Heb vandaag een ctg gekregen nav aldoor harde buiken/weeën die ook geregistreerd worden op het ctg. Tijdens zo'n wee zakte vanmiddag de hartