Helemaal niet gek, handig toch! Je schoonmoeder wil toch ook leuke uurtjes met haar en nu kent ze alle ins en outs. Ik doe het ook hoor!
ik paste nog weleens op op de zoontjes van een vriendin. Zij vertelde en schreef ook op hoe het avondritueel ging, wat ze dronken en hoeveel enz. ik vond dat juist heel fijn. Dan wist ik ook dat ik het goed zou doen en dat het ging zoals gewoonlijk. Heel normaal hoor. als mijn moeder of schoonmoeder later gaan oppassen doe ik het ook. wil met een gerust hart weg kunnen gaan. En noiet hele tijd gebeld worden met vragen (dan heb je nog geen ontspanning)
Dat deed ik ook toen Alyna nog zo klein was hoor. En opa en oma ook,vond ik wel heel fijn. Ging dan vooral om hoeveel ze gedronken had, wanneer ze een volle luier had enz...
Mijn moeder krijgt ook nog steeds een "gebruiksaanwijzing" als ze op mijn zoon past haha. Nee hoor helemaal geen gek idee, vind het juist een heel goed idee!
ik denk dat je moeder het juist heel lief zal vinden (zij is tenslotte ook moeder!) maar bedenk je ook dat het voor je kindje ook leuk is wanneer oma dingen net even anders doet. Dat mag ook, want oma is iemand anders. Het is natuurlijk wel harstikke fijn voor oma dat ze even een soort naslagwerkje heeft. Als mijn zoontje uit logeren gaat, schrijf ik zijn ritme ook even op maar ik weet dat ik dit echt doe voor mezelf. Wat de ander er mee doet, vind ik eigenlijk niet zo belangrijk
Ik schrijf ook altijd op hoelaat ze eet.. Hoe ze het liefst eet.. Bed ritueel etc.. Maar doe dat alleen als ze gaat logeren.. Toen Esmee nog naar de gastouder ging deden we een korte "overdracht" werkte ook altijd prima.. Als jij het prettig vind, doen.. Wordt niemand slechter van.. toch??
@Moontje, Mijn schoonmoeder past iedere week een dag op. Soms ook wel eens 's avonds als ik extra moet werken. Als ik haar dan weer ging ophalen zat ze nog met haar op haar arm . Terwijl het 22.15u was en ze normaal gesproken om 20.30u op bed ligt met de laatste fles net op. Ik heb een lijstje gemaakt met wat ze eet, drinkt en wanneer ze moet slapen. Onder het mom van; ze krijgt nu zo veel dingen dus ik heb het maar even opgeschreven. Ze zei dat ze het wel handig vond . Je moet het gewoon zeggen of opschrijven. Dat voorkomt irritaties. succes