Nog even een berichtje voor Leonizzie: ik ben gelukkig niet al drie jaar bezig hoor Ik hoop ook niet dat ik dat zal zijn Ik ben sinds vorig weekend ronde 5 ingegaan. Maar ik ben wel al drie jaar geleden met de pil gestopt, simpelweg omdat ik het na ruim tien jaar zat was. Daarna overgestapt op condooms als anticonceptiemiddel, maar die laten we sinds augustus achterwege. Ik had het idee dat het in mijn voordeel zou werken, dat ik al zo lang met de pil gestopt ben. Geen gedoe meer met ontpillen en inmiddels ken ik mijn cyclus goed. Maar ook dat zegt dus blijkbaar helemaal niets. Stiekem heb ik me voor het eerst ook afgevraagd dit weekend: ben ik wel vruchtbaar? Is mijn vriend het wel? Vormen wij samen wel een goede combinatie? Ik vervloek het feit dat we allebei gerookt hebben, ook al zijn we nu allebei gestopt (hij twee jaar, ik ruim een half jaar). Dat soort dingen gaan ineens toch door je hoofd spoken, ook al wil ik dat helemaal niet. Wat dat betreft is het een ontzettend leerzaam proces, zwanger worden. Je moet verwachtingen loslaten en veel geduld opbrengen. Je hebt maar tot een bepaalde hoogte controle over dit proces. Een baby verwekken is helemaal niet vanzelfsprekend maakbaar, al lijkt dat zo. Daar ben ik inmiddels wel achter Ik hoop echter dat 2009 voor ons allemaal een vruchtbaar jaar gaat worden! We houden de moed erin! Liefs, Lonit
Meiden! Hoe waren de kerstdagen? heeft het nog zn vruchten af geworpen? Nou t word bij mij toch weer een beetje spannender.. ben al 5 dagen overtijd.. zegt niets!weet ik.. Vorige maand was ik ook 5 dagen overtijd en ging ik testen, zelfde dag nog ongesteld! dus geen testen meer voor mij! Wachten wachten en wachten Owja heb nog wel even een apart verhaal wat ik met de kerstdagen heb gehoord: Een kennis van mij is er in geluist.. haha zn vrouw wilde nog een derde kind en hij niet, hij heeft zich laten wijsmaken omdat ze nog borstvoeding geeft ze onvruchtbaar is! haha nu krijgen ze de derde... Nou ja als dat de manier is om samen iets bijzonders op de wereld te zetten.. niet mijn manier in ieder geval! Is er nog iemand die al een aantal dagen overtijd is? en krijg je ALTIJD klachten als je zwanger bent(net) ik heb nu namelijk nergens last van.. en heb wel eens gelezen en gehoord dat niet iedereen klachten heeft! Liefs
Hoi Angel, Een vriendin van mij is inmiddels 20 weken zwanger en tot nu toe helemaal geen klachten. Niet misselijk, niet duizelig,geen rare borsten, niks. Het kan dus wel, zwanger zijn zonder klachten. Ik ga voor je duimen, spannend! Heb je jou langste cyclus aangehouden voor je banner? Groetjes, mexicang
Die vrouw die haar partner er zg heeft ingeluisd moet zich diep schamen, wat een streek levert zij haar partner en haar toekomstige kindje. Ik word niet goed van dit soort van 'dames.' :x En nu weer even terug naar het onderwerp van dit topic! Ik ben enorm ongeduldig en word zowat wanhopig...(zie leeftijd). Ben in juni-juli even zwanger geweest maar helaas miskraam Volgens de gyn staat ons niets in de weg voor een eventuele zwangerschap, alleen de leeftijd...tja...2009 wordt daarom voor ons het jaar van de waarheid, heel spannend dus! Ik wens iedereen een fantastisch vruchtbaar jaar toe! Dat er maar heel veel gezonde zwangerschapspagina-baby's geboren mogen worden!
OK 20 weken en geen klachten...wow wat heerlijk voor haar! We zullen zien he.. fingers crossed! Ja Lola mijn maag keerde ook om van het hele feit van het erin luizen! zonde dat het ook zo kan gaan ..! Mijn collega is nu ook zwanger is 45! na 1,5 jaar proberen is het zover!Ik hoop voor jou en je partner dat het wel lukt in 2009!HEt word gewoon een topjaar!
