Lijken jullie kinderen op elkaar en op jou?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    dochter lijkt kwa uiterlijk precies op mij
    alleen oren en voeten zijn die van papa:)
    karakter is mengelmoes van ons beiden (helaas haha)
    opvliegerig en kort lontje en dat hebben we allebei heeeel vermoeiend soms dus:D

2. beccie

beccie Niet meer actief

Ik vind dat mijn zoontje meer op mijn man lijkt.
    hij heeft presies dezelfde houding qua hoe hij staat, en hoe hij zijn handen op zijn rug houdt soms,
    ook heeft hij zijn bruine ogen.
    wel het blonde haar van mij ;)

maar mijn schoonfam vind juist dat hij meer op mij lijkt. ik zie soms wel weer trekjes van mijn broer in mijn zoontje.

dochtertje moet ik nog even afwachten;)

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn zoontjes lijken heel erg op elkaar qua uiterlijk. Verder is de tweede ook heel makkelijk, net zoals zijn broer altijd was als baby. Huilt amper, lacht makkelijk, twee héérlijke ventjes.
    Qua karakter, moeten we nog even afwachten. ;)

4. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Jolisa lijkt heel erg op papa. D'r lekkere hamster wangetjes mooie kroes koppie heerlijke bruine ogen, de vorm van haar ogen en wenkbrouwen zijn wel van mij.
    Kleurtje van papa en een lekkere dikke negerinnenkontje hahaha

Qua karakter weet ik nog niet ben er nog niet uit. Ze is pittig en dat was ik ook vroeger. Maar dat lieve en verzorgen heeft ze van ons beide.
    Slecht slapen heeft ze ook van mij (duurt soms wel 2uur)
    En verslaafd aan eitjes olijven kip rijst en spaghetti heeft ze van papa.

Ik kan zo wel uren doorgaan hoor.

5. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Oudste lijkt op mijn broertje en sommige dingen weer zijn papa. Zijn karakter is net de mijne, we zijn hetzelfde :) vriend heeft t maar zwaar met ons moeilijke karakter arme ziel hahahaha.

Jongste lijkt op geen van ons 3en ! Hahahaha , zijn karakter is net als die van zijn vader...

6. glimworm

glimworm Niet meer actief

van ukkie in de buik weten we het natuurlijk nog niet.
    Zoonlief was dat hij geboren was qua uiterlijk 2 druppels als zijn papa. naarmate hij groter werd en nu baby af is is hij ook qua uiterlijk meer op mij gaan lijken

qua innerlijk is het een mini me :D

vaak leuk, maar soms ook juist helemaal niet :)

7. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    @glimworm,

Bij zus net zo (pasgeboren baby lijkt op papa) en hier ook (2 meisjes lijken pas geboren op papa).
    Eigenlijk is dit normaal: de natuur heeft het zo geregeld omdat papa er bij zou blijven, hij kan dan direct zien dat het babietje van hem is.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ja ze lijken wel op mekaar. Bijna zelfde rode kleur aar, krulletjes en koppie lijkt ook op elkaar.

Karakter ook wel. Beide ondeugend, zorgzaam en weten heel goed wat ze willen.

9. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    Mijn dochter lijkt uiterlijk precies op mij. Als we in groep zijn of een dagje weg zeggen zelfs wildvreemden dat. Op babyfoto's is het zelfs nog beter te zien. Men nichtje van 5 zegt dat de foto van mij als baby bij men ouders onze dochter is.
    Qua karakter is ze een perfecte mix van papa en mama.
    Ben erg benieuwd hoe nr 2 gaat zijn

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

S.andro is 2 druppels water zijn vader..

11. Mamakwebbel

Mamakwebbel Actief lid

9 nov 2012
    342
    0
    0
    Ik ben een trotse huismoeder!!
    Zoetermeer
    Mijn meiden zonechte zussen!

Maya lijkt op mij heeft meer een tintje en ik gevoeliger en lief
    Souraya is een echte clown, temperamentvol en en echte wijsneus!
    ( precies papa) zij is blanker en heeft blauwe ogen, heeft ze van de opa's want geen een van ons heeft blauwe ogen Hihi

Maar als je de meiden naast elkaar zet zie je duidelijk dat het zussen zijn! Grappig eigenlijk!

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #32 lovewinnie, 24 dec 2012
    Laatst bewerkt: 24 dec 2012
    ik heb een dochter, blond met blauwe ogen en spier wit kwa huid. lange benen en slank. karakter van papa, vol zelfvertrouwen, super slim (heeft ze zowiezo niet van mijn :)) gaat door tot dat het lukt en door haar zelfvertrouwen lukt ook alles zonder problemen. maakt makkelijk vrienden. trekt ook steeds meer naar papa toe. papas prinsesje is in dit geval zeker waarheid

