zucht,waarom strijk ik nog de kleding van m,n vriend!!

Discussie in 'De lounge' gestart door diaan1982, 31 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik krijg er een punthoofd van!
    ik strijk netjes zijn broeken en overhemden,en goede t,hirts die hij in zijn vrije tijd draagt.
    maar waarom eigenlijk:(
    pak ik net de was weg,kijk in zijn kast heeft hij zijn shirt en blouse gewoon zoals altijd weer de kast ingepropt/gesmeten.
    terwijl hij het gewoon kan ophangen.
    ook pakt hij steeds wat nieuws en gooit wat hij bv een avondje aan heeft gehad gewoon weer de kast in.
    dus zo liggen er bv 4 shirts en 3 blousen die hij een paar uur aan heeft gehad in zijn kast.
    laten we maar niet beginnen over de stapel kleding in de hoek van de slaapkamer:x

2. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou het dus gewoon niet meer doen !
    Ik strijk nooit. Echt zwaar zonde van mijn tijd.

3. Mimuutje

Mimuutje Actief lid

9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Niet meer strijken dan! Als ie dan klaagt moet ie het maar mooi zelf doen! :p

4. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    niet meer doen en was opweg naar de wasmand wordt ook niet gewassen. Na een tijdje dit gedaan te hebben, ligt de was gewoon netjes in de wasmand. Ze leren echt wel hoor. grijns.

5. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Laat ie t lekker zelf strijken!
    Alleen overhemden worden hier gestreken.. Mijn sm strijkt echt alles, nou mooi niet dat ik 't doe hoor!
    En de overhemden die ik strijk ik één die hij die dag aan wil, de rest ligt mooi te wachtten totdat manlief er één van aan wil.

Gelukkig gooit mijn man wel zijn was in de wasmand. Wel laat hij kleren die hij maar even aan heeft gehad netjes op de stoel hangen. Maar het ligt daar dan netjes en gaat niet kreukelen. Ik laat t dan even uithangen voor t raam en doe t weer in de kast, mits het nog fris is en niet vies.

De kast van mijn man heeft ie net zelf helemaal opgeruimd:D wel met mijn hulp voor opvouwen, maar hij kwam er uit zichzelf mee om het uit te zoeken e.d. Dan wil ik best graag meehelpen hoor. Scheelt mij uiteindelijk ook weer een hoop werk. ;)

6. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    Ik strijk ook nooit...
    Wat ik altijd doe met overhemden ( heeeeeeel soms) dan zet ik de toeren van mijn wasmachine voor centrifugeren iets lager, dus dat de overhemd wat natter blijft. Op een kleerhanger strak trekken en laten drogen..
    De kreukels zijn dan al voor 80% eruit en tegen de tijd dat die aan wordt getrokken zitten er toch al weer kreukels in..

7. 1234

1234 Niet meer actief

Haha herkenbaar.
    Mijn man is ook niet zo netjes. Ik leg altijd alles netjes opgevouwen in zijn kast neer, en hij trekt dan soms onderaan de stapel er wat tussenuit, waardoor de stapel half omflikkert en de boel er niet erg netjes meer bijligt. Maar ik strijk dan ook niet alles uit zijn kast. Hemden en werkkleding niet. (Wel de overhemden van zijn werkkleding).

8. Mimuutje

Mimuutje Actief lid

9 nov 2010
    437
    0
    16
    Roosendaal
    Ik hang ze ook altijd vochtig uit, ook met andere kleren die ik anders ook zou moeten strijken. dan is het meestal helemaal kreukloos, alleen blousjes doe ik toch altijd nog even snel strijken.

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat probleem had ik ook. na 5 jaar heb ik het opgegeven. ik srtijk zijn spul niet meer. hoe ik ook mijn best deed elke keer de kast netjes leggen. het heeft geen zin een half uur later ligt alles weer door elkaar en opgefrommeld.en dan bedoel ik geen omgevallen stapeltjes amar helemaal geen stapels meer. vanaf het moment dat ik zwanger raakte van de jongste was ik er zo klaar mee dat ik ermee gestopt ben. ik ga geen energie meer steken in iets wat hopeloos is. hem boeit het voor geen meter. hij zegt dat is toch allemaal verspilde moeite, ik maal niet om een kreukeltje meer hoor. ik wel maarja, het is nemen en geven hé.

10. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Echt zo mee eens!! :D De reden waarom ik ook nooooooit strijk ;)

11. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik strijk wel, heerlijk. Maar als ie er zo mee om zou gaan, dat is niet echt leuk zeg! Mijn man hangt ook niet alles netjes maar ik vraag het hem toch steeds en dan doet hij het soms. Ik zeg maar zo: Hang het dan over een stoel of haak, dan hang ik het zelf wel in de kast. Niet proppen..

