Wat vinden jullie van proosten op de geboorte van een kind met champagne? Dit zijn de as oma/opa van plan, maar ik vind het echt grote onzin en wil het niet hebben... Ik bedoel dan echt aan mijn kraambed, bij de eerste ontmoeting van hun kleinkind... Overdrijf ik nu of hoe denken jullie hierover?
Ik zou het niet zo erg vinden maar ik weet ook hoe ik er aan toe was na een pittige bevalling. Maar als opa en oma pas komen nadat je weer een beetje bent opgeknapt kan het best. Een heel klein glaasje dan, voor jou Maar ik ben normaal ook niet zo vies van een drankje en dat kan nogal verschil maken. Vrienden van ons hebben het wel gedaan, zodra ze uit het ziekenhuis kwamen. Vond het wel wat hebben.
Mwah. Van mij zou het niet hoeven. Maar ik zou er ook geen bezwaar tegen hebben als zij het wel zouden willen hoor.
Wij hadden bij alle twee de jongens de champagne koud liggen. Mijn ouders brachten die mee met glazen en bij de eerste hebben we nog op de verloskamer geproost. Bij de tweede had ik een keizersnede en hebben we op de kamer geproost. Ik heb alleen mee getoost. Dat moest gevierd worden vonden wij en wat een glaasje bubbels voor kwaad. Ik mocht t niet vanwege medicijnen en als ik bv had gegeven gad ik ook niets gedronkrn. Maar mijn ouders en manlief genoten ervan. Dat hebben we ook bij het bekendmaken van ons trouwenven beide zwangerschappen gedaan..... Maar niets doen als je dat wilt maar ik zou me er als ik jou was niet te veel aan storen....
Dat deden ze altijd bij de pfaffs. Mams was nog niet bevallen en daar kwam de champagne haha. Ik had er niet aan moeten denken. Eerst een moment als gezin lekker alleen zijn en daarna kwamen de ouders omstebeurt heel even. Dus niet al die drukte tegelijk. Daarna was ik ook kapot. Op tv zag het er wel altijd gezellig uit
Ik vind dat jij toch wel de leidende factor hierin bent hoor. Ik had een makkelijke bevalling maar zou het zeker nie gewaardeerd hebben als d flessen naast mijn kraambed ontkurkt zouden worden. Dat ze gelijk komen kijken logisch, maar proosten mag beneden. Misschien kan je kv of vk je hierin helpen? Dat je het van te voren aangeeft en dat je kv iedereen wegstuurt?
Wij hadden een heftige bevalling, maar toen de ouders en schoonouders kwamen toch even geproost met een glaasje champagne. Wij vonden het echt iets om te vieren. Was midden in de nacht op de kraamkamer, maar waren maar met 6 personen en ze zijn gegaan toen wij aangaven dat het genoeg was geweest.
Moet in ziekenhuis bevallen en krijg daar na de geboorte samen met mn man een flesje ijskoude champagne en beschuit met muisjes aangeboden! Maarrem als je het zelf geen goed idee vind...niet doen, dan proosten de opa's en oma's maar op de gang!
Ik had 't niet gewild, sowieso wilde ik na de bevalling echt rustig wennen met z'n drietjes, had echt geen behoefte aan geproost aan mijn bed. Sowieso zou ik zelf geen alcohol hebben gedronken ivm borstvoeding.
De meningen verschillen duidelijk Ik ga idd bv geven dus drink zelf zowiezo niet, maar erger me ook meer aan het feit dat er overal bij geproost moet worden van ze. 'want het hoort erbij' pff kom op, beschuit met muisjes hoort erbij ja. Heb gezegd dat ik geen drank aan mn kraambed hoef en mochten ze toch weer hun eigen zin door drijven gaan ze maar lekker naar beneden of naar de gang... En dan luister ik voortaan ook niet meer naar hun wensen.. Hormonen of niet
Poeh had niet aan alcohol moeten denken, durfde het de eerste weken ook niet want mijn zoontje had zo'n onregelmatig drinkpatroon dat ik bang was dat hij wilde drinken net als ik wat genipt had. Wij zijn sowieso geen alcoholdrinkers thuis. Als mijn vriend of mijn/zijn ouders dat hadden willen doen, had ik het niet erg gevonden. Maar goed, het gaat er om wat jij en je man vinden. Dat is belangrijker dan wat ik vind toch.
Haha, niet echt de hormonen vind ik hoor. T is jou feestje En als je het niet wil, moeten ze het gewoon niet doen. Die champagne is thuis ook goed te drinken hoor , kunnen ze doen als ze thuiskomen en hoeven ze ook niet te delen
Ik vond visite heerlijk. ML vroeg wat ik wou en zei al... laat maar komen. 1u na de OK kwamen opa, oma, schoonzus, zus en beste vriendin langs. Wel is waar geen champagne... ik sloeg aan de appelsap en had trek... 32u hakt er dan wel ff in hahahahaha Dus geen idee... denk dat ik nie erg vind (al had ik nie meegedronken)
Als jij dat niet wil moeten ze dat respecteren. Ik had het zelf ook niet nodig gevonden. Wij hebben een paar dagen na de geboorte thuis een fles champagne open getrokken, zonder fam! Had geen behoefte aan alcohol na de bevalling en ik vind het proosten ook meer iets voor jullie samen.
Ik vind proosten op zich een superleuk idee maar niet aan mijn kraambed..Mijn schoonfamilie komt uit Zeeuws-Vlaanderen en daar schijnt dit ook een gebruik te zijn maar wij hebben al duidelijk gezegd dat we eerst voldoende tijd willen hebben om met zn drietjes te zijn. Iedereen is daarvan op de hoogte. We bellen als ze welkom zijn, en dan mogen ze wat mij betreft komen vieren hoe ze willen
Hier in België blijven we toch langer in het ziekenhuis... meestal bieden de kersverse ouders hun bezoek dan een drankje aan... om te proosten. Als je maar 1 dagje blijft, vind ik het niet zozeer de moeite... Doe waar je je goed bij voelt.