Ik vind zelf Juliën mooier, Julèn ken ik juist als ‘juu-lèn’ dus zonder ‘zj-‘. Jules vind ik altijd mooi!
Jules for sure! Julen zie ik hier op ZP het laatste half jaar vaker voorbij komen. Eerlijk gezegd snap ik niet wat er mooi aan is Het klinkt zo plat! Zo ken ik een Julien maar in plaats van dat dat zo mooi zangerig op z'n Frans gezegd wordt, hebben de ouders er voor gekozen om het op z'n plat hollands uit te spreken als juu-lie-jun. Echt vreselijk! Nou vind ik Julèn wel beter dan Julen, vooral bij die laatste moet ik dus aan de "hollandse" Julien denken die wij kennen. Maar betwijfel of mensen niet gaan vergeten het streepje te schrijven. Lijkt mij onhandig. Buiten dat blijft Jules tijdloos mooi ♡ Edit: zie nu in de poll staan dat jullie Julèn óók met de 'zj' uit willen spreken. Denk dat daar ook veel verwarring over gaat ontstaan, dat mensen eerder met de J het uit gaan spreken dan met Zj.
Ik heb op Jules gestemd! Maar dat is omdat ik zelf Julèn niet met de zj-klank zou uitspreken. Jules vind ik prachtig maar het is wel een naam waarvan ik altijd twijfel hoe ik hem moet uitspreken als ik hem lees, ik lees namelijk altijd 'Zjuulus' maar terwijl ik het dan uitspreek (in mijn hoofd of hardop) weet ik dat t waarschijnlijk Zjuul is, maar dan heb ik t dus al verkeerd gedaan. Het is voor mij dus een wat verwarrende naam om te lezen terwijl ik het wel een hele leuke naam vind.
Het is een Franse naam dus ik zou ‘m automatisch op z’n Frans, en dus met stille -s op het einde, lezen: Zhuul
Bij Julèn moet ik nog altijd denken aan het jongetje die in die put was gevallen. Dus zou voor mij echt afvallen. Julian is ook nog een optie en dan als afkorting Juul