Lijfrente en woekerpolissen, wie heeft er verstand van?

Discussie in 'De lounge' gestart door juenco, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    hoi dames

mijn vriend heeft 10 jaar geleden een lijfrente afgesloten bij Spaarselect.

Daarna heb ik hem er nooit meer over gehoord.

Nu werden we net gebeld door VDZ. Zij beweren dat Spaarselect failliet is gegaan en dat zij inmiddels het klantenbestand hebben overgenomen van Spaarselect. Er schijnen veel klachten te zijn geweest over de lijfrente van spaarselect, want het schijnt een woekerpolis te zijn. De medewerker van VDZ had het over een curator etc. en wilde dat mijn vriend van de lijfrente af zou komen of deze zou omzetten.

Nu was mijn vriend niet thuis, dus VDZ belt volgende week terug.

Nu weet ik niet wat we moeten doen? Ik heb geen idee wat VDZ is (behalve ook zo'n vage financiële instelling) en of ze daadwerkelijk iets goeds voor ons kunnen betekenen.

Iemand hier die mij/ons een beetje wegwijs hierin kan maken en wat tips heeft?

Dank!

2. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Ik weet er niet zoveel van, maar weet wel dat op het ogenblik veel organisaties opstaan, die namens een andere maatschappij bellen... Heb je een goede tussenpersoon? Dan zou ik die eens vragen of hij weet hoe het zit...

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Nee, we hebben geen tussenpersoon, tenminste niet voor dit soort dingen. Wel één die autoverzekeringen voor ons afsluit etc, zou die er wat van weten?

(onze tussenpersoon was destijds een vriend. Hij werkte bij Spaarselect en heeft mijn vriend deze onzin aangesmeerd... leuke vriend!!! :x)

4. 1steXmom

1steXmom Fanatiek lid

25 mei 2011
    1.534
    0
    36
    Friesland
    Je zou hem even kunnen vragen of hij ook advies mag geven mbt levens- en lijfrente verzekeringen.

Deel Deze Pagina