Wat doen jullie? De namen van de oma's zelf of een afgeleide daarvan? Ik zou het liefst een naam kiezen die is afgeleid, maar dan niet zo'n oubollige... Ik zoek afgeleide namen van Wilma (Wilke had ik zelf al bedacht) en van Dora. De roepnaam wordt Jinthe.. dus daar moeten ze bij passen. Iemand ideeën? Als het een jongen wordt, wordt hij naar opa Jos vernoemd. De roepnaam is dan Jurre.
Welke namen hebben jullie verder op jullie lijstjes staan? Want we hebben duidelijk dezelfde smaak en ik ben nog op zoek naar (vooral jongens)namen. Ik ga nadenken over namen die afgeleid zijn van Wilma en Dora, al ben ik bij vernoemen eigenlijk vooral van duidelijkheid en zou ik wat dat betreft dus gewoon voor Wilma en Dora gaan...de namen worden in het dagelijks leven toch amper gebruikt.
Ik vind ook dat als je vernoemd het ook duidelijk een vernoeming moet zijn. Dora > Nora Wilma > Willow, Willa... Hmm, lastig..
nou als ik mijn meisje naar der oma's zou vernoemen zou t niet veel soeps zijn , ze heten Lyda(officeel Aaltje) en Gertie :S dus we vernoemen ons meisje nu maar naar der opa's die alle 2 johannes heten haha en t is nog mooi ook bij de eerste naam. in jou geval zou ik er MARA van maken laatste 2 letters van de namen
wilma- wilhelmina Dora- Nora Mijn dochter heet Laetitia A.gatha W..ilhelmina gewoon helemaal naar haar oma's. Mijn moeders roepnaam is wilma.
varianten van Wilma (Wilhelmina): Mina Mien Bylea Elma Helma Jeltje Mena Mimi Minja Minka Minou Willa Wilke Billie (hoewel, waarom niet gewoon Wilma (als tweede naam) nemen? De roepnaam is toch sowieso een andere naam (trouwens heel leuk, Jinthe)... en Dora vind ik zelfs een echt coole naam!) varianten van Dora: Doreen / Dorien / Dorine Doris Doria Dore Dorle Dori / Dorie Feodora / Fedora Dorette Nora zou ik persoonlijk niet nemen, deze naam heeft toch niets meer met Dora te maken... Dan hoef je eigenlijk ook niet te vernoemen! Maar dat is mijn mening. Jullie moeten gewoon dat kiezen wat jullie mooi vinden! Groetjes, Eos
Als je de namen echt wilt vervormen, misschien: Jinthe Dorian Willemijn Jinthe Willeke Deborah Jinthe Mila Isadora Of welke combinatie dan ook.
Wij hebben ons meisje ook naar beide oma's vernoemd Anneke en Tonnie zijn hun roepnamen maar hun doopnamen zijn Annigjen en Antonia. Onze dochter heet voluit Nienke Annigjen Antonia met als roepnaam dan Nienke (nie van tonnie en nke van anneke) Ik zou Jinthe gewoon drie namen geven met de namen van de oma's voluit. Dan vernoem je ze volop is mijn mening.
Dat idee van "Mara" vind ik ook heel leuk!! Persoonlijk zou ik gewoon beide namen van de oma's voluit achter de roepnaam doen. Het mag juist wel opvallen dat het echt 'vernoemde - namen' zijn. - Leuk!
MARA...idd, ik zeg doen! Hier zou het Jolie geworden zijn...mijn moeder heet José, mijn schoonmoeder Alie!
Ik zou gewoon Jinthe Wilma Dora of Jinthe Dora Wilma doen. Lekker duidelijk dat het een vernoeming is en het zijn echt geen vreselijke namen (die je je kind niet aan zou kunnen doen).
Idd, misschien toch wel gewoon Wilma en Dora... ik vind dat een afgeleide naam toch minimaal met dezelfde letter moet beginnen. Een naam die rijmt zoals Nora, heeft er dan weer niets mee te maken vind ik. Hoewel... Mara is ook leuk gevonden, maar ik ken toevallig een Mara waar ik een mindere associatie mee heb,. @Niekekris: onze andere namen op het lijstje waren Famke, Noortje, Sara, Bente, Julie, Merle, Jente, Jonne, Tessa Sem, Jelle, Rens, Jelte, Tijn, Mees, Ties, Niek, Jesse, Sten En jullie? Ben ik ook wel benieuwd naar
ik vind Wilma en Dora ook niet echt zúlke vreselijke namen dat er perse wat anders van gemaakt moet worden zeg maar. Hoewel Willeke op zich wel leuk is. Van Dora zou je nog iets Dorette of Dorinde kunnen maken, maar of het daarmee moderner en mooier wordt? En Dora is natuurlijk weer helemaal IN he
Ik zou ook gewoon de echte namen gebruiken hoor. Wilma en Dora zijn allebei best oké, zeker als 2e en 3e naam, en ik vind het vernoemen dan toch iets meer betekenis hebben. Wordt natuurlijk wel een ander verhaal wanneer de namen echt vreselijk zijn en je je dochter Miepie moet gaan noemen of zo