Eef heeft weer wat nieuws ontdekt.. we waren bij mijn ouders en mijn moeder legde haar met haar hoofd & rug tegen een kussen aan, toen kwam ik er aan lopen en kwam Eef opeens met haar hoofd en rug omhoog en zat ze al half overeind! nu doet ze het continu, ze trok zich zelfs al een beetje op aan een ring aan zo'n babygym.. liggen is niet echt meer leuk, madam moet zitten! als ze dan zit en ze valt voorover dan zet ze zich met haar voetjes af zodat ze weer wat teruggaat.. en lol dat ze heeft.. ik ben echt super trots op haar in het bijzonder omdat ze geboren is met een knieluxatie en de eerste 6wk in het gips heeft gezeten en nu in een pavlik bandage (soort spreidbroekje). ze laat zich niet uit het veld slaan ook al heeft ze nog nooit echt vrij kunnen bewegen... maar het leukste is nog haar favo slaaphouding.. ze slaapt namelijk het liefst met haar beide handjes onder haar hoofdje en dan zijn haar beentjes gespreid door die bandage.. ziet er ontzettend relaxed uit.. ben jaloers!!! x
hier zat amber ook al met 3 maand en wou ze niet echt meer liggen. maar het is niet heel erg goed voor het ruggetje.
Wel grappig mijn zoon was toen 3 maanden ook en had idd ook het zitten ontdekt liggen geen spraken van gilde de hele boel bij elkaar wandelen in wandel wagen met vijf maanden maar uit nood maar een buggy genomen kon die kijkend zitten pff, Weet ook dat het nog te vroeg is met 3 maanden maar wat doe je met een baby die het op een krijsen zet haha. Maar hij is nu volgende maand negen en is zo gezond als een vis, Geen spijt dat ik hem wel heb laten zitten haha. Alles beter dan een baby die de boel bij elkaar krijst haha.
Onze kinderfysio raadt het zitten bij zulke jonge baby's af, zeker op de bank, dat is trouwens ook geen zitten, maar hangen. Je ziet dan ook dat ze met hun nek hun hoofd nog helemaal niet rechtop en los kunnen houden. Als je baby dus voorover kukelt, zijn ze er dus nog niet aan toe. Zij zei dat het het beste is de baby zo lang mogelijk te laten liggen. Omrollen, op buik liggen, oprichten zowel op buik als rug is allemaal prima. Zelf gaan zitten zonder steun in de rug doet geen enkele baby van 3 maanden.
Nou mijn zoon kon dus wel zeker zijn nek goed bewegen en ook vast houden gewoon kwestie van lekker masseren en op de buik liggen krijgen ze sterke nek van, En als ze niet meer willen liggen dan willen ze niet meer liggen, Weet het echt uit ervaaring maar als je met een baby wil zitten dat blijt huilen en boos worden ja dan is de keuze snel gemaakt en mijn zoon is nu een sterke jongen van 9 jaar.
Mijn ventje zit ook op schoot met zijn nek recht en hoofd stabiel, dus als ik losjes mijn handen om zijn middel vast houdt en hij zit ook in de wagen, want hij is al een hele tijd uit de kinderwagenbak gegroeid, maar er is een verschil tussen zitten en zitten he?
ze zit niet helemaal rechtop hoor! en dat omhoog komen moesten we trouwens hier juist wel oefenen van de fysio... Eef is namelijk erg sterk in haar nek en rug en loopt qua bovenkant voor.. moeten we erg stimuleren.. en je hebt idd zitten en ZITTEN ze loopt achter met haar beentjes omdat ze in een tuigje zit.. rollen is dus voor haar (haast) niet te doen.. x
Dat verklaart een hoop, toch? Je bedoelt dat ze omhoog komt met haar nek/bovenkant van haar rug? Kan ze zo wel haar tenen in haar mond proppen of kan dat niet met dat tuigje? Mijn ventje sabbelt z'n tenen helemaal week, haha!
Lars doet ook, als je hem op schoot tegen je aan hebt zitten (tegen je arm, hoe leg je dat uit), dat hij dan met zijn bovenlichaam naar voren gaat zodat hij rechtop kan zitten. Ben er eigenlijk ook niet blij mee, maar hij doet het zelf. Dus dan maar goed de boel ondersteunen denk ik dan. Maar ga het de volgende keer wel even met de fysio overleggen. Stimuleren doe ik niet, maar tegenhouden ook niet....