KDV, nu ook nog PSZ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Foxter, 9 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter gaat 2 dagen in de week naar het KDV. Dit is een kleinschalig kdv, max 12 kinderen, per 4 kinderen is er een leidster en er is ook altijd een stagiare.

Moet ze nou ook nog een ochtend naar de PSZ als ze 2 is? Wat is daar de meerwaarde van?

Groetjes Foxter

2. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Nee ik zou het niet doen. Ik zou een keuze maken van of peuterzaal of kdv. Je zou het kunnen overwegen als je dochter voorloopt op de ontwikkeling en zich gaat vervelen.
    Er zijn wel steeds meer kdv die een peuterzaal erbij hebben en daar gaan de oudste kindjes dan een paar uurtjes heen.
    (dit is overigens mijn persoonlijke mening hoor)

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Ligt aan je kind denk ik. Ik heb het andersom. Mijn dochter gaat nu naar de PSZ en ik wil twee halve dagen gaan werken. Ik wil haar zeker naast het KDV dan nog naar de PSZ laten blijven gaan. Maar zij heeft het er ook zó ontzettend naar haar zin, zou er het liefst elke dag naar toe gaan heb ik het idee.

Het verschil? Bij de PSZ is het doel voorschoolse educatie en bij het KDV is het doel opvang en de thuissituatie nabootsen. In de praktijk zal het misschien toch wel veel overeenkomen, daar kan ik (nog) niet over oordelen ;)

4. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Ik zou het niet doen. Onze dochter gaat 2 a 3 dagen naar het kdv. Omdat ze daar op de peutergroep ongeveer hetzelfde doen als op de peuterspeelzaal zie ik daar de meerwaarde niet van in.

5. Boney

Boney VIP lid

23 dec 2006
    16.784
    0
    36
    Toen Tessa nog naar het kdv ging, 1 dag per week, hebben wij ervoor gekozen om ze dan NIET naar de psz te doen. Het ging ons om de omgang met andere kindjes enzo. En dat heb je op een kdv ook.
    Nu ze niet meer naar het kdv gaat, gaat ze dus naar de psz.

Wij zagen geen meerwaarde voor beiden.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Oh gelukkig, want ik zou het wel saai vinden als ze op de dagen dat ik thuis ben ook nog eens 'sochtends naar de PSZ zou gaan :)
    Bedankt meiden!

7. Jelle gaat 1 dag in de week naar het KDV. Vanaf september gaat hij nog wel naar de PSZ, extra dus. Maar de enige reden dat ik graag wil dat hij daarheen gaat is dat ie in Tilburg bij mijn werk op het KDV zit, alleen maar met kindjes waarbij hij niet op school zal komen te zitten.
    Ik vind het dus voor hem wel fijn dat ie de kindjes waarbij hij straks hier in het dorp in de kleuterklas komt ook leert kennen. Anders kennen die elkaar allemaal al van het KDV of de PSZ, en valt hij er misschien een beetje buiten. En hij kan de extra omgang met leeftijdsgenootjes ook wel gebruiken denk ik, alleen op het KDV ziet hij andere kindjes maar verder niet echt bij familie.

In jouw geval, als je kindje al 2 dagen naar het KDV gaat, zou ik het niet doen.

8. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit is de reden waarom wij Robyn niet naar een PSZ laten gaan. Ze gaat al 1x naar het kdv (en binnenkort zelfs 2x per week). Zou ze daar niet heengaan, dan zou ik idd wel voor een psz gaan.

Deel Deze Pagina