Misschien een stomme vraag maar ik heb de kamer al alleen nog geen matrasje enzo. Ik ga een Aerosleep kopen met de speciale hoeslakens maar hoe maak je dan het bedje op? Wat ik bedoel is welke lagen en wat heb je wel en niet nodig. Ik lees zoveel over molton bedzeiltjes en alles. Wat heb ik nodig en hoe maak ik het op? Oke, ik begin dus bij de matras en wat komt er dan? Waar komt de Aerosleep, wat ligt daar onder en wat erboven (ik neem aan alleen het speciale hoeslaken)? Alvast bedankt.
ik heb me bedje zo op gemaakt of het goed is geen idee anders trekt de kraam zorg het maar uit elkaar en maken ze het maar goed op. matras (logies natuurlijk) daarop heb ik een molton gedaan,dan een bedzeiltje,hoeslaken,gewone laken en dan een deken.
Dit vroeg ik me ook af... het is misschien al 10 keer besproken hier maar het blijft lastig... ff een stomme vraag: een matrasbeschermer is dat een molton? En dat gaat toch OVER het matras?
Ik ga het zo doen: matras, molton laken, hoeslaken en lakentje en dekentje. Molton bedzeiltje zit dus zeil in, maar dat mag volgens mij niet, tenzij je het heel laag legt. Maar ik vind het dan nog geen prettig idee, dus hou het bij een molton. groetjes, Snoopy
In mijn boekje voor de kraamzorg staat tussen de lijst wat je nodig hebt de aerosleep helemaal niet meer tussen. Dus ik ga die ook niet gebruiken. Ik denk wel dat ik de aerosleep ga halen want ik hoor op deze site zulke goede verhalen hierover.
bij mij stond bedzeiltje er wel nog in, maar heb zo een zeiltje dat niet van zeil is maar van een stof (van de hema)
wat ik altijd heb gedaan is dit matras daarovergeen matraslaken - hoes molton lakentjes van voeten eind tot helft van het bedje dan bij het hoofdje een hydrofiel lakentje in een punt. deken in een dekbedovertrek en kort opmaken. zo hoort het.
ik heb net een omschrijving gekregen van de kraamzorg hoe het bedje opgemaakt moet worden. kom ik er nú nog eens achter dat ze dus meerdere dingen op de lijst hadden staan die je óf óf gebruikt. ik heb alles gekocht en dat blijkt nou dus niet nodig! was er best wel pissig over. dus best handig om inderdaad éérst te weten hóe je het bedje moet opmaken.....
kraamzorg is hier niet boven geweest. als de beeb is geboren en het bedje is niet goed opgemaakt maakt de kraamzorg het maar over nieuw op. heb gedaan zoals ik dacht dat het goed was
kraamzorg is hier ook niet boven geweest, alleen kregen we een beschrijving na de intake thuis gestuurd en daar nleek dus uit dat we veel te veel gekocht hebben.
Matras, daarover de aerosleep, daarover de hoed voor de aerosleep. Dan ben je klaar en heb je verder niets nodig. (Lakentje met dekentje..) Groetjes Firella
Volgens mij zit er in het molton bedzeiltje van de Hema wel zeil, maar dan onder het stof. Ik denk dat het ook per kraamverzorgster verschilt of ze het goedvinden of niet, mij lijkt het geen prettig idee. De aerosleep mag je niet gebruiken zolang je kruiken gebruikt, ik heb 'm ook niet aangeschaft, dat kan altijd nog, ik weet nog niet zeker of ik het handig zal gaan vinden. Eerste week zullen kruiken nog wel nodig zijn.