Je moet nooit jaloers zijn op iemand, iedereen heeft zijn eigen problemen.. Zoals mijn zusje zij kan alles kopen wat ze wil maar wat ze eigenlijk wil is ene leuke vent en straks een huisje en kinderen enzo. Zij is jaloers op mij juist en ik denk dat zij het makkelijk heeft omdat ze juist geen verantwoordelijkheden kent/heeft maar ze zou ze juist dolgraag willen. Ik leef mijn leven hoe ik het graag wil ja ik zou gezonder willen zijn, ik ben soms jaloers op mensen die helemaal gezond zijn en het voor lief nemen en zeiken om het minste geringste, MAAR dan denk ik na en dan vind ik het fijn voor ze, blijkbaar zijn ze nog nooit niet echt ziek geweest of hebben ze nooit ervaren hoe het is om chronisch ziek te zijn.. gelukkig voor hun maar soms zou ik weleens willen weten hoe het is om alles te kunnen doen wat ik zou willen, of aan dagje zonder pijn of moe te zijn.. Maar goed JUIST het ziek zijn heeft mij een bepaalde kracht gegeven en andere prioriteiten en dat maakt dingen weer leuker en mooier! Dus niet jaloers zijn op andere dan mis je het doel van je leven, en dat is ervan maken wat JIJ ervan kan maken, alles heeft een doel en zijn les.
Niet jaloers zijn is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk. Het is een emotie en emoties overkomen je. Ik denk dat je er dan maar beter eerlijk in kunt zijn, dan net moet doen alsof je dat gevoel niet hebt... Ik bén af en toe jaloers. Ik vind jaloezie ook wat anders dan iemand anders wat misgunnen... Ik kan best denken 'o, dat zou ik ook wel willen', zonder dat ik gelijk de ander het misgun geld of goederen te hebben of geen enkel probleem met hun gezondheid hebben of waarvan 't lijkt dat alles ze zomaar aan komt waaien... Ja, ik ben gelukkig met m'n gezinnetje en nee, ik zou niet willen ruilen met anderen, zeker niet als daar veel leed achter de deur zit, maar dat houdt niet in dat ik nooit even 'n kriebel jaloezie voel als ik lees hoe makkelijk sommige mensen geld uit kunnen geven... Maar goed, aan de andere kant geeft 't ook wel een kick als je eens wel iets moois kunt aanschaffen, omdat je er echt voor gespaard hebt.
Ja, hij had er echt een hekel aan. Opschepperij van haar met haar nieuwe keuken van 8000 euro, dure kleren, merkkleren voor de kids, en mij aankijken om een merk als :name it en noppies. Bij haar was alles Vingino voor en achter. Op dit moment staat ze er niet zo goed voor.. maar goed... hij begrijpt me wel maar ook weer niet. ze weten toch wel dat ik het afgeef.. ben ik echt te gevoelig voor!
nee ik heb het niet ik ben blij met wat ik heb en schaam me nergens voor als ik het een keer niet heb dan niet ik ben gelukkig in de liefde en met mijn mooi kinderen daar heb ik geen geld voor nodig ik kan lekker eten kan mijn dingentjes doen we sparen.. dus ik maak me echt niet druk om of ik nu meer of minder heb in de maand..
Weet je wat het is iedereen heeft zijn eigen geluk, jij bent zo te zien vruchtbaar je hebt straks 2 mooie kinders das een groot geluk die sommigen al niet hebben, die hebben misschien meer / veel geld maar daar kan je niet alles mee kopen.. Wat in hun bedjes ligt savonds in jullie huis DAT is het ware geluk...
O, maar dat ben ik ook helemaal met je eens. Dát is inderdaad echt geluk, met 'n grote G. Ik heb 'n mooie gezonde dochter, die 't geweldig doet (en op dit moment een soort imitatie van 'n draak weggeeft, maar goed... ) en hopelijk na december nog zo'n prachtkind erbij... Ik ben 'n gezegend mens... Maar gezegend of niet, dat houdt niet in dat ik nóóit jaloers ben... 't Is niet de emotie die ik hoofdzakelijk in m'n leven heb of zo (gelukkig niet zeg!)
Wij hebben het niet slecht financieel gezien maar nu er een 3e bij komt, zullen we pas op de plaats moeten maken. Wij hebben dan nog het geluk dat we op onze ouders kunnen terugvallen indien het echt noodzakelijk is want lenen doen wij zeker niet bij een kredietverstrekker. Ik ben zelf werkzaam in de schuldhulpverlening dus ik zie de narigheid hiervan dagelijk in de praktijk. Zelf ken ik mensen die geld zat hebben, groot huis, Hummer, Porsche e.d. maar ze willen alleen maar meer en meer en meer en meer. En als de buurman een Rolex heeft, moeten ze er ook 1 maar dan nog duurder. Afijn, ik zou zo niet gelukkig kunnen zijn.
