Lijken Etos en Kruidvat-luiers op elkaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door merah, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het is niet mn hobby, maar uiteindelijk ben ik toch ook maar begonnen in het vergelijken van luiers, om zo de voor mij optimale prijs/kwaliteit verhouding te bepalen.
    Is duur ook het best, of kan mijn kind prima met een kruidvat-luiertje?

Wat opvalt is dat luiers en luierdoekjes ed, van kruidvat en Etos veelal vergelijkbaar zijn in soort en prijs.
    Ik heb hier thuis een pak Etos-luiers maat 3 en vraag me af of deze idd vergelijkbaar zijn met het Kruidvat-merk maat 3.
    Dan hoef ik die niet meer te testen...

Wie heeft de vergelijking Etos/Kruidvat wel gedaan er kan er iets zinnigs over zeggen?

2. Vagans

Vagans Niet meer actief

nee ik vind van niet.

De kruidvat vind ik veel beter en sneller absorberen.

(vind trouwens wel weer de doekjes van de Etos beter en lekkerder ruiken)

3. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja idd kruidvat fijner ,neemt goed op en niet zo breed tussen de benen.
    volgens mij zijn ze ook vaker in de aanbieding.

4. Cos

Cos Fanatiek lid

5 feb 2011
    2.687
    0
    0
    Ik heb een buikslapertje en daarbij is de etos beter dan de kruidvat ik zit dan al wel in maatje 4 ..

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Jayden doet het beter met Kruidvat luiers dan duurdere luiers.
    Van bijv Pampers krijgt hij weer luieruitslag.
    Ik blijf dus bij Kruidvat, gelukkig hebben ze ook maatje 6 anders moest ik meneer binnen nu en gok 2 maanden zindelijk krijgen.
    Ben het wel aan het opbouwen rustig.

6. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmm, zo te horen moet ik dus toch gaan testen...

Zijn de kruitvat-luiers wel net zo 'papier-achtig' als die van de Etos?

7. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    ja! ademen goed,niet zo,n plastick feel als bv jumbo

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik ben overgestapt op kruidvat luiers sinds pampers zo duur zijn geworden (bij kruidvat kosten de pampers maat 5 11,49!!) Daar schrok ik wel van... Had al eens eerder kruidvat luiers geprobeerd maar geen idee waarom ik terug gegaan ben naar pampers.... Ik ben heel erg tevreden over kruidvat luiers. We zijn nog even aan het uitzoeken waarom hij soms doorlekt 's nachts maar dat doet hij met pampers ook dus ik denk dat het niet aan de luier ligt maar wellicht aan de rompers die hij aanheeft... die zijn misschien te klein voor een dikke plasluier waardoor de romper strak komt te staan en de luier geen ruimte heeft om uit te zakken en dus open gaat staan.

Maar voor de rest blijf ik bij kruidvat. Voor de kleine al wat maat 1 luiers uit de woezel en pip tas van de 9maandenbeurs dus als hij/zij geboren is kan ik meteen bekijken of die net zo fijn zijn!

xx

9. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Ik vind Etos en Bumblies wat op elkaar lijken. Erg stug en ze bevielen hier niet.
    Kruitvat vind ik wat op de Lidl luiers lijken en net zo soepel als Pampers. Ik gebruik zelf Lidl luiers, naar volle tevredenheid.

10. Rianne86

Rianne86 Actief lid

11 jul 2011
    114
    1
    0
    Ik vind de kruidvat luiers heel erg fijn. Bij de luiers van Etos krijgt mijn zoontje heel erg luier uitslag. Ik ga voor kruidvat!!!!

11. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Ik gebruik nu Kruidvat luiers, sinds Dennis een maand of 6 is denk ik. Ik heb ook een tijdje Pampers geprobeerd maar die voldeden mij totaal niet.

Daarvoor altijd Etos gebruikt, ik gaf tot 7,5 mnd. borstvoeding en daar waren ze wel geschikt voor vond ik, is toch een andere ontlasting (veel minder en dunner over het algemeen).
    Bovendien bleef ons mannetje redelijk klein tot een maand of 6 en pasten die luiers hem het beste. Toen hij in de groeispurt zat ben ik overgestapt op Kruidvat omdat ik te vaak 'ongelukjes' ;) had met de Etos luiers.

Nu maatje 4+ en die kunnen niet heel lang meer ben ik bang, maar ik blijf bij Kruidvat.

12. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Ik ben weer voor de etos luiers! Lisa had elke keer van die rare gelachtige balletjes in haar luier met die van kruidvat.. Bij etos weer niet..

Ik vindt ze super fijn.. En je spaar babyzegels (zit er ook 1 op het luierpak) en met 10 zegels krijg je bijv 2,50 korting.. Dus zijnde luiers maar 5 euro:) jajaja ik heb het helemaal uitgedoktert hahahahaha

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben fan van de kruidvatluiers. Ze lijken veel op de pampers vind ik. Aldi luiers vind ik overigens ook goed!

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ikzelf (of eigenlijk onze oudste dochter) vond kruidvat luiers lekkerder. Met kruidvat nooit luieruitslag gehad.
    Ook zijn deze regelmatig voorzien van een goede aanbieding.

Van de etos gebruik ik dan wel weer de billendoekjes....

Deel Deze Pagina