Beste leden, ik ben 15 weken zwanger van een jongetje. Begin deze week ben ik mijn tweelingzus Nu ben ik op zoek naar een jongensnaam die lijkt op de naam Liesbeth om mijn zoontje te vernoemen naar mijn zus. Dankjewel voor jullie hulp
je zin stopte na begin deze week… ben je haar verloren? In dat geval sterkte en gecondoleerd! Ga voor je nadenken ❤️
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je tweelingzus Ik kom even niet zo gauw op een jongensnaam die afstamt van Liesbeth (Elisabeth), maar ik zat vanwege ‘Lies-‘ te denken aan Lisander. Heb je het eerste deel hetzelfde qua klank, maar heeft je kindje toch een “eigen” naam.
Eerste wat in me opkomt is trouwens Eli of Elia of Elias, afleiding van Elizabeth / Liesbeth. (Laatste naam heeft ook alles letters uit de naam Liesbeth).
Gecondoleerd ♡ Ik wilde Elias zeggen, maar die is al genoemd zie ik. Lisander en Lewis vind ik ook goede opties.
Gecondoleerd! Er zijn al mooie opties genoemd, vind ik. Seth vind ik bv. heel mooi en ook nog snelst duidelijk.
Gecondoleerd Heb je al overwogen om 'gewoon' de naam Liesbeth als tweede naam te geven? Als vernoeming vind ik een tweede naam bedoeld voor het andere geslacht prima kunnen. Enige punt is dan dat de eerste naam heel duidelijk voor het eigen geslacht moet zijn. Dus bijvoorbeeld wel: Ties Liesbeth en niet Jip Liesbeth.
Gecondoleerd idd. Als het om een tweede naam gaat vind ik gewoon Liesbeth ook niet verkeerd. Anders vind ik Elias prachtig.
Gecondoleerd, heel veel sterkte Ik dacht nog aan Lieuwe of Libert Je zou de vernoeming eventueel duidelijker kunnen maken door een combinatie van een eerste en tweede naam, bijvoorbeeld: Lieuwe Seth Lewis Seth Elias Seth
Of Lieuwe Brett (of Brent/Bengt/Bert/Brecht) Of iets met Lio of Lykele En de naam Lifred blijkt ook te bestaan. Qua klank lijkt het op Liesbeth, het rijmt bijna
En Liebrecht lijkt al helemaal op Liesbeth. Ik weet niet of je die kant op wilt gaan, het is natuurlijk niet super hip, maar het zou een prima tweede naam kunnen zijn
Jeetje wat ontzettend verdrietig. Ik zou gewoon liesbeth als tweede naam geven omdat alle jongensnamen er niet op lijken vind ik. Misschien kan je 3 namen geven? Liesbeth als derde. Succes.