn in het oog! Een schoenenrek of kastje is geen optie, want daar passen mijn laarzen niet in (althans, ik heb daar nog geen opbergmogelijkheid voor gevonden). Met andere woorden; hoe ruimen jullie welke spullen op??
Hier gaat het ondergoed opgevouwen in de commodela, eigenlijk heb ik er nooit last van dat het omvalt (ligt er wel iets tegenaan bij je??? Gekke vraag, maargoed, haha). De sokken zitten hier ook in een mandje, het mandje staat op een plank die boven de commode hangt (van allebei de kids zitten ze in een mandje) en staat dus niet in de weg als ik de kast open maak. Onze schoenen staan in de meterkast, een paar stevige planken erin en daarop onze schoenen, hier nl ook weinig ruimte voor een schoenenkastje in de gang, dus zo hebben we het hier opgelost (de meterkast is in de gang). Hopelijk heb je hier iets aan? Ohja, de schoenen die ik niet draag die stop ik in een schoenendoos en die stapel ik op achterin de kledingkast, voor laarzen heb ik van die spanners en ik bewaar de doos altijd, is makkelijk opbergen namelijk .
ik heb in de lade van mijn kast allemaal bakjes gelegd van de ikea. (organizerset) daar kunnen 4 stapeltjes onderbroeken in en ze kunnen geen kant op. Andere mandjes zijn ook gevuld en is altijd netjes Mijn sokken heb ik ook in een mand, een langwerpige, rieten. hier liggen ze netjes achter en naast elkaar... Mijn laarzen die ik vaak gebruik heb ik laarzenspanners is. op zolder hebben we en boekenkast met extra planken ertussen voor de gewone schoenen en daar staan ze naast. de laarzen die ik niet vaak gebruik zitten in de schoenendoos en staat op de kledingkast op zolder
Tja, dan zal mijn manier je wel helemaal niet aan staan We hebben nog geen kleine maar met m'n eigen ondergoed ben ik niet zo precies, die strings en niemendalletjes laten zich amper opvouwen dus ik smijt het allemaal in een rieten mandje die in m'n kast staat. Bh's gaan ook in een mandje evenals sokken. Deur dicht en weg... wat je niet ziet, is er ook niet haha! Voor m'n schoenen heb ik van die hangzakken voor in je kledingkast. Komen bij de Ikea vandaan, zitten heel veel vakken in en daar kan je het gewoon in doen. Laarzen van mij gaan er ook in, maar nu heb ik geen dure laarzen dus boeit het me niet als ik de schacht omvouw
Zowel sokken als ondergoed gaan in een (aparte) mand hier. Mijn ondergoed vouw ik echt niet op, zijn normaal gesproken (buiten zwangerschap om) strings dus die gooi ik er gewoon in. Ik heb een schoenenrek aan de buitenkant van de meterkast hangen. M'n laarzen kunnen hier wel op, omdat het beengedeelte slap is zeg maar. Anders kun je van die laarzenhouders gebruiken waar je ze aan ophangt.
Ja herkenbaar probleem van die schoen! Ik heb nu zomerschoenen in een krat in de kast gedaan en winterschoenen bovenop de kapstok in de gang(moet alleen even springen om een paar te pakken. Het paar wat ik het meeste aandoe staan in het hoekje van de voordeur(die van mijn man ook)en dat is nog te overzien. Mandjes van de Ikea werken erg goed als verdeler in de lade's. Sokken kan je echt niet netjes in een lade leggen.Dit vind ik trouwens geen probleem...Ik zou bijna zeggen dat je nesteldrang hebt...
hier gaat al het ondergoed in een mandje met een deksel.. sokken ook in de mand! lekker makkelijk toch? die manden staan dan weer in de kast!
ondergoed en sokken smijt ik zo in de la van de commode maar dat probleem van schoenen herken ik . We hebben wel een schoenenkast maar daar past onze laarzen niet in. En op zolder heb ik nog een schoenen rek maar dat ding vind ik zo onhandig . Dus heb nu alle schoenen of in een tas of in een doos gesmeten.
