Getver ik vind het echt walgelijk dat er mensen zijn die er weddenschapjes over maken. Het lijkt wel of de hele wereld zwanger worden maar vanzelfsprekend vind. Bah! Sterkte tussen je collega's Koala.
Inderdaad! op mijn werk sta ik boven aan de lijst met 1st zwanger! maar er zijn er op dit moment al 2 voor mij! Suusje mag ik misschien vragen wat PCO is? miss een stomme vraag maar leg de link ff niet sorry! liefs
Ben ik even blij dat ik dit topic weer naar voren heb gehaald! Er wordt meteen volop geschreven en het is fijn om te weten dat we niet de enigen zijn met dit gevoel. En het maakt niet uit in welke ronde je zit, ieder beleeft het op zijn of haar manier. Toen wij het erover hadden gehad en ervoor gingen, dacht ik,hoe naief, dat het niet lang zou gaan duren. Tenslotte lijkt iedereen om mij heen er geen moeite mee te hebben. Inmiddels 5 rondes verder weet ik wel beter. Maar nu moet ik wel zeggen dat ik iemand ben dat als ik iets wil,het ook meteen moet :S. Ondertussen blijkt mijn schoonzus zwanger te zijn, wat door mijn zwager wordt gemeld alsof het de normaalste zaak is:"ze is 10 weken" Meer zei hij niet en ook nog tussen neus en lippen door. Ondertussen een collega, totaal onverwacht en ongepland en kwam er pas na weken achter... Vinden jullie ook niet dan wij nu aan de beurt zijn? X mex
Echt wel! ik ben ook met ronde 5 bezig en ben ook van het moet nu en meteen! Het word tijd en het hangt blijkbaar in de lucht! komt wel goed alleen wij blijven vrouwen.. dus ongeduldig als onze klok begint te tikken!
Angel...zie ik het goed, heb jij een lange cyclus? Dan duurt een maand helemaal lang zeg.. Hoe breng je het geduld op?
Ik vind het ook superirritant! Sterker nog, anderhalve week geleden zat ik in een huiskamer met 4 zwangere vrouwen die zaten te zeuren (in mijn ogen dan he ) over hun zwangerschapskwaaltjes. Ik had echt zoiets van.... had ik die maar of wil je met me ruilen dan? Maar goed, als je dan zegt dat je twee miskramen hebt gehad dan krijg je de reactie; "ja jij, maar jij weet tenminste dat je vruchtbaar bent". Ja en, denk ik dan? Zit er iets in mijn buik wat goed gaat, ligt er iets in een wiegje? Nee dus..... zucht..........
Ja ik heb een cyclus van 37 dagen! en word eigenlijk elke maand wel een dag of wat langer.. echt ontzettend frustrerend.. Ja geduld heb ik soms ook niet ... vandaar ook dat ik dit topic heb gestart hahaha.. het is niet anders, ik heb iig wel een eisprong en word ongesteld nu weer wat meer dagen , dit was namelijk ook nog maar 1 dag!nu gelukkig weer 3 dagen..! Jij hebt een normale toch? Tja dat mensen dat zeggen he nicoletta.. makkelijk praten.. t blijft K*T! en hoop van harte dat het de volgende x wel blijft zitten!
Van onregelmatige cyclussen weet ik alles van... De ene keer slechts 25 dagen en de langste zelfs 36 dagen. Superirritant! Maar sinds vandaag ben ik gestart met ovulatietesten omdat ik grof geschut wil gaan inzetten. Dan kun je het in ieder geval in de gaten houden.
jeetje angel...37 of langer ! dat is echt lang! En dan duren de dagen al zo lang, pff... Toch jammer dat wij vrouwen slechts een paar dagen hebben dat we vruchtbaar zijn he? Wat zou het een eind schelen..geen ovutesten,geen temp, geen rekenwerk...:S Nicoletta...pin je niet helemaal vast op die ovutesten. Ik gebruik ze al vanaf het begin en nog zonder resultaat. Een tip die ik je wel kan geven:test 2x op een dag ipv 1x. Je test je LH en dat wordt gaandeweg de cyclus hoger en bereikt een piek voor de ovulatie. Die piek kan 48-50u duren,maar het gaat om de start van de LHpiek. En die start, die weet je niet. Ik testte 1x, nu 2x. En dat geeft een veel duidelijker beeld. Ik test alleen 2x op een dag als ik vlakbij mijn verwachtte ei zit. Helaas test ik 2dagen achter elkaar positief en is het lastig bepalen wanneer dan mijn ei volgt. Sterker nog, vorige ronde testte ik nog positief terwijl mijn temp al een dip had gehad en was gestegen...kortom, mijn ei was al geweest! Maar... het geeft wel wat meer houvast, maar ik vind de signalen van mijn lijf nog belangrijker!
Thanks Mexicang! Dan ga ik vanavond maar weer even testen.... Wat een gedoe allemaal eigenlijk he.... Tis voor het goede doel maar o, wat zou ik graag de tijd weer terugwillen dat we nog onbevangen sexten....