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja waarom? Hier doet ie het zelf ;)

13. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Oh... daar zou ik ook echt niet tegen kunnen. Ik zou zijn spul gewoon niet meer strijken en inderdaad zoals anderen ook al zeggen wat niet IN de wasmand ligt NIET wassen... misschien leert hij het dan ooit.

Hier gelukkig niet zo'n vent. Zijn kast ziet er net zo netjes uit als de mijne. (alles netjes gestreken op stapeltjes zoals ik ze erin leg) Hij maakt er gelukkig geen zooitje van. Hij weet ook waar de wasmand staat en er slingeren van hem nooit kleren rond. Heerlijk! hahaha...

Ik strijk trouwens wel bijna alles... Voorheen streek ik mijn beddengoed ook, maar daar ben ik mee gestopt.

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik strijk ook niet hoor, mijn man strijkt zijn spullen zelf. als ik het zou doen en hij zou het dan in een hoek smijten was ik er snel klaar mee geweest.

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    :$ Wat ben ik blij met dit bericht, die van mij doet dit ook! Echt precies hetzelfde! :$
    Eerst pakte ik de kleren weer terug uit de kast om ze vervolgens weer netjes terug te leggen maar hij bekijkt het maar!
    Ik strijk het sowieso maar 1x, mocht het daarna nog eens moeten dan doet ie het maar zelf. Wil ik wel eens zien, hij heeft nog nooit in z´n leven gestreken.

En inderdaad.. die berg kleren in de slaapkamer, ik kan erom janken nu in combinatie met de nesteldrang en hormoontjes :(
    Morgen komt de kraamzorg dus ik heb gevraagd of hij straks ALLES op wil ruimen..

16. RianneF

RianneF Bekend lid

31 okt 2008
    712
    0
    0
    Strijken... doe ik alleen als ik vergeten ben de spijkerbroeken uit de droger te halen. Ik vouw het altijd meteen op als de droger klaar is, vaak is het dan nog wat warm en kun je evt kreukels er nog met de hand uit krijgen.

17. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ik ruim elke ochtend uit bed even snel de slaapkamer op, dus ook even kleren in de kast. Scheelt echt zo veel!

18. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Ik heb dat met vlekken in shirtjes/overhemden. De gemiddelde 3 jarige is werkelijk waar nog netter als mijn vriend. In ieder shirtje zit wel een vlek. Hij heeft een hele gave blouse, komt ie thuis zit er smeer in (Joost mag weten hoe hij daaraan komt. Weet ie zelf niet eens)
    In zijn witte shirts zitten zwarte strepen. Op 1 van zijn overhemden zit een ijsvlek die er no way meer uit gaat. Op 1 van z'n bruine shirts zitten deo strepen van z'n deo gevecht met mijn neefje (wie dat bedacht heeft! Soort van paintballen maar dan met deo)
    Op 1 van z'n blauwe shirts zitten fruitvlekken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
    Nou is mijn vriend een smetvreserig persoon, dus hoe hij aan al die vlekken komt is me echt een raadsel. Maar gek word ik er wel van! Hij heeft een beroep waarbij hij echt een visiteplaatjes functie heeft. Hij moet er gewoon netjes en verzorgd uitzien. Gaat nogal lastig als de helft van zijn kleding onder de vlekken zit!

*zucht*

19. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ook een hele tijd niet gewassen wat mijn man op de grond liet slingeren. Toen gooide hij dingen wel in de wasmand, maar na een poos ging dat weer mis.

Zijn grootste motivatie om het nu weer wel in de wasmand te gooien? De hond :) Alles wat je op de grond laat liggen daar gaat de hond mee aan de haal en gaat er dan lekker op liggen kauwen met gaten tot gevolg.
    Ik zou het hem moeten afleren (de hond) maar het is de grootste motivatie momenteel zodat mijn man niks meer laat slingeren.

Strijken heb ik ook zo min of meer opgegeven. Heel veel van mijn eigen kleding komt zonder kreuken uit de wasmachine en anders gaan de laatste er wel uit als ik de was ophang en laat drogen.

Hemden en blouses bekijk ik wel voor we het dragen en dan strijk ik ze wel als het nodig blijkt.

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Mijn man is best netjes na wat heropvoeding (lees zijn slingerende kleren niet meer wassen) :D gooit het netjes in de wasmand en hangt zijn kleding netjes over de stoel of op een hangertje..

Ik moet alleen wel de stapels in de kast af en toe opnieuw rangschikken, anders heeft hij altijd hetzelfde aan(wat hij het eerste tegenkomt) :p

Deel Deze Pagina