zoontje heeft zwart haar, bijna zwarte ogen en een licht tintje. korte beentjes van papa en brede bouw. karakter van mijn, geeft snel op, erg onzeker, kijkt kat uit de boom, blijkt een iq te hebben van 119 maar laat dit niet blijken omdat hij niet durft. verder erg vrolijk en echt mamas kindje. alles oet door mama, van mama en hij blijft bij mama. hij kan erg slecht tegen veranderingen en tegen onverwachte dingen (net als ik)

papa is half turks en dus zwart haar bruine ogen en ik ben blond met blauwe ogen. uiteindelijk dus een leuk duo gekregen :)

toch lijken de kindjes wel op elkaar. zelfde neusje, vorm van oogjes en lange wimpers en mondje. enkel een andere kleurtje

foto is van vakantie. normaal is me dochter zo wit als dit achtergrond haha

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben normaal blond trouwens :D en dit was smorgens bij het ontbijt op vakantie. papa is ook ondertussen 20kg kwijt :D

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Nee hier lijken ze helemaal niet op elkaar, de oudste is een heel rustig persoon en kan zo uren in zijn eentje lekker spelen, knutselen, filmpie kijken of wat dan ook. De jongste is extreem druk, heeft op zijn 2 jarige leeftijd al een enorm eigen willetje, kan op zich ook wel alleen spelen maar niet rustig en moet na 10 min al weer iets anders doen. Waar ze wel erg mee op elkaar lijken is hun vrolijkheid, het zijn twee vrolijke kinderen die genieten van de kleinste dingetjes :D En ow ja, de oog kleur is precies het zelfde, lichtblauwe ogen met een donker blauw randje er omheen ;)

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje lijkt heel erg veel op mij.

Ik hoor het ook regelmatig. En qua karakter en bepaalde dingen die hij doet lijkt hij gewoon heel erg op mij.

Het enige wat hij heeft van zijn vader zijn zijn bruine ogen.

Ik vind het heel leuk om te horen.

16. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

Nee de kids lijken niet echt op elkaar, maar zoontje is pas 1,5 dus qua karakter is het nog wel een beetje lastig in te schatten.....

Hoor vaak dat dochter op mij lijkt en zoontje op papa, maar dat heeft volgens mij meer met geslacht te maken dat dat het echt ergens op gebaseerd is. Dpchter is bijv. Gek op haar barbies en tsja daar heeft papa nooit mee gespeeld natuurlijk :):D

Dochter leek qua uiterlijk eerste 2 jaar sprekend op haar vader ( als je me 5 cent geeft voor iedere keer dat ik dat heb moeten horen was ik miljonair! :() Maar is het laatste jaar heel erg veranderd en lijkt nu meer op mij. Bouw is exact hetzelfde, oogopslag, licht tintje

Zoon lijkt qua uiterlijk sprekend op zijn vader, alleen zijn volle bos haar heeft ie van mij. Hij vananderd de laatste tijd echt van een baby/dreumes naar een klein jongetje, ben benieuwd of ie nog iets van mij gaat krijgen :)

Qua innerlijk zijn ze een mixje, dochter heeft iets meer van mij en zoon iets meer van zijn vader.

17. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Toen mijn dochter werd geboren, vond iedereen dat ze sprekend op mijn vriend leek. Heel donker haar en een wat getint huidje.
    Maar ik hoorde al snel en steeds meer dat ze op mij lijkt. Toevallig laatst nog iemand dat ze helemaal niet op mij lijkt, tja.
    Ze heeft mijn blonde haar, maar nog donkerdere ogen dan vriend (dus dat is echt van zijn kant). Maar ik vind dat ze ook heel erg op mijn nicht lijkt (toen die klein was)! Vind mijn moeder ook.

Qua karakter.. we herkennen allebei wel bepaalde dingen, maar niet heel uitgesproken.

18. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Zoon: donkerblond, bijna zwarte ogen, lijkt een tintje te hebben. Lijkt verder precies op papa.
    Dochter: lichtblond, blauwe ogen, spierwit. Lijkt niet zo veel op ons.

Als je foto's bekijkt hebben ze wel dingetjes weg van elkaar, maar verder 2 totaal verschillende om te zien. Qua karakter ook wel verschillend. Dame is écht een pittig ding met nu al een eigen wil en de nodige stampvoetscènes. Zoonlief is wat zachter, niet zo'n waaghals ;).

Wel zijn het allebei hele vrije, vrolijke en kroelige clowntjes hihi!

19. MHMW

MHMW Niet meer actief

De oudste lijkt qua uiterlijk op mij en karakter precies papa. Over de jongste weten we het niet zo goed. Ene keer zie ik mijn zusje erin, andere keer haar oma, mijn schoonmoeder. Qua karakter is ze wel precies mij. Pittig, weet precies wat ze wil en als ze iets wil dan gaat ze er ook echt voor. Onze zoon is echt een softie. Heel zachtaardig en laat al zijn speelgoed afpakken door zijn jongere zusje. Twee heel verschillende kinderen dus.

20. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Ik vind dat alle 3 de kids wel op elkaar lijken, en ze lijken ook wel wat op ons. Vind altijd lastig te zeggen. Hierbij in ieder geval 2 foto's:D

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina