nee lijken totaal niet op elkaar! ik ben uiteindelijk geboren met spoedkeizersnede omdat het mijn moeder niet lukte om mij eruit te persen (was gewoon te nauw beneden) en ik ben van Maricha in 51 of 52 minuten persen bevallen. maar vlgs mijn vk als je je rustig houdt en proberen je te ontspannen dat het dan sneller gaat (althans bij mij dan)
Nou ja voor een groot gedeelte wel. Mijn moeder en mijn zus hebben bij elkaar 5 bevallingen gehad die meer dan 24 uur duurde. Dus daar had ik mijzelf ook op ingesteld. En idd bij mij heeft het ook 26 uur geduurd, alleen kwam er bij mij toen een spoedkeizersnede aan te pas.
Bij ons klopte het helemaal niet. Mijn moeder is binnen 3 uur bevallen (weeën en al) en bij mij duurde het 35 uur zo'n beetje.
De zwangerschap alleen al is totaal anders dan die van mijn moeder. Mijn moeder is ingeleid met een infuus op de uitgerekende datum omdat ik het niet meer naar mijn zin had en sowieso al aan de grote kant begon (bijna 9 pond) te worden maarja mijn moeder had (en heeft) diabetes en daarom werd ik zo groot. Dus ik hoop het eerlijk gezegd niet. Heel lang heeft ze er overigens niet over gedaan zo'n 12 uur...
Hier leek het wel een beetje... Mijn moeder is 2 keer bevallen met 14 dagen overtijd. Mijn kleintje was 8 dagen te laat. Haar bevallingen zijn beide snel gegaan. De eerste 12 uur van eerste actie tot geboorte, en de tweede in 6 uur ofzo.. Ik ben ook snel geboren van mijn eerste, om 2 uur de eerste actie, vanaf 6 uur weeen om 4 minuten en 12.25 een baby. Dus 10,5 uur. Ook niet slecht voor een eerste.. Alleen daar houden de overeenkomsten wel op.. Mijn moeder was snel weer op de been, had niet te zware bevallingen(6-ponders), lekker thuis. en na 5 weken weer aan het werk.. Ik lag met een 8-ponder in het ziekenhuis, met een weeenstorm, vacuumbevalling, een knip en een totaal ruptuur. En was dus helemaal niet snel weer op de been.. Heeft 3 weken geduurd voordat ik weer alleen thuis kon zijn.
Ik had precies dezelfde bevalling als mijn moeder,2 weekjes eerder en met 3,5 uur was ze er. Me moeder is 3 keer bevallen ,1ste in 3.5 u. 2de in 1.5 uur en de 3e in een half uur.Mocht ik ooit een tweede krijgen hoop ik dat ik weer me moeder na doe haha
nee, de zwangerschap op zich wel maar de bevalling zal totaal anders zijn, mijn moeder is thuis bevallen en ik zal in het ziekenhuis bevallen via een keizersnede.