Hihihi...daar geef ik je helemaal gelijk in Nicoletta! Wij 'moesten' van de week klussen en ik had echt even geen zin. Maar zo dubbel,want ik wil ook geen kans laten liggen. En eenmaal na het ei komen de twijfels:hebben we het wel goed gedaan? Ik had toen toch mijn ei? enzenz...ZO irritant! Nicoletta, even vraagje...op welk(e) tijdstip(pen) test jij?
Nicoletta, zelfs mijn huisarts zei dat ik nu tenminste wel wist dat ik vruchtbaar ben in tegenstelling tot zoveel anderen. Ik ging naar 'm toe omdat ik nogal last had onder in m'n buik aan de linkerkant (ongeveer een maand na de MK). Ik wilde voor de zekerheid het toch even laten checken. Maar hij gaf aan dat het tussen m'n oren zit en pakte daarna een boek en las een stuk tekst op dat vrouwen die een MK hebben gekregen nogal snel onzeker zijn bij pijntjes. Ik zat daar echt met een mond vol tanden! Pas een half uur later werd ik eigenlijk pas boos.
Koala...dat meen je niet !? Wat een ongelovelijk gevoelloze *** En dan zit je echt met je mond vol tanden he? Pas later dringt tot je door wat er gezegd is en hoe je behandeld bent! Dat dit soort artsen bestaan...
Helaas ik meen het wel. Ik ben net weggegaan bij m'n oude huisarts omdat we verhuisd zijn en hij te ver zit. Maar ik ben echt niet tevreden over de nieuwe. Het is een groot huisartsenpraktijk met meerdere huisartsen. Tot nu toe heb ik geen goede ervaringen met 2 huisartsen en een assistent bij deze praktijk. M'n man heeft besloten dat we een andere huisarts gaan zoeken want hij is het zat.
daar kan ik me iets bij voorstellen...zo ga je niet met je patienten om! Ik weet alles van een grote praktijk...mijn huisarts zit ook in een praktijk, hij werkt 3 dagen, de andere 2. Die man die 3 dagen werkt, wil ik absoluut niet, de andere wel. Zij zit er net en is tot nu toe goed bevallen. Ik hoop dat zij blijft want er zijn er al vele weggegaan. Kan je nagaan hoe hij is...
jemig wat een %$E^&**&&*%^$$$&*&^&^is die man! Ik zou ook net als jij met mijn mond vol tanden zitten en later pas boos worden. Maar echt niet te geloven. Dat nu een "onwetende" zoiets zegt maar je huisarts...... Pfffffffff Net alsof nu het probleem dan opgelost is. Ja, je kunt zwanger worden... Maar wat heb je er aan? Niks zolang er niks gezonds in een wiegje ligt hoor! Mexicang, ik ben vandaag om 12.00 uur gestart met testen. Leek me het meest gunstig qua klustijd . Had het de avond ervoor nog gekunt en dezelfde avond nog een keertje. Zou jij het anders aanpakken?
Koala: wat een e*kel die huisarts. Nicoletta: Somige mensen maken nou eenmaal niet heel erg snuggere opmerkingen. Wat heb je eraan als je weet dat je zwanger kan worden maar nog geen beebje in je armen hebt. 2009 wordt vast jouw jaar. Toen ik begon werd ik helemaal gek van mijn cyclussen (zie onderschrift) ook hele lange ertussen. Wij zijn inmiddels alweer 2 jaar bezig. Daar had ik ook nooit op gerekend.
Thanks Zora, ik wens jou precies hetzelfde toe! Dat 2009 een jaar wordt waarin je wens mag uitkomen. Heel irritant die lange cyclussen. Ik denk dat ik eens langs de homeopaat ga. Je weet maar nooit....
Hey Nicoletta! Toen ik 1x testte, testte ik om 18.00u. Dit vanwege mijn werk. Later ben ik 2x gaan testen(heb nog de mazzel gehad dat ik niet op mijn werk hoefde te testen), om 11.15/11.30 en ook om 18.00. Maar wat mij opvalt is dat die van 18u altijd lichter is. Vorige ronde en deze ronde testte ik om 11.15 duidelijk positief. De test van 18u was een stuk lichter. Dus, aan de klus Volgende dag, 11.15u test, ook positief...: Die van 18u weer licht. Het tijdstip is dus wel degelijk van belang. Vandaag weer aan het werk geweest na de kerstvakantie. Er lopen nogal wat zwangeren rond waarvan er 2 echt lopen te pronken... Leuk voor hun,maar ik kan er niet echt blij van worden helaas... Maar gelukkig heb ik niet zulke opmerkingen naar mijn hoofd gehad als jullie... Wel een schoonmoeder die voortdurend naar mijn buik loopt te staren als ik daar ben of zij hier. Grr, daar kan ik zo de kriebels van krijgen. Soms wil ik er wel wat van zeggen,maar ja, op het moment supreme lukt dat nooit!
O ja, het schijnt beter te zijn om na 20.00u niet meer te testen. Weet zo 1,2,3 niet meer waarom,wel ergens gelezen.