Ik vind het erg lastig om een leuke jongensnaam te vinden. Ik merk wel dat ik best wel kieskeurig ben. Ik heb een zoontje van 9 jaar, hij heet René, dat hoor je tegenwoordig niet veel meer bij kinderen met name jongens. Maar eigenlijk is het dat ik wel in diezelfde soort richting weer zoek. Niet een te lange naam, niet een te populaire naam. Gewoon lekker simpel, kort en stoer. Maar de namen waar ik veel op terugkom zijn Daan, Thomas & Mason. Maar dat zijn toch wel namen die veel worden gegeven aan kinderen, dat vind ik zo jammer. Ook stonden Ian en Colin in het verleden op m'n lijstje, maar ik ben niet echt iets tegen gekomen waarvan ik dacht: ja dit word hem! Als jullie ideeën hebben hoor ik het graag!
Marco Michel Stefan Michael Michiel Wessel Menno Thomas Jochem Robert Leon Anton Ferry Heel moeilijk hoor.
Mason, Ian en Colin vind ik persoonlijk heel gek staan naast René en zou het om die reden al niet doen. Je 3 genoemde namen plus Colin/ Collin komen idd. behoorlijk vaak voor de laatste jaren en ook dat zou ik dan gek vinden staan naast een niet veel meer gegeven naam als René. Jan hoor je ook weer veel de laatste jaren. Wat vind je van: Koen Joep Loek Art Bart Bas Wil Niek Bor Boet Loet Laus Ed Nol Paul Rien Rein Siem Sieb Guus Goof Faas Patrick Jelle* Maarten Edwin Erwin Dion Gudo Siebren Siegert Govert Douwe Faber Marcel Jelmer Ivo kom ik even zo gauw op. *= hoor ik hier in NH wel vaker de laatste jaren, maar zo zullen bijvoorbeeld Douwe en Jelmer weer vaker in Friesland te horen zijn.
Aan de hand van je voorkeur (namen die je tegenwoordig niet veel meer bij kinderen hoort) en icm de naam van je zoon, denk ik eerder aan namen zoals: Art Henri Joost Edwin / Erwin Ivo Marcel Maurice Roel Patrick Roy Maarten
Camiel Cyril Emil Leon Stef Simon Vincent Tijmen Felix Arlo Anton Bart Guido Henry Joost Jasper Maarten Pascal Roy Sander Stefan Wout Jonas Xavier Rowan Michael Aaron Abel Tristan Flint