Hi meiden! Over 15 weekjes komt mijn eerste spruit.. Nu hangt het kledingkastje al aardig vol, maar vooral met verschillende maten.. Nu is mijn vraag hoeveel stuks kleding jullie hadden van alles in maat 50 en maat 56? Heb namelijk geen idee hoe lang ze maat 56 bijv zal dragen..
Ik had van beide maten 3 complete setjes.. Je moet niet teveel kopen.. Je kan altijd nog bijkopen wanneer nodig blijkt.. En anders hou je misschien kleding over die nooit gedragen is..
Vergeet ook niet dat je heel veel zult krijgen. En tenzij je gericht vraagt aan je ene tante om maatje 50 en aan de andere maatje 56 zul je ook dan misschien heel veel van 1 maat krijgen. Wij hebben van onze dochter super veel maat 62 en 68, en weinig van de kleine maten. Maar zij was 56 cm bij de geboorte, dus ik verwacht nu ook dat deze tweede een wat langer kind is. Daarnaast viel het mij op dat het ene merk veel ruimer (breder of langer) valt dan het andere. Dus het ene rompertje kan tot maand 3 makkelijk mee, terwijl de andere al met 1 maand te klein is bij wijze. Ik zou dus doen wat SonjavT aanraadt - niet te veel en gewoon bijkopen als het kind er is. En/of afwachten wat een eventuele groeiecho je nog kan vertellen!
Ik had ook een paar rompertjes in 50, en wat setjes in 50/56 en 56. Maar bij de groeiecho bleek ons frummeltje al een kleintje te zijn, en ondanks dat ze prima groeit op haar eigen curve, is ze wel aan de kleine kant (was ik zelf ook). Ze verwachten haar geboortegewicht dan ook niet meer dan 6 pond. Dus ik heb wel wat kleinere kleertjes bijgehaald. Hoe vaak ik het zinnetje "maar je krijgt ook heel veel kleertjes" niet heb gehoord... De kleren die ik heb gekregen, waren 2 dozen vol tweedehandsjes waaruit ik mocht kiezen wat ik mooi vond, van een vriendin. Maar dat was hoofdzakelijk maat 62 en groter. Verder WIL ik helemaal niet dat mensen me kleertjes geven! Ik heb nogal een eigen smaak en de setjes die ik tot nu toe van goedbedoelende familieleden heb gekregen, trekken echt kippenvel over mn hele lijf hoor... Dus ik heb al heel specifiek laten doorschemeren dat ik 'liever geen kleertjes voor de kleine' wil. Doe me dan n kadobon, dan haal ik zelf wel iets wat ik mooi vind. (Voor het geval dat ik nu erg arrogant overkom: het is niet zo dat mijn kleine alleen in perfect gestylede kleertjes gekleed mag gaan, maar ik heb vriendinnen en bepaalde familieleden die bijvoorbeeld nogal disney-fan zijn. En die komen dus aan met shirtjes met minnie mouse erop. Ofzo. *gruwel* ik vind dat echt echt echt niet mooi... Maar ik vind het ook heel hard om te zeggen: hmm, nou das niet echt mijn smaak, heb je t bonnetje nog?)
@ kleinepien Lig echt helemaal in een deuk om je! Snap je heel goed hoor. Toevallig heb ik voor me babyshower gevraagd om cadeaubonnen, omdat ik nog wat kleine spullen nodig heb.. en omdat ik het leuker vind om zelf kleding uit te zoeken..