Lijkt Linne teveel op Lune?

Discussie in 'Babynamen' gestart door Merelvdlaan, 18 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.474
    3.331
    113
    Doen zijn 2 heel verschillende namen.
     
  2. Aries

    Aries Niet meer actief

    Alleen bij zusjes zou ik het niet doen. En opa's en oma's zullen zij vast wel een keer verspreken, maar daar zou ik het niet om laten.
     
  3. Merelvdlaan

    Merelvdlaan Nieuw lid

    18 nov 2018
    2
    0
    1
    Vrouw
    Dank jullie wel! Denk dat we er voor gaan en het misschien jnderdaad nog even aan ze vragen.
     
  4. Verw8

    Verw8 Niet meer actief

    Dit
     
  5. xElles

    xElles VIP lid

    24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oke.. en wat als ze zeggen dat ze het niet leuk vinden?
    Bedoel het niet vervelend hoor, want ik vind zelf wel dat het kan.. maar als je het vraagt kun je ook een negatief antwoord krijgen. En wat doe je dan?
     
    Madelie vindt dit leuk.
  6. Sunna

    Sunna Fanatiek lid

    10 okt 2017
    1.103
    600
    113
    Ik vind het zelf wel veel op elkaar lijken, allebei L en aan het einde -e...maakt het voor mij wel heel gelijkend en zou ik verder kijken.
    Wil je dat niet, zou ik het niet gaan overleggen of iets. Hoogstens na de geboorte nog iets er over. Maar het is jullie keuze, hoef je ze geen 'inspraak' in te geven.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.550
    13.128
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit!

    Wel vind ik Linde veel mooier dan Linne.
    Nu is het net alsof je het over de stof linnen hebt :rolleyes:
     
    Madelie vindt dit leuk.
  8. Bella28

    Bella28 Fanatiek lid

    9 apr 2015
    1.261
    315
    83
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik zou t niet vragen.. dadelijk krijg je een antwoord waar je niet op zit te wachten en moet je alsnog de naam veranderen..
     
  9. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    kan prima, de naam van mijn dochter en mijn nichtje lijken ook enorm veel op elkaar. En blijkbaar vinden meer mensen de naam van onze dochter geweldig, aangezien een vriendin van mij de namen van haar as dochter heeft verklapt....

    Ze wil haar exact hetzelfde noemen, zowel haar eerste als haar 2e naam, maar dan misschien omgedraaid....

    vind het zelf wel wat minder om heel eerlijk te zijn,

    Maar Linne en Luna kan prima.
     
  10. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Kan prima hoor.
    Als het zusjes waren geweest had ik nee gezegd maar in dit geval zou ik lekker voor die naam gaan.

    En overleggen zou ik nooit doen.
    Een ander heeft mijn inziens geen zeggenschap in de naam die ik mijn kinderen wil geven.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.381
    8.487
    113
    Dit vind ik dan weer echt heel raar dat jouw vriendin allebei de namen van jullie dichter wil gebruiken. Ik had gevraagd of ze zelf niets konden verzinnen.
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  12. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    uiteraard heb ik dat gevraagd, want wees eerlijk, wie doet zoiets nou? Ik zou dat zelf echt nooit doen. Zeker niet omdat het geen heel erg veel voorkomende naam is.
     
    hummeltje5 en Madelie vinden dit leuk.
  13. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Kan prima

    In mijn familie zijn 3 nichtjes naar dezelfde grootmoeder vernoemd, steeds een beetje anders, niemand heeft er problemen mee.

    @sleutelbloem één van de twee had ik niet vreemd gevonden, maar beide namen? Ik snap dat je dat niet leuk vindt nee.
     
  14. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Ja maar dat vind ik dan nog weer anders: dan wordt een oma vernoemd. Vind ik toch echt wat anders dan de namen jatten van een vriendin. Puur omdat het mooie namen zijn. Dat zijn ze ook wel (uiteraard anders hadden wij ze niet gegeven) maar ik vind het ook heel raar. Heb er ook wat van gezegd, maar ja, er zit geen verbod op natuurlijk.
    Daarnaast heeft haar nichtje ook al een zelfde soort naam....Ik vind het teveel van het goede. En ja, mijn dochter heeft ook echt een hele mooie naam, maar als iedereen haar naam ineens gaat gebruiken vindt ik het niet zo heel leuk meer eigenlijk.
     
  15. Nelllie

    Nelllie Fanatiek lid

    26 aug 2014
    2.220
    517
    113
    Moesten het zusjes zijn zou ik het vreemd vinden. Nichtjes helemaal geen probleem!
     
  16. Oxelsnor

    Oxelsnor Actief lid

    29 okt 2015
    140
    57
    28
    x
    x
    Persoonlijk zou ik het niet doen, maar je moet doen wat zelf goed voelt !
     
  17. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Opa's en oma's verspreken zich ook wel als namen niet op elkaar lijken hoor, sterker nog, ik doe het zelf ook bij mijn eigen kinderen :D En hun namen lijken absoluut niet op elkaar.

    Als het voor jullie de naam is zou ik het doen. Voor zusjes inderdaad niet, maar voor nichtjes prima.

    @sleutelbloem, dat zou ik ook niet zo leuk vinden eigenlijk. Maar aan de andere kant, haar dochter krijgt dan een andere roepnaam dan jouw dochter toch? Dus in het dagelijks leven zul je er weinig van merken. Maar toch snap ik echt niet dat ze dan niet minstens een andere tweede naam kiest.
     
  18. 2107

    2107 Actief lid

    20 nov 2015
    188
    43
    28
    Dat meen je niet! Zou ik ook echt niet tof vinden. En zou dat ook zeker aangeven. Zo veel namen en dan allebei gebruiken..
     
  19. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Dat weet ik niet, ze vind de roepnaam van mijn dochter zó leuk.....Ja, wij ook uiteraard, maar dit vind ik nu niet zo geweldig eigenlijk.
     
  20. sleutelbloem

    sleutelbloem Bekend lid

    10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    heb ik ook gezegd uiteraard. Maar ik had niet het idee dat ze zich er veel van aan trok. En als het nu een veelgebruikte naam is, oke. Maar het is echt heel duidelijk dat ze de namen gejat heeft. Vind het echt niet tof!
     

Deel Deze Pagina