Hoe maak je het bedje op?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door 40plusmama, 19 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Misschien een stomme vraag maar ik heb de kamer al alleen nog geen matrasje enzo. Ik ga een Aerosleep kopen met de speciale hoeslakens maar hoe maak je dan het bedje op? Wat ik bedoel is welke lagen en wat heb je wel en niet nodig. Ik lees zoveel over molton bedzeiltjes en alles. Wat heb ik nodig en hoe maak ik het op?

Oke, ik begin dus bij de matras en wat komt er dan? Waar komt de Aerosleep, wat ligt daar onder en wat erboven (ik neem aan alleen het speciale hoeslaken)?

Alvast bedankt.

2. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik heb me bedje zo op gemaakt of het goed is geen idee anders trekt de kraam zorg het maar uit elkaar en maken ze het maar goed op.
    matras (logies natuurlijk) daarop heb ik een molton gedaan,dan een bedzeiltje,hoeslaken,gewone laken en dan een deken.

3. Damie

Damie Bekend lid

14 jun 2006
    724
    0
    0
    Dit vroeg ik me ook af... het is misschien al 10 keer besproken hier maar het blijft lastig...

ff een stomme vraag: een matrasbeschermer is dat een molton? En dat gaat toch OVER het matras?

4. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ja klopt een molton is een matras beschermer wat je over je matras doet.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ga het zo doen: matras, molton laken, hoeslaken en lakentje en dekentje.

Molton bedzeiltje zit dus zeil in, maar dat mag volgens mij niet, tenzij je het heel laag legt. Maar ik vind het dan nog geen prettig idee, dus hou het bij een molton.

groetjes,
    Snoopy

6. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    In mijn boekje voor de kraamzorg staat tussen de lijst wat je nodig hebt de aerosleep helemaal niet meer tussen. Dus ik ga die ook niet gebruiken. Ik denk wel dat ik de aerosleep ga halen want ik hoor op deze site zulke goede verhalen hierover.

7. Patricia27

Patricia27 Actief lid

3 dec 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    ik bedoel bedzeiltje.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bij mij stond bedzeiltje er wel nog in, maar heb zo een zeiltje dat niet van zeil is maar van een stof (van de hema)

9. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wat ik altijd heb gedaan is dit

matras daarovergeen

matraslaken - hoes
    molton lakentjes van voeten eind tot helft van het bedje
    dan bij het hoofdje een hydrofiel lakentje in een punt.

deken in een dekbedovertrek en kort opmaken. zo hoort het.

10. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik heb net een omschrijving gekregen van de kraamzorg hoe het bedje opgemaakt moet worden. kom ik er nú nog eens achter dat ze dus meerdere dingen op de lijst hadden staan die je óf óf gebruikt. ik heb alles gekocht en dat blijkt nou dus niet nodig! was er best wel pissig over. dus best handig om inderdaad éérst te weten hóe je het bedje moet opmaken.....

11. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    kraamzorg is hier niet boven geweest.
    als de beeb is geboren en het bedje is niet goed opgemaakt maakt de kraamzorg het maar over nieuw op.
    heb gedaan zoals ik dacht dat het goed was

12. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    kraamzorg is hier ook niet boven geweest, alleen kregen we een beschrijving na de intake thuis gestuurd en daar nleek dus uit dat we veel te veel gekocht hebben.

13. Firella

Firella Actief lid

14 aug 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Matras, daarover de aerosleep, daarover de hoed voor de aerosleep.
    Dan ben je klaar en heb je verder niets nodig.
    (Lakentje met dekentje..)

Groetjes Firella

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.274
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij zit er in het molton bedzeiltje van de Hema wel zeil, maar dan onder het stof. Ik denk dat het ook per kraamverzorgster verschilt of ze het goedvinden of niet, mij lijkt het geen prettig idee.

De aerosleep mag je niet gebruiken zolang je kruiken gebruikt, ik heb 'm ook niet aangeschaft, dat kan altijd nog, ik weet nog niet zeker of ik het handig zal gaan vinden. Eerste week zullen kruiken nog wel nodig zijn.

Deel Deze Pagina