Ligt ons kleintje niet klem?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavan2schatte, 1 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2schatte

Mamavan2schatte Actief lid

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden.

Ons kleintje ligt al vanaf het begin in een stuit,billen in de bekken en de beentjes langs het hoofdje.
    Het hoofdje ligt precies tegen mijn rechterrip aan,aan de bovenkant.
    Dit is nu ongeveer een week of 8 al zo en het heeft nog nooit gedraait.
    Ik voel de baby wel goed bewegen,dat zijn duidelijk voetjes en handjes.
    Maar het hoofd beweegt(voor mij gevoel) Nooit!!!
    Hoe ik me buik ook beweeg of hoe druk ik ook ben,wat de vk ook doet,hoofdje blijft stug daar tegen die rib aan liggen.
    Nu hang ik op de stoel achter de pc,anders drukt het gewoon pijnlijk tegen mij ribben.
    Bukken gaan ook niet meer.ik voel duidelijk iets hards drukken.

Nu dacht ik omdat de kleine al zo lang al zo ligt en eigenlijk het hoofdje niet beweegt,dacht ik dat het meschien zo kon zijn dat het hoofdje klem ligt en geen kant op kan.
    Op de pretecho met 28 weken zagen we wel de navelstreng bij het hoofdje.
    Wil niks zeggen natuurlijk,maar niet te hopen dat het er strak omheen zit en daarom geen kant op kan.

Dinsdag heb ik afspraak met vk,en dan heb ik het erover.

Wie ook zo iets nu of gehad,maak me stiekem wel beetje zorgen.

2. Mamavan2schatte

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is er niemand die ongeveer het zelfde heeft:(

3. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

Jawel hoor,..
    Mijn jongen heeft ook heeeeeel lang in stuit gelegen, ks stond al gepland,.. Met ruim 37 weken is hij uit zichzelf nog gedraaid.
    Het nadeel van een hoofd boven en billen onder, is dat je een hoofd eigenlijk niet weg kan duwen, zoals je bij een kont wel kan.
    En dat zit idd niet lekker, wacht maar tot je verder in de zwangerschap bent :)

4. droepie

droepie Actief lid

3 jun 2012
    195
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook stuit gehad en zitten was zeker geen pretje ze hebben der vrijdag gedraaid en wat een opluchting zeg. ik hoop dat je beeb snel draait dat je er minderlast van heb

5. kim1990

kim1990 Fanatiek lid

18 jul 2008
    4.151
    0
    36
    Emmen
    Hier ook tot 34 weken in stuit gelegen en heb niet eens gemerkt dat ze toen was gedraaid!Bij de volgende afspraak zouden we het al over hoe en wat hebben.Maar dit hoefde al niet eens meer aangezien ze was gedraaid:)

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

@Kim1990: Hier met ruim 37 weken ook amper gemerkt hoor :)

7. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Bij mij is het vergelijkbaar. Vanaf 30 weken ligt hij in onvolkomen stuitligging. Bij mij ligt het hoofdje echter links. Hij is ook echt nog helemaal niet van plek veranderd met zijn hoofd helaas.
    Ik vind het trouwens ook echt een rotgevoel als je zachtjes op het hoofdje drukt (verloskundige zegt dat dat komt omdat het hoofd heel erg hard is).

Aanstaande dinsdag heb ik een uitwendige versie, hoop dat hij dan goed gaat liggen...

8. Mamavan2schatte

8 jun 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Idd wat jij zegt,het hoofd voelt ook echt heel hard aan.
    Hopelijk draait jou kleine met het draaien.
    Ik ook zoizo voor draaien als de mogenlijkheid er is.
    Placenta ligt rechts voor,dus word nog erg lastig.

9. Jel123

Jel123 Actief lid

1 aug 2011
    222
    0
    0
    Bij mij ligt de placenta aan de voorkant (niet voor de uitgang, maar buikwand). Schijnt ook wat lastiger te zijn om de baby te draaien. Ik laat je dinsdag nog wel even weten hoe het bij mij gegaan is.

Deel Deze Pagina