Goed gezegd Angel26! 2009 wordt gewoon een TOPjaar! Met heel veel roze voor ons ! Hoe is het eigenlijk mogelijk dat iemand zo'n streek met haar man kan uithalen? Als dat de basis is voor je relatie, dan zou ik eens achter mijn oor gaan krabben.... Heel vreemd! Ik weet bijna zeker dat mijn man mij zoiets absoluut kwalijk zou nemen. Angel, hoe voel je je? Hopelijk ben jij de eerste roze voor het jaar 2009! Of de laatste van 2008 Fingers Crossed! Mex
Ja ik heb ook echt mijn vraagtekens erbij maarja ik laat die frustratie maar lekker bij hun! Ik voel me goed, alleen al dagen lichte krampen in mn onderbuik alsof ik ongesteld moet worden.. en had vorige week ontzettend zere tepels, maar nu ook niet meer zo erg... Dus ja wachten weer he.. Maar laat het weten.. verwacht ik andersom natuurlijk ook! Meiden slaap lekker en tot gauw!
ik denk ook zo ! en dan ben je overtijd en denk je dat je zwanger bent maar nee dan doe je een zwangerschaps test en dan is hij negatief , dus dan vraag ik me toch af waar men regels blijven ach ja
Hallo allemaal, In mijn omgeving woden er ook zoveel zwanger. Zo is mijn jongere zus in september bevallen van een meisje. Ik ben helemaal gek met haar. Maar toen mijn zusje vertelde dat ze zwanger was, wist ik even niet hoe ik het had. Ik ben namelijk al van augustus 2007 gestopt met de pil en nog steeds niet zwanger. Bij haar was het niet gepland, maar wel gewenst. Aan de ene kant was ik natuurlijk blij maar ook weer niet. Zo'n dubbel gevoel. Iedereen veel succes met zwanger worden. groetjes Mariska
Hier nog zo 1 die het niet goed droog kan houden als er weer eentje zwanger is in onze omgeving En ook niet omdat ik het hun niet gun hoor, maar het is gewoon moeilijk dat er zo veel zwanger worden binnen 4-5 maanden... Hadden wij ook zo graag gewilt! en maar pronken en doen, en alsmaar erover praten in mijn buurt dat doet me zo'n zeer... Sorry hoor dat het misschien niet aardig overkomt, maar misschien begrijpen jullie hoe ik me voel? Ookal zitten wij 'nog maar' in ronde 8, vind ik het toch wel eens tijd worden!
Tessa, dat klinkt niet onaardig hoor! Ik ervaar hetzelfde en reageer dan ook hetzelfde. Ik heb dit jaar heel veel,maar dan ook heel veel zwangeren om mij heen. Inmiddels een aantal bevallen en op bezoek geweest. Alleen al vanaf april 17 zwangeren om mij heen. De laatste die zich 'zwanger meldde' zei nog in het begin dat ze zich zo normaal mogelijk wil gedragen. Maar nu over de helft en inderdaad: pronken en het er alleen nog maar over hebben. Vergeetachtigheid wijten aan de zwangerschap, alles wat er gebeurd wijten aan de hormonen. En soms lijkt het wel alsof dat nog maar het enige is waarover gesproken wordt... Kortom...heel begrijpelijk hoor!
Dit komt mij HEEEEEL bekend voor! Vooral van die vergeetachtigheid, lijkt wel alsof ze expres in je omgeving het erover hebben... Sorry maar ik vind het echt moeilijk.. Fijn dat ik niet de enigste ben die dat zo ervaart... Maar soms vraag ik mij af: zullen ze niet weten hoe het voelt voor iemand die zelf graag ook kids wilt?
