He meiden, Even een vraagje aan jullie. Vanmorgen lag ik op mijn rug in bed en toen voelde ik zo al het bloed uit mijn hoofd wegstromen. Ik kon mijn lichaam niet meer bewegen en toen ik wilde gillen kwam er geen geluid. Ik voelde m'n tong al naar achter in mijn keel glijden, dus was echt bang dat ik misschien zou gaan stikken. Uiteindelijk heeft dit alles ongeveer een halve minuut geduurd, denk ik. Gelukkig kon ik me daarna langzaam weer bewegen en praten. Maar wat dit nu geweest is.... Ik was echt heel bang en dacht dat ik dood ging. Het was zo eng, ik kon niks, niet bewegen, niet roepen. Heeft iemand van jullie een idee wat dit geweest kan zijn of heeft iemand van jullie dit ook weleens gehad? XXX Linda
Wat een vreselijke ervaring moet dat geweest zijn voor je. Ik zou de huisarts/post bellen en dat uit leggen wat je hebt gehad, want het klinkt niet echt prettig. Ik hoop voor je dat het niks ernstigs is, heel veel succes. Liefs wolly
Ze zeggen dat je geest wakker is en je lichaam nog niet. Vaak heeft het met oververmoeidheid te maken. Heb bijna hetzelfde gehad als jou, ik vond het ook ontzettend eng!
O nou dat zou dan in ieder geval niets ernstigs zijn. Zo voelde het inderdaad ook. Alsof ik wakker was, maar m'n lichaam niet. En oververmoeidheid zou ook best mogelijk zijn, ik heb daarna nog tot 11 uur geslapen.... xxx
Ik zou toch naar de huisarts gaan, gewoon voor de zekerheid! Als je je nu weer goed voelt zal het inderdaad niks zijn, maar toch, doe het nou gewoon.
Ik ben er toevallig donderdag voor naar de huisarts geweest, ook omdat ik af en toe het gevoel heb dat ik blijf hangen op het moment dat de remslaap ingaat. Nou ligt het bij mij aan te veel stress en een heel heftig jaar. Volgens mijn huisarts hebben veel mensen dit eens in de zoveel tijd. Er is nog nooit iemand aan dood gegaan. Maar dat je je rot bent geschrokken begrijp ik heel erg goed. Succes. Groetjes, Elvira
hoe de "vergelijkbare" ervaringen van andere ook zijn, ik zou niet uitgaan van die ervaringen je kunt nooit zeker weten wat het bij jou is geweest, en of wat de reden ervan is geweest, maar ik zou zeer zeker aan de bel trekken bij de huisarts of huisartsenpost hoe en wat en uitleggen wat je overkomen is.... zou me ook te pletter schrikken zeg, maar zou zeer zeker wel aan de bel trekken... gr.smoekie
Ja, ik zou ook even de huisartsenpost bellen, al is het maar om je gerust te stellen. Maar ik zou toch wel zeker willen weten wat het was.
ik zou ook even de huisartsenpost bellen.... ppff...kan me voorstellen dat je je rot bent geschrokken....
o meid wat schrik ik hiervan zeg! Even bellen hoor! getsie lin dikke kus en knuff kan je wel gebruiken denk ik zo ! xxx
met zulk soort ervaringen kan ik het alleen maar met de rest eens zijn: Bellen! Het kan een heel onschuldig iets zijn, maar net zo goed minder onschuldig... Denk bijvoorbeeld aan een afasie of een bloedpropje ofzo... En ik zeg niet dat het dat is en ik wil je ook niet bang maken... Maar het is wel belangrijk dat je meteen gaat bellen en dat je weet wat het is... Toch?
klinkt heel erg als dit http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming Mijn vriend heeft het ook al een paar keer gehad namelijk maar die had hallucinaties erbij.
Afasie, A (= niet) fasie (= spreken) betekent dus dat iemand niet meer kan zeggen wat hij wil. Hij kan de taal minder goed gebruiken dan voorheen. Dit heeft m.i. weinig met de ervaring van de topicstartster te maken. Ik zou voor de zekerheid ook even bellen met een arts.
ow wat erg joh. ik dacht even dat er op het einde kwam: en toen werd ik wakker, wat een nachtmerrie. elvira zegt dat het misschien aan stress kan liggen, daar zit zeker wat in. ik zou denk ik in jou geval even de ha bellen (telefonisch spreekuur oid) veel sterkte en ik hoop dat het niet nog een keer voorkomt! rachel
Ik had op een gegeven moment migraine, maar daar dachten ze ook aan afasie en ik had geen spaakproblemen...
Ik heb dit ook wel eens gehad. Echt heel eng! Ik was wakker maar kon niks bewegen en niks zeggen. Na een paar minuten kon ik langzaam mijn lichaam bewegen. Ik zou als ik jou was toch maar even de huisarts bellen! Je weet maar nooit . Vooral dat jouw tong je keel in gleed is heel gevaarlijk en eng natuurlijk.
He meiden, Ik heb vanmiddag de huisartsenpost gebeld en volgens de doktersassistente hoef ik me geen zorgen te maken. Het kan wel eens voorkomen als je heel diep geslapen hebt, dat dit dan gebeurt. Maar als ik me naar of misselijk zou gaan voelen, moest ik terug bellen. Hier is gelukkig geen sprake van. Ik voel me voor de rest gewoon prima. Het kan ook best met stress te maken hebben, want ik heb vorige maand besloten om te scheiden. Dit brengt uiteraard ook de nodige spanningen met zich mee. Zeker omdat ik nog gewoon in het oude huis woon. Nou hopelijk hoef ik het niet nog een keer mee te maken. Bedankt voor jullie steun. XXX Linda