hallo heb vorige week ik een poll. geplaatst omdat ik 2 wk voor de bevalling begin te twijfelen aan onze gekozen naam isa dus nog 1x een laatste poll met enkele nieuwe namen. dank jullie wel. isa eliza elize elisa
Of..... je kiest net zoals ik de naam nadat de kleine geboren is... Ik vond het echt verschrikkelijk maar bleef maar twijfelen tussen 2 namen. Mijn man maakte het niet uit.... Toen ik mijn zoon zag was ik er meteen uit!!
Elize vind ik de fijnste klank hebben: stoer, krachtig, maar toch vrouwelijk. Isa vind ik ook mooi, is iets zachter dan Elize. Eliza vind ik wat lastig uit te spreken, vind het 'liza' (geen mooie naam) met een 'e' ervoor. Elisa vind ik nog minder. Ik zou dus zelf kiezen voor Elize, maar vind Isa een goede 2e optie. O en misschien heb je met het beslissen nog wat aan de populariteit van de namen, gebaseerd op de kindernamenlijst van de SVB op populariteit: Isa - 629x gegeven (op plek 5 van de hele lijst) Eliza -79x gegeven Elisa -147x gegeven Elize - 136x gegeven
Helemaal mee eens. Misschien past een bepaalde naam niet bij het uiterlijk van het kindje. Dan heb je nog opties
Eliza! zo willen we onze 2e ook gaan noemen maar dan wel met een naam er achter omdat het steeds meer voor komt. Isa vond ik de reacties wat minder van omdat je als kind snel "Isa , toren van pizza"genoemd zou worden bij het pesten... mja zo kan iedereen wat verzinnen
Elise vind ik het mooist, maar die staat er niet tussen...dan zou ik denk ik voor Elisa gaan...kun je altijd nog Isa als roepnaam van maken.
Ook ik zou voor Elise gaan.. klinkt het mooist. Als 2e Elisa. Met de Z vind ik persoonlijk niet mooi dus als 3e optie zou ik voor Isa gaan en daarna Elize en Eliza. Succes met je keuze
Hoi! Zo lastig he om te kiezen. Ik heb Elise altijd een erg mooie naam gevonden. Maar dan inderdaad met een S geschreven, het klinkt dan net wat zachter, liefelijker. Is dat voor jou een optie? Of vind je met de Z gewoon mooier? Ik heb wel op Elize gestemd. Als 2e vind ik Isa erg leuk. Heb je zelf al een voorkeur? misschien kun je inderdaad beslissen op het moment dat je haar in je armen hebt... Dat moet wel bij je passen. Als je daar erg onrustig van wordt dan is het misschien lastig. Maar het heeft wel wat, dat als je je kindje ziet dat je ook de naam kiest die jullie vinden passen. Succes
kan aan mij liggen hoor, maar met Eliza heb je dat toch nog steeds? Eliza, toren van Pisa???? Ik heb op Isa gestemd, maar ik ben echt van de korte namen, vandaar. vind daarna Elize het mooist. wat ik nog leuker vind, maar dat is uiteraard persoonlijk is: Ise
Ik vind elize het mooist. Lekker stoer maar ook vriendelijk idd. Bij isa denk ik aan de hind van vrienden haha
ik vind Elise het mooist Kort voor Ise geboren werd heb ik nog getwijfeld of ik met een S of Z zou doen , maar vind met een S toch mooier was bang dat het te hard zou klinken met een S . paar dagen voor Ise geboren werd kregen vrienden van mijn schoonzus een dochter die Ize heet , heel toevallig maar vind het toch niet leuker
En: "Eliza, toren van Pisa!" kan dan niet...? Haha Ik vind Isa het mooist, maar wel erg populair. Daarna zou ik voor Elise gaan. En Lize/Lise? Combi