Lieve dames! Willen jullie met ons mee denken? Onze dochter heet Janne als alles goed blijft gaan krijgt ze een broertje of zusje er bij. Nou is het probleem dat we eigenlijk best wel inspiratieloos zijn wat betreft namen. 3 jaar geleden was dat wel anders vonden veel leuk en keuze was reuze. We hebben toen voor Janne gekozen omdat het wel heel nederlands is maar niet ouderwets (vinden wij) en niet super vaak voorkomt. Maar wat past daar nou leuk bij? Zelf vind leah en lien leuk maar vind ik niet passen. Voor een jongen hebben we überhaupt geen naam. HELP!!!
Jongens: Teun Koos Tjibbe Morris Stijn Brent Simon Tom Koen Ralf Rolf Ties Luuk Meisjes: Lies Marleen Sterre Karen Cathy Eline Anja Margot Brechtje Evelien Fiene Saar(tje) Noor(tje) Tessa Hanna
Leuke stijl! Misschien dat hier iets ter inspiratie bijzit: Klaas Willem Mathijs Leon Roel Tom Gijs Geert Joost Joep Stan Freek Mies Michiel Robin Ruud Robbe Mathis Tuur Lore Renée Nore Kato Jet Sien Kaat Fran Marie Ella Lena Febe Lina Leonie Misschien moet je eens wat Belgische namenlijsten opzoeken, daar zijn namen als Janne erg populair dus misschien vind je andere populaire namen daar ook mooi!
Meisje: -Edie -Anke -Bente -Hilde -Marit -Ilse -Ditte -Nele -Suze -Lonneke -Lorijn -Lida -Wiep -Lies -Vera -Lienke -Leonie -Leen -Lindi -Lidie jongen: -Seppe -Cas/Bas -Stan -Mats -Rens -Leen -Tijn -Koen -Arne -Wout/Wouter -Hugo -Louis -Maarten -Niels -Stef -Toon
Janne en Leah vind ik wel passen. Of Lina, komt ook niet vaak voor. Jongensnaam, Janne en Hidde, Janne en Tom?
Lea (dus zonder 'h') vind ik er wel leuk bij passen! Mieke Marie Pia Mia Hilde Maren Jolijn Meike Marit Jort Leon Olaf Marijn Sjors
Hier ook een dochter J.anne met een broertje op komst. Wij gaan voor Pim, maar vonden: Siem, Luuk, Daan, Rens, Ruben of Thijmen ook heel leuk. Voor een meisje stonden op het lijstje: Bobbie, Karlijn, Isa, Lisa, Nora, Britt, Noor, Pip, Anouk, Milou, Bibi, Sasha, Florien.......... Succes met kiezen
Lea (zonde h dus) kan toch prima? Of als het je om de Engelse uitspraak te doen is, dan Lia. (Ik vind Lea echt prachtig, zou dus nie verder zoeken. ) Lina vind ik ook heel leuk. Maar zou gewoon wat lijsten oud-Hollandse namen en wat lijsten met Scandinavische namen doornemen, daar staan ongetwijfeld heel wat leuke namen tussen.
Janne stond ook op ons lijstje. We hebben gekozen voor L.iene en F.enne. Nog op ons lijstje stonden Hanne, Lotte, Nelle, Suze En voor jongens Lander, Rens, Bent
Hebben jullie geen namen meer van de 'eerste ronde' die jullie nog leuk vinden? Wij weten bijv niet wat het wordt en hebben dus zowel een jongens- als een meisjesnaam. Wordt het een jongen, dan schuift de meisjesnaam door in het geval dat de volgende een meisje is en andersom.