Voor mij niet nee. Ik heb alles wat ik wil; een geweldig zoontje, de leukste man van de wereld, lieve ouders en zo kan ik nog wel even doorgaan. Geld vind ik niet zo belangrijk, je moet wel kunnen rondkomen natuurlijk maar ik droom niet van veel geld.
Ik heb dat ook wel eens dat ik meer en meer wil, wij hebben het een tijdje met heel weinig moeten doen (ik zwanger geen werk, vriend ww etc, geen huurtoeslag) we konden toen net rondkomen. Als ik dan las dat iemand een inkomen van 1600 had dacht ik wauw dat wil ik ook nu werk ik en hebben we bijna het dubbele aan inkomsten, zijn ook wat extra nodige rekeningen bij gekomen. En nog wil ik soms meer, beetje gierigheid. Zie hier ook wel mensen in de stad, die er een sport van maken wie de duurste auto heeft wie de mooiste kleiding aan heeft etc. Mijn kinderen lopen niet altijd in mexx etc (hoeft ook niet) maar een ander zn kids hebben de duurste, en dan zie je ze soms kijken hey jouw dochter heeft geen dure kleding, laatst had iemand nog een opmerking, zo van ja ik koop altjd daar en daar, dus zij ik welke lening heb je daar nu weer voor afgesloten dan. niet dat mijn dochter in oude vodden loop hoor ze is harstikke hip! maar dan met goedkopere kleding
Wij hadden ooit vrienden die altijd alles hadden. waar wij ons te pletter voor moesten werken schaften zij zomaar aan. Ik was op het laatst zo jaloers en vroeg me echt af wat wij nou verkeerd deden. Tot zij er op een gegeven moment met een ander vandoor ging, en bleek dat alles wat ze bezaten op leningen was gekocht. Allebei diep in de shit omdat ze alles terug moesten betalen, in plaats van een mooi huisje met alles erop en eraan zaten ze ineens in een flatje op een houtje te bijten. Wij hadden elkaar, waren dolgelukkig, eigen huisje, en alles wat we hadden was zelf bij elkaar gespaard. Nu is eindelijk ons wonderkindje onderweg, en beter konden we het niet voor elkaar hebben! En zij zitten nog steeds met dikke ruzie omdat de schulden nog niet afbetaald zijn!! Ik heb hier zo van geleerd, het gras lijkt misschien groener, maar kijk eerst eens naar wat je zelf hebt!!! Jaloers zijn, dat doe ik dus ook zo snel niet meer!
Nee, want wij kopen nu ook wat we willen zonder schulden, maar het bewijst wel dat het vaak niet is wat het lijkt.
Ik heb gelukkig geen last van het feit dat een ander het financieel ruimer heeft dan ons. Ik slaap iedere nacht, hoef me niet druk te maken om leningen of hypotheken die we eigenlijk niet op kunnen hoesten. We hebben het prima met zijn drieën (bijna vieren) en kunnen echt genoeg leuke dingen doen. En wat ik ook een prettige gedachte vind: als er met mij iets gebeurt of met mijn man dan hebben we alles prima geregeld zodat we bijv. ons huis niet hoeven te verkopen.
Wij hebben geen schulden, alleen een hypotheek, en ik ben daar trots op Ik vind dat veel mensen spullen hebben die wij niet hebben, bijv een plasma of zo, maar dan hoor je later vaak dat ze ergens een lening hebben afgesloten. Nou dan kijk ik al weer anders naar mijn ouderwetse tv haha Wij hebben wel wat vrienden die veel meer geld hebben dan wij, maar ik ben daar niet jaloers op, hadden wij ook maar wat langer naar school moeten gaan. Wat ik wel eens jammer vind is dat we niet altijd maar mee uit kunnen gaan enzo, daar hebben wij gewoon het geld niet voor. En mijn vriendinnen gaan vaak shoppen, ik ga dan wel mee maar ik kan dan niks kopen. Dan denk ik wel eens pfff, waarom ben ik ook al weer gestopt met mn hbo Maar toevallig belde er net weer een callcenter, met de vraag, waar heeft u uw lening lopen? Ik zeg, ik heb geen lening. Hij zegt, hoe bedoelt u dat?? Ik zeg nou, zoals ik het zeg. Toen wenste hij me een fijne avond. Dan ben ik toch maar trots op hoe wij het hebben, ookal hebben we niet super veel, we hebben het wel hardstikke goed en nooit echt stress over geld te kort ofzo.
