Hoi, ik wil nog niet op de feiten vooruitlopen maar mogelijk krijgen we een geplande KS ivm onze stuigligger... ik vraag me dan af, maak je bekend wat de datum is of houd je dat voor jezelf? voordeel van voor jezelf houden lijkt me is dat je zelf lekker kan bepalen wanneer je belt en als je je niet zo goed voelt dat je nog even wacht en lekker zelf eerst een paar uur met de kleine kan zijn en oefenen met bv etc. ouders etc verwachten toch dat je meteen belt na de operatie en staan dan natuurlijk te popelen om langs te komen.. wat is jullie ervaring??
De vorige keer hebben we het alleen verteld aan mn moeder die op onze oudste zou passen... Uiteindelijk kwam onze zoon eerder want mn vliezen braken dus alsnog een verrassing. Nu weet ik het niet. Is beide wat voor te zeggen... ik denk dat we het stil houden anders weten de andere kids het ook (3,5 en 5) en kan me niet voorstellen dat ze hun rustige zelf op school kunnen zijn. Ookal vertel je het dan lijkt me dat fam. toch pas welkom is als je hebt gebeld en waneer je belt heb je zelf in de hand. Ik hoop dat ik sochtends vroeg ks krijg, na school de kids langs komen (zal half 4 zijn dan) en in de achtermiddag familie. De tijd daarvoor is voor ons 3tjes dan
Ik zou het alleen aan de opa's en oma's vertellen... de rest van de familie vrienden kennisjes wachten maar op geboortekaartje zal ik maar zeggen... en als je ze niet gelijk op bezoek wil hebben vertel dan dat je 1 of 2 dagen rust wil en dat ze dan mogen komen bijvoorbeeld..
Ik heb dan geen geplande keizersnee gehad *uiteindelijk is het er wel een geworden * maar ik werd ingeleid... Ik heb de datum van inleiding alleen tegen mijn ouders en die van mijn vriend verteld verder niet! (ja hier op zwangerschapspagina dan) Ik had geen zin in smsjes als: En is het er al?? etc etc. Als het een geplande keizersnede was geworden had ik dat waarschijnlijk ook zo gedaan! Je moet daarin echt je gevoel volgen.... de ene vind het wel fijn om te vertellen de ander niet! Overigens 1 tip: zeg wel mocht je het vertellen wanneer dat je echt pas wilt dat ze komen als jij van de Ok af bent en ook bij je kleine bent (en verzorgd) het lijkt mij persoonlijk namelijk niet fijn dat jij de kamer op komt waar je vriend en de kleine zijn en de hele kamer zit vol met familie!
Ik heb er geen ervaring mee maar zou het zelf niet bekend maken. Vrienden van ons deden dat wel en heel het dorp wist toen wanneer het allemaal zou gebeuren. Dat lijkt me geen fijn/ leuk idee maar dat is puur gevoelsmatig. Ik vind dat het allemaal wel een verrassing moet blijven...
ik wist 5 weken van te voren de datum van de ks. En kon gewoon mijn mond niet zo goed houden. Mijn ouders en schoonouders verteld en wat goede vrienden. Verder aangegeven dat het in ieder geval voor de pasen er zou zijn. Op de zwangerschapsgym ook gewoon verteld. Iedereen vond het leuk en spannend. Zou ik de eerste zijn die ging bevallen of beviel er toch spontaan nog een voor me. Met het pufgedeelte van de gym toch meegedaan. Maar niet nodig gehad. fleur bleef keurig zitten tot de geplande datum. Niemand wist trouwens wat het ging worden , wij ook niet dus er was zeker een verrassingselement die dag! ( en ik was nog zo overtuigd dat het een jongen was!)
o chrystel, jeetje 5 weken van te voren wist jij het dus al... dat lijkt me ook wel gek zeg.. wanneer wordt een geplande keizersnede eigenlijk ingepland? in week 38 vaak al toch??? hoe eerder hoe beter lijkt me...