Nog dank je wel Angel voor je opbeurend verhaaltje over je collega! Kijk, daar word ik dan een beetje blij van (geeft me hoop ) Hoe gaat het met jou? Fijne zondag allemaal. Groetjes, Lola2
Je bent inderdaad niet de enige Tessa! Mijn zwager was hier een aantal weken geleden en ineens zei hij:" .... is 10 weken" Ik moest eerst even denken,maar hij bedoelde mijn schoonzus. En echt, omdat zij de zoveelste is, kon ik gewoon niet echt blij reageren. Ik voelde iets wat ik hier moeilijk kan omschrijven. En nu is het dus zo, als ik ze zie, zij over niets anders praat,maar mijn schoonmoeder ook niet. En mijn schoonmoeder kan het niet laten om naar mijn buik te staren en vragen te stellen Ik denk zelf dat ze wel weten hoe het voelt voor iemand die zelf graag kids wil, maar dat hun gevoel zo sterk is dat ze daar totaal niet aan denken. Niet stilstaan bij hoe jij je voelt of kan voelen. Het kan zo zijn dat diegene die zwanger is, zich ook zo heeft gevoeld als jij en ik ons voelen. Maar van dat gevoel is geen sprake meer zodra er een zwangerschap is. Pfff...ik zal wat met een brok in mijn keel zitten... Zelf hang ik niet aan de grote klok dat wij bezig zijn en/of dat wij kinderen willen. Er zijn inmiddels 3 vriendinnen die het weten,waarvan eentje eigenlijk iedere maand vraagt hoe het ervoor staat. Dat was nou ook weer niet de bedoeling.... Dat vind ik te confronterend. Zij is zelf zwanger, in 1x gelukt. De andere vriendin weet het en is heel voorzichtig, laat het aan mij over. En met kerst vroeg een andere vriendin ernaar omdat zij zelf twijfelt. Ik hoop dat als ik het geluk heb zwanger te worden, dat ik rekening kan houden met gevoelens van anderen, dat ik hiervan leer. Maar...ik denk dat dit wel zal gaan lukken. X mex
Wow wat super herkenbaar allemaal zeg! Ik heb op mijn werk nu 3 collega's om me heen die zwanger zijn, ben natuurlijk blij voor ze maar van binnen breek je. Vriendinnetje net bevallen en dat is dan wel weer heel leuk, lekker knuffelen met die kleine maar dat wil je zelf natuurlijk ook heel erg graag! @Angel: Ik ben nu 9 dagen overtijd en de testen (2 gedaan) zijn negatief, word er een beetje gek van.. Hoe is het nu bij jou als ik mag vragen?
Fijn dat er ook een topic als deze is, ik las de laatste tijd alleen maar topics waarin meiden die 'net' begonnen zijn nog niet mochten klagen! Maar ja, soms denk k ook wel eens van..stel nou dat het nooit lukt?.. Op zich ben ik helemaal geen doemdenker ofzo hoor, maar plots zo'n klein stemmetje van binnen kun je soms niet tegenhouden. Maar ach, we zijn nog vrolijk bezig. Het lastigste vind ik als ze op je werk (bij mij veel voorkomend) vragen of je al aan kinderen toe bent en wanneer je er mee gaat beginnen. Mensen denken er eigenlijk helemaal niet bij na dat je evt. al begonnen kunt zijn, en als het dan niet lukt dat zo'n vraag wel heel erg pijnlijk moet zijn... maar ja..
Weet je Mus, als ze je zo lukraak vragen wanneer je begint moet je gewoon heel nochalant zeggen 'Och ja, nu je het zo vraagt, wij zijn al drie jaar bezig maar het wil maar niet lukken...gek he?' Succes! Ik hoop voor je dat 2009 een super vruchtbaar jaar voor jou en voor ons allemaal mag zijn!
Voor mariska 14, Ik heb dat ook alleen dan met een vriendin.. zij twijfelde erg over haar relatie en zat op het punt om het uit te maken, was totaal niet met kinderen bezig en was ook aan de pil.. had ook minder sex en was daar dus echt niet mee bezig.. en zo plotsklaps zwanger! het lijkt soms oneerlijk zo voelt het tenminste.. maar voor een ieder van ons is dit ook in de planning... misschien was het voor hun zo bedoelt. Jaloezie is naar maar ja het overkomt een ieder van ons.. nou helaas dames!De regels zijn gekomen.... Nou weet in ieder geval dat ik op 2 feb niet met een iets wat opgezette buik ga trouwen en prachtig slank blijf in mijn trouwjurk! En natuurlijk een lekker borreltje kan drinken.. of het moet toevallig volgende maand nog lukken! je weet het nooit! Blijf wel positief anders is de lol er gauw vanaf! onze tijd komt wel... en voor julle ook meiden! Ben trouwens blij dat ik weer heb besloten om geen test te doen anders zou ik echt denken dat er een vloek zou rusten op die dingen! Ik baal er wel van dat ik een cyclus heb van 37! dagen.. maar ja kun je wel vaker oefenen hahaha Vorige maand was ik maar 1 dag, dus word weer spannend welk record ik nu weer ga verbreken! ciao..