Lijkt maar zo.. maar iedereen zwanger behalve wij!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Angel26, 22 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nicoletta, ik heb het gelezen, wat een hoop informatie hebben jullie om je oren gekregen zeg :confused:
    En dat niet alleen, ga er maar eens aanstaan, dat is een heel proces om te verwerken zeg.
    Weet je al wat ze gaan doen, kunnen doen en belangrijker, wat jullie willen doen? Of is je hoofd nog te vol met info en verdriet?
    X mex

2. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Zit in ronde 3, maar had laatst gesprek met een meid die tot 2 keer toe in ronde 1 zwanger is geraakt. Ze vindt dat ik me er teveel op fixeer en dat het daarom niet lukt! Hoezo?! Zit pas in ronde 3!

3. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Ik vind dat als iemand in 1x zwanger is, ze makkelijk praten heeft. Zij heeft er in pricipe 'weinig' voor hoeven te doen.
    een vriendin van mij was ook in 1x zwanger, zij weet dat wij bezig zijn(als een van de weinigen),maar soms heb ik echt spijt dat zij het weet.
    Zo 1x in de week krijg ik de vraag of ik ongesteld ben geworden....:rolleyes:

4. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Je hebt helemaal gelijk! Wat oneerlijk allemaal! :cry:

5. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Ooooohhh...zooooo herkenbaar! En helemaal als ze dan zeggen: "Je moet er niet teveel me bezig zijn!" :confused: Wat denk jij wel niet, denk ik dat! Zij is ook de 1e x gelijk zwanger geraakt! En dan die vragende blik als het rond je ongi is......

6. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Echt ontzettend flauw altijd die opmerkingen rond je ongi.. zou soms willen dat ik eht niemand had gezegt! nu weten alleen vriendinnen het, maar toch.. geen 1 gesprek kan ook eens niet overgaan! Soms wil ik het er ook niet over hebben.. ze horen het wel als het WEL gelukt is toch?!

7. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    tinkerbell, angel...zo herkenbaar he? Het gaat ook overal hetzelfde ;).
    Ook ik heb weleens spijt van dat ik het heb gezegd. Ik weet, ze bedoeld het goed,maar het komt niet altijd goed bedoeld over.
    Zo kreeg ik laatst een sms met de vraag of ik dacht dat ik zwanger zou zijn. :confused: Tegen de tijd dat het zover is, dan hoort ze het vanzelf.
    Maar ja, zij was in 1x zwanger, dus heeft geen idee wat het is om steeds met die vraag te worden geconfronteerd.
    Nou, voor mij is het pijnlijk. Niet omdat we al zo lang bezig zijn,maar voor mij omdat iedereen om mij heen zwanger is, net bevallen is, en het allemaal maar zo eenvoudig lijkt te zijn gegaan. tenminste, zo doen ze het overkomen...

8. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Mexicang, ik begrijp je helemaal. Wij zijn al bijna een jaar bezig, maar een paar maanden bewust even gestopt, omdat ik medicijnen voor een infectie kreeg. En als je dan weer door gaat en zij komen ineens met hun blije nieuws.....Ja, dan steekt het wel een beetje.

Maar goed, gelukkig lees je dat op een forum als deze dat je niet de enige bent.

9. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Nou en of dat steekt! En echt, als je niet weet hoe dat voelt, dan is het zo makkelijk praten...

Tinkerbell, ik zie dat wij allebei over 4 dagen kunnen testen! klopt je banner? Mijne wel als het goed is.
    Wat denk je zelf? wat is je gevoel?
    Ik weet deze x echt niet welke kant we op gaan... De vorige 2 rondes wist ik bijna zeker van niet: 2 rondes terug had ik veel lichamelijke klachten wat klussen niet makkelijker maakte. Vorige ronde waarschijnlijk niet goed getimed :(
    En die 2 rondes na ei al snel zere borsten, misselijk gevoel, pukkeltjes, drift en eetbuien,duizelig en veel krampen.
    Nu deze ronde na ei niets van dat, de laatste paar dagen wat meer kramp,maar geen idee waar dat toe gaat leiden.
    X mex

10. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Ik heb deze x wel last van allerlei dingen waar je ook van alles van kan denken.
    Zere borsten, last van onderrug, vlagen van misselijkheid en steken in mijn onderbuik. Dus aan de steken te voelen, lijkt het alsof mijn ongi komt, maar aan de andere kant ook weer niet. Man.....je kan jezelf zo echt helemaal gek maken.

Mijn NOD is de 19e of de 20e, en als mijn ongi deze dagen niet komt, ga ik dinsdag testen.

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Tinkerbell, mijn NOD is ook 19 of 20. Ik had mijn ei op 5jan en meestal een fase van 15 dagen daarna. Ik wil in principe ook dinsdag testen,maar weet dat dit ook nog een dag te vroeg kan zijn.
    Afgelopen rondes was ik steeds op de 22e of 23e ongi, maar dat zou nu wel erg lang na mijn ei zijn.
    Pfff...die steekjes, die heb ik ook. Vorige rondes had ik vlak na ei al heel snel krampen, nu niet, nu is dat pas begin deze week begonnen.
    Maar ook ik denk dat de ongi eraan komt, al denk ik soms ook dat het misschien wel roze gaat worden. Die steken kunnen mij soms behoorlijk onzeker maken hoor. Want hoe vaak hoor je wel niet dat die steken ook kunnen duiden op wat anders dan de duivels?
    Verder ben ik niet misselijk,geen moeheid,geen zere tepels, geen andere borsten zoals pijnlijker, groter, meer aders enz. Ook geen gerommel onder in de buik en ook geen steken in de liezen.
    Spannend wordt het, al weet ik bijna zeker dat als het deze ronde duivels worden, dat ik behoorlijk teleurgesteld zal zijn :(.