dat is een beetje verschillend. In ben in Woerden bevallen en daar is het beleid tussen 38 en 39 weken. In het wkz bijv. is het pas vanaf 39 weken. Bij een geplande keizersnee kunnen kindjes soms een beetje overvallen worden met op de wereld gezet worden en komt soms hun ademhaling wat lastiger op gang. In het WKZ zijn ze dus terughoudener met een ks met 38 weken. Mijn vriendin wist ook pas twee dagen van te voren op welke dag ze daar zou bevallen met een ks. Fleur is met precies 38 wk. gehaald. ( volgens de gyn met 37+6) Die rekende een dag later dan de vk. Fleur deed het trouwens meteen heel goed. Brulde meteen en viel meteen op de borst aan toen ik haar bij me had. Ze was de eerste 24 uur wel wat onrustig en heeft dus vooral bij mij op mijn borst of aan mijn borst gelegen. Ik kon toch mijn bed niet uit dus prima. De bv is ook supergoed op gang gekomen. Ik vond het heel fijn om het al zo lang van te voren te weten. Ik had fikse bekkenklachten en had steeds meer last van mijn uitval in re-been en arm. Het idee van echt kunnen aftellen en niet de onzekerheid hoe lang het nog duurde maakte het beter te handelen allemaal
Hoe eerder hoe beter gaat natuurlijk helemaal niet op! Eigenlijk is het zo dat je kindje het signaal geeft dat ie eruit wil en dat begint normaal een bevalling. Bij een ks verstoor je dat en heb je dus grote kans dat je kindje komt voor het eigenlijk zijn tijd is. Hoe langer laten zitten hoe beter dus maar aangezien ze liefst willen dat je tijdens kantoortijden een ks krijgt wordt het wel gepland en wordt er een afweging gemaakt. De laatste keer braken met 37wk2d de vliezen maar het was echt beter als de kleine nog ff was blijven zitten. Gewicht was goed maar qua gedrag zat mn zoon toch echt aan de premature kant (niet op temp. blijven, geen zuigreflex, doorzichtige huid) Vanaf dat ie ong 40 wk was ging het beter maar dat waren nog wel bijna 3 weken afzien en heel intensief bezig zijn. Hier krijg je paar weken van te voren te horen waneer de ks is. Ik wist het 4 weken van te voren dacht ik en die stond gepland met 39wk en een dag ofzo.
Ik weet de datum nu ook al een poosje en wij hebben het gewoon iedereen verteld. We hebben natuurlijk al een zoon waarvoor oppas nodig is. Daarnaast.. Iedereen komt pas als we bellen dat we er klaar voor zijn. Zou wel erg respectloos en egoistisch zijn als ze ineens buiten de OK op je staan te wachten :S
Wij hebben het alleen onze ouders en heel goede vrienden verteld. Maar de tijd hebben we niet gezegd. Achteraf was dat maar goed ook want ik stond gepland voor 10.30 en werd uiteindelijk pas 14.15 in de OK gereden (door tussendoor spoedks'en en mijn bloed dat niet in orde was).
Wij hebben het geheim gehouden. De datum wisten we bij 36 weken. Evan is gehaald met 39+2. Voordeel van geheim houden is toch dat ze je niet achterna zitten te bellen e.d. Veronderstel dat je om 8uur je ks hebt maar door een spoedgeval wordt dit later..nou dan zitten ze toch allemaal in spanning...en ja dan gaan ze toch echt bellen/smsen.. Deze keer komen alleen vrienden van ons het te weten om dan op te passen..
Maar.. dan zet je je telefoon toch gewoon uit? Hier hebben we gewoon de afspraak geen nieuws is goed nieuws en iedereen weet dat spoedjes voor gaan. (dat de tijd dus onder voorbehoud is)
Ik ben de vorige keer ingeleid wat uiteindelijk heeft geresulteerd in een ks, maar ik had de datum van inleiden voluit op hyves gezet Ik vond het erg leuk om alle berichtjes te lezen van mensen die je sterkte/succes wensen. Mijn bevalling duurde 36 uur en wij hebben onze naaste familieleden en vrienden zelf op de hoogte gehouden per sms. Uiteindelijk ben ik om half 4 bevallen dmv ks en hebben we om 6u iedereen op de hoogte gesteld vd geboorte. Achteraf gaven onze fam/vrienden aan dat het wel heel erg spannend was allemaal en dat ze non-stop op de telefoon zaten te kijken of er al nieuws was haha. Nu krijg ik dus een geplande ks en willen we de datum geheim houden. Ik ben nogal een flapuit dus ik weet niet of het gaat lukken als ik eenmaal een datum heb