ik herken het wel... maar helaas zijn al mijn leuke beste vrienden getrouwd met hetzelfde soort vrouw... pochen en opscheppen en roddelen... dat doen ze... nu kom ik ook uit een dorp waar het heel normaal is een bepaalde schijn op te houden.. zo heeft bijvoorbeeld iedereen de gordijnen altijd open en showt iedereen zijn huis... wat je hebt is wat je bent.. als je als vrouw moet werken is dat zielig voor je etc... en ik word daar soms best onzeker van...zo verdommen die meiden het gewoon om te werken want als je kids hebt dan hoor je er voor ze te zijn... dus als hen word gevraagd hoeveel uur ze werken dan zeggen ze dat ze niet werken... maar ondertussen wel 25 uur per week zwart schoonmaken...... kinderspullen tweedehands ??? nee afschuwlijk dat kan echt niet.. behalve als het bij zussen ,nichten etc,, vandaan komt... dat is dan toch ook 2e hands denk ik dan?????? stuurt ze haar moeder naar de wibra..... want daar wil ze niet gezien worden???? wat is dat voor onzin??? en ik ben dan weer een trut... want haar kindje was jarig en wilde buiten spelen met nieuwe fiets... in een nieuw jasje van de wibra.. goh zeg ik met het huis vol visitte wat een leuk jasje van de wibra zeg!!!!!! kost bijna niets maar zo ontzettend leuk!!!!!! hahahahah dan wil ze het liefst verdwijnen.... totdat er meer beamen dat je bij de wibra toch echt leuke dingen kunt kopen.. tja en wat zegt ze dan... ja mijn man heeft zo,n dure kledingsmaak.... tim die groeit er te snel uit om merkkleding te kopen.. als hij 4 is dan is het afgelopen met de wibra..... beneden etage alles nieuw gekocht... boven waar de visite niet komt alles oud en verrot... ik kan daar zoooo boos om worden , wat zijn dat voor rare mensen??? dus ja ik herken het gevoel van waar doen die mensen het van... maar dat wil echt niet zeggen dat die mensen gelukkiger zijn, het is hoogstens makkelijker omdat je niet zo hoeft na te denken over geld ik moet wel zeggen dat ik de topics over geld en financien hier altijd goed bestudeer... gewoon om eens te kijken hoe het nu bij anderen zit.. want ja iedereen doet altijd zo geheimzinnig over geld gr Jose gr Jose
whahaha ik ken je verhaal helemaal joseetje maar je hebt het toch niet over mij he ! grappie mijn zoon heet ook tim en mij kan het allemaal niks schelen waar mijn kind in loopt misschien later als hij wat ouder is en er zelf om maalt maar nu zeker niet .. en wij (man en ik) werken knoer hard voor ons geld ! we hebben het leuk zo en hoeven niet echt zuinig te zijn maar wel gewoon normaal doen .. ik werk bij een bank en je moest eens weten hoeveel mensen er nu schulden hebben .. het is maar goed dat ze steeds strenger worden mbt het lenen want mijn motto is geen geld geen aankoop !
Nee, heb daar geen last van. Mensen hebben doorgaans de neiging om zich te vergelijken met mensen die het beter hebben en als je dat doet krijg je inderdaad het idee dat het gras elders groener is. Als je je daarentegen vergelijkt met mensen die het minder hebben kom je er achter dat je het toch wel heel goed hebt. Niet dat ik me moet vergelijken met anderen om blij te zijn met wat ik heb, maar het is wel verhelderend als ik bijvoorbeeld even baal dat we al twee jaar niet op vakantie zijn geweest. Het is een cliché, maar het is allemaal zo betrekkelijk. Zodra er iets erg gebeurt in je leven, bijvoorbeeld jijzelf of je man of je kind wordt ziek zou je met liefde al die (dan opeens nutteloze) zooi op een brandstapel gooien in ruil voor gezondheid. Edit: mijn ouders hebben het een tijdje financieel gezien heel zwaar gehad. Daarna is het steeds beter geworden (eigen bedrijf, loopt goed) en ze wonen leuk, rijden in een nieuwe audi, dragen mooie kleding enzovoort. Maar ze zijn echt niet gelukkiger hierdoor. Soms denk ik, was mijn pa maar in loondienst gebleven en had mijn ma een parttime baantje gehad. Dan waren ze nu bijna met pensioen en hadden ze in elk geval rust in hun lijf gehad. Maar inderdaad, hun gras lijkt erg groen ja.
ja maar als je je dus in een omgeving bevind waarin iedereen dat zo doet , en zich zo gedaagt dan voelt het soms net alsof je het veel slechter hebt en het veel slechter doet dan anderen....ik word daar onzeker van.... totdat je ze weer op van alles betrapt en dan denk oh zo zit het dus... ggggrrr kan er echt boos om worden gr Jose
@ joseetje: je post is wel erg generaliserend Maar ik denk dat je het zo niet bedoelde... In ieder geval, wij zijn mensen die het goed voor elkaar hebben, maar we zijn echt niet zo schijnheilig hoor