Nieuwe baas gaat eerst met oude baas praten. Wat moet ik hiervan denken.

Discussie in 'De lounge' gestart door flixbilly, 23 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dag meiden,

Ik ben een aantal maanden geleden overgeplaatst naar een andere locatie binnen de stichting dit kwam omdat dit dichter bij mijn huis was. Nu ben ik er naar 5 maanden achtergekomen dat dit de verkeerde keus is geweest. De werkdruk is veel te hoog, ik werk 20 uur en ik wordt soms weken ingedeeld van 40 uur en dan weer 32 uur, omdat ze terkorten hebben. Ik heb dit al 5 x aangegeven, en steeds wordt er gezegt ja er zijn tekorten, wanneer deze opgelost zijn wordt het beter. Maar ik zie het niet er komen nieuwe bij maar er gaan er meer weg. Nu heb ik gister een gesprek gehad met mijn baas over dat ik het zo niet langer wil, en dat ik hier ook stress van heb in de thuissituatie. Nu zei ze ik had verwacht dat je meer verantwoordelijksgevoel had, dat had je zeker zelf ook verwacht? Ik heb toen ook aangegeven dat dit er niks mee te maken heb, maar als je als enige op 16 bewoners staat samen met een zorghulp en een teamassistente. Dan komt er bij mij inziens te veel op je schouders, er wordt verwacht dat je mensen verzorgd, medicijnen deel, collega's aanstuur, de doktersvisite doet, mdo's doet, overleg heb met de psycholoog, mensen naar het toilet help, katheters vervand, zwachtelen, enzovoort... En dat vaak allemaal op 1 dag. Ook iets waar ik tegen aan loop is, ik ben evv er maar ik vind dat ik de bewoners en familie niet de juiste aandacht kan geven als persoonlijk begeleider (evv) Ik wil graag 1 x per maand een gesprek met de familie maar dit lukt haast nooit, hooguit 1 x per 2 maanden. Dit komt omdat ik regelmatig avonddienst heb of nachtdienst. Ook heb ik aangegeven dat ik niet tegen nachtdiensten kan ik word hier ziek van. Vervolgens sta ik 5 nachten achter elkaar ingepland op het nieuwe rooster en zeg ze ja dat is per ongeluk gegaan! Ja daag, daar trap ik niet in. Nu kan ik deze nachten dus zelf gaan ruilen, mocht het me niet lukken dan wil ze me alsnog helpen. Mijn baas zei dat ze het heel jammer vind dat ik wegga omdat ik wel goede competenties heb van een goede verzorgende en evver. Maar ik heb zoiets ik heb je 5 maanden de kans gegeven, en meerdere malen heb ik het aangegeven. Het houd voor mij een keer op.

Nu heb ik het besluit genomen om daar weg te gaan naar een andere locatie binnen de stichting. Ik zou per 1 december weg mogen van mijn baas. En mijn nieuwe mogelijke baas zou per 1 december een plek hebben. Nu heb ik gister gesprek gehad en het voelde erg goed, het leek dat ze echt interesse in mij hadden. Nu is het alleen zo dat de nieuwe baas met de oude gaat praten over wat ze kan verwachten van mij. Nu ben ik bang dat ze dus gaat stoken, waardoor ik de nieuwe baan niet krijg. :$ Maar aan de andere kant ze weet dat ik zo ie zo weg ga is het niet naar deze baas dan naar een ander.
    Ik krijg maandag pas de uitslag, wat denken jullie ervan? Moet ik mezelf gewoon niet teveel zorgen maken?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
    Kun je niet bij dat gesprek aanwezig zijn?

3. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Ik neem aan dat je in je sollicitatie gesprek ook hebt aangeven waarom je overgeplaatst wilde worden? Zo ja lijkt het me niet zo' n probleem. Je weet het natuurlijk nooit en soms zitter er hele achterbakse mensen bij maar denk je dat je oude baas zo is?
    Mocht ze dat toch doen ( wat ik me eigenlijk niet voor kan stellen) kan je dan je vorige baas niet vragen een goed woordje voor je te doen( dus waar je in 1e instantie weg kwam)?
    In ieder geval veel succes.

4. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik denk niet dat het mogelijk is om bij dat gesprek aanwezig te zijn.
    Ik heb duidelijk aangegeven wat de reden is dat ik wegwil, werkdruk, en de nachtdiensten.
    Ik weet niet hoe ze is, ik heb het gevoel dat mijn baas lief in me gezicht doe maar achter me rug niet.
    Ik heb bij de nieuwe baas ook aangegeven dat mijn oude baas gezegt had dat ze dacht dat ik misschien mijn verantwoordelijkheid verkeerd heb ingeschat. Ik heb bij de nieuwe baas ook aangegeven dat dit uiteraard niet het gevoel is. Maar dat ik een combinatie van werkdruk, verantwoording teveel vind. Ik heb ook aangegeven bij mijn nieuwe baas heel flexibel te zijn en gewoon alle tijden kan werken dat is geen enkel probleem als het maar rond de 20 uur per week is en geen 32.

Ik hoop zo dat ik de baan krijg, want ik heb er super veel zin in. En anders ga ik verder zoeken naar iets anders. Ze weet zo ie zo dat ik wegga dus of ze me dan echt tegen gaat werken weet ik niet? Ik blijf immers in de zelfde stichting.

Groetjes Sabrina

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik zou het een slechte (nieuwe) baas vinden als deze alleen op het oordeel van je huidige baas af zou gaan.
    Ik neem aan dat ze ook willen zien waar jij toe in staat bent. (of je je vak goed uitoefent) dmv een proefperiode en op basis daarvan een betere beslising kunnen nemen.

probeer je er niet te druk om te maken hoe moeilijk dat ook is
    maar ik denk dat ze je echt niet zomaar afwijzen alleen maar om een mogelijke slechte referentie.

6. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Ik heb gister een goed gesprek gehad met mijn oude baas. En ze zei wil je er nog goed over nadenken of je weg wilt of niet. Ze heeft me een voorstel gedaan. En stel dat je dan alsnog weg wilt dan heb ik begrip voor je keuze en zou ik je helpen door te zorgen dat je de baan krijgt. Ik heb bedenktijd tot dinsdag maar ik ga op mijn gevoel af. Ik ben in eerste instantie niet voor niks ergens anders gaan solliciteren. En ik denk als ik daar blijf dan blijf ik hier tegen aan lopen.

Ik ben na het gesprek van gister, goed gerustgesteld.

Bedankt voor de reacties.

Deel Deze Pagina