Nou hier ook hoor. Ik ga echt geen onderbroeken staan opvouwen dus die liggen allemaal op een hoop in een la gepropt. De boxers van vriendlief leg ik ook ongevouwen weg. Zelfde geldt voor mijn schoenen. Die liggen allemaal door elkaar in een grote bak onder in mijn kledingkast. Mijn vriend zijn schoenen liggen beneden in de woonkamer onder in een kast. Aangezien hij maar een paar of drie heeft Sokken ook, alles door elkaar in een la. Ik zou me niet zo druk maken om die onderbroeken door elkaar of die sokken! Idd als je het niet zo op het oog ziet boeiend, al kan ik me ook voorstellen dat het idee dat het niet netjes ligt je zeer kan irriteren . Dan zijn mandjes idd wellicht een goed idee.
Nesteldrang, hahaha! Tja, je hebt ms. wel gelijk dat ik het te perfectionistisch wil doen... Kan er soms niet aan wennen dat mijn huis veel minder netjes is nu ik kids heb.....
nou ik snap het helemaal!Kan soms ook enorme drang hebben en dan moet alles opgeruimd worden...Tot irritatie van mijn man,want ik ruim dan zijn schoenen zelfs op terwijl die ze een half uur later weer aan gaat doen..
ondergoed Emma draagt ronpers en die kunnen nog wel mooi op elkaar in de commode. misschien groter opvouwen? (snap je wat ik bedoel?) sokken hier in een mandje zowel die van Emma als die van ons schoenen die van de zomer onderin de kast die ik nu draag op een schoenenkast (open)
ondergoed van mij, boxers van man en sokken staat in 3 aparte bakken in de kast. tsja dat blijft altijd wel een zooitje voor mijn schoenen heb ik in de bijkamer een schoenenrek die vol staat, dat is ook handig.. en me laarzen heb ik op 2 planken staan in de kast. schoenenrek kost niks, nu geloof ik 15 euro
Ons ondergoed ligt ook gewoon op een hoopje in een la van de klerenkast Voor de sokken een mandje onderin de kast. De rompers van onze kleine meid liggen wel keurig op stapel in de commode. Schoenen die we op dit moment dragen staan gewoon in de hal en de zomerschoenen liggen nu boven in de kast. En de andere schoenen die we regelmatig aandoen hangen in zo'n schoenenrek aan de binnenkant van de gangkast.
De schoenen in de doos bewaren. Eventueel met een foto'tje erop van de schoen. Zo kun je ze makkelijk herkennen als je veel schoenen hebt En de dozen kun je eventueel ook leuk beplakken met inpakpapier. Staat een stuk gezelliger in de kast. En ikea heeft idd er makkelijke lade-verdelers/bakjes etc. Ook hebben ze kasten waar je draadmandjes in kan kopen en een schoenenrek.
De onderbroeken en sokken ligge apart in de nachtkastjes.. Voor Esmee heb ik 2 mandjes, 1 voor ondergoed en 1 voor maillots en sokken. Schoenen van Esmee staan onder de commode. Schoenen van ons ( zomer berg ik op onder in de kledingkast) winter staat nu of in de meterkast of in de gang.
hoi hier had ik altijd het zelfde probleem maar we hebben bij de ikea 5 schoenenlades/kastjes (geen idee hoe die dingen echt heten) en we hebben er twee naast mekaar in de gang gehangen en 3 boven elkaar in de bergingkast aan de deur je kan er best veel in kwijt en al helemaal veel kinder schoenentjes dus dat ruimt lekker op dit zijn ze IKEA | Slaapkamermeubels | Schoenenkasten | TRONES | Schoenenkast ik heb ze zelf in het wit ik hoop dat je er misschien iets aan hebt veel liefs mieke
Bedankt voor al jullie reacties en tips! Zo'n schoenenrek of kast lijkt me zeker ideaal. Zij het niet dat ik vooral laarzen heb, haha!