Ik duik mijn bedje in!
    X mex

12. nijmpi

nijmpi Lid

26 nov 2008
    14
    0
    0
    Ik herken in ieders verhaal wel iets. Het is moeilijk als je iets graag wil het geduld op te brengen en te wachten. Ik begin mij wel steeds meer te beseffen dat het iets bijzonders is een zw (en dat het niet zo makkelijk is).......en de mensen waarbij het in 1 x raak is, die hebben geluk en zullen zich bijna niet kunnen verplaatsen in het gevoel "dat het langer duurt of kan duren". Daarom is een forum fijn......herkenbare verhalen lezen (zonder een onbegrepen blik of vragen).
    Wat ik mij niet goed kan voorstellen (maar lees het regelmatig) dat er wordt gezegd: "we hebben besloten om zw te worden, maar we kijken eerst heel rustig en ontspannen hoe het gaat". Ik weet het niet van jullie, maar toen wij het hadden besloten was ik er gelijk mee bezig. Hoe kan je ergens niet mee bezig zijn terwijl je het graag wil. Misschien is daar een tip voor.......of is het wat ik moet accepteren.......
    veel succes allen en 2009 is ons jaar !

13. blackeyedgirl

blackeyedgirl VIP lid

12 nov 2008
    17.671
    2
    0
    Zuid-Holland
    Wij zeiden in het begin ook we zien wel hoe het gaat en ik ga pas na 6 maanden aan de ovu testen, nou ik zat er deze maand al aan, maand 3.
    Temperaturen zie ik niet zo zitten, maar wie weet denk ik daar over een maand weer anders over hihi.
    Ondertussen slik ik Etos Zwanger worden.
    Draag een maansteen.

Maar verder heel rustig en ontspannen ;)

14. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    hihihi, herkenbaar.... eerst aankijken,maar na 1 maand al aan de testen, tempen en er druk mee bezig zijn.
    Vandaag nog 3 dagen tot nod, maar ik had vanmorgen al een enorme daling van mijn temp.... Ik denk dat ik met de duivels rekening moet houden :(

15. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Hai Meiden,

Wij zijn dus ook al wat langer bezig (bijna een jaar) en ben in oktober en november begonnen met ovutesten. Daaraan zag ik dat ik rond dag 12 een posi test had en rond dag 13-14 mijn ei zou hebben. Maar goed, heeft tot nu toe nog niets geholpen. Na november ben ik ook opgehouden met die testen en deze maand hebben we op dag 12, 13 en 14 gewoon heel hard ons best gedaan.....en inderdaad...als ik zwanager mocht zijn.....is het echt een wondertje. Want zo volet het echt als je al even bezig bent.

Misschien dat ik daarom ook wat bang voor het testen ben....heb al te vaak een negatieve zw.test in handen gehad. En dat ik daarom alle symptomen ook de kop aan het indrukken ben. Tenminste....dat probeer ik hahahahaa.

16. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Tinkerbell, wij gebruiken ook ovutesten en echt,we doen alles hoe het zou 'moeten',maar ook nog zonder resultaat.
    Als ik dan hoor dat het anderen wel snel lukt met ovutesten, word ik niet vrolijk....
    Soms denk ik weleens, weg die testen en op het gevoel!

17. Sjan86

Sjan86 Actief lid

27 dec 2008
    293
    0
    0
    Rosmalen
    Wij hebben die testen ook weggelaten, maar op gevoel......dat lukt mij nog niet echt. Rond dag 11 t/m 14 denk ik toch altijd wel: Oh, nu zou het kunnen....en gaan we het proberen. Gelukkig hebben we er tot nu toe ook gewoon nog lol in.

18. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    En dat is ook heel belangrijk!
    Ik had dat deze ronde minder :(, begon verplicht te voelen. Nu voel ik me daar schuldig over, misschien dat daarom het dit x niet gelukt is...:(
    Ik wil de volgende ronde weer net als de eerste ronde, om de dag, OOK rond de eisprong. Toen is er wel een bevruchting geweest,dat was aan alles te merken, alleen is het niet blijven zitten.... 7 dgn overtijd en toen ongi

19. Nicoletta

Nicoletta Fanatiek lid

11 jan 2008
    1.520
    0
    0
    Mexicang en Angel, ik wilde jullie nog even heel erg bedanken voor jullie lieve berichtjes. Ik was even niet in staat om dit weekend wat te posten maar het deed me heel goed.

thanks!

20. gimena

gimena Niet meer actief

heeel herkenbaar!
    ik zie gewoon soms groen van jaloezie!
    dan zet ik lekker me muziek je aan van Marco borsato- Vlinder...
    Wacht ma af ooit zal ik ook een vlinder zijn!
    zo hij het zegt!
    en dat geeft me veel moed! :)

Deel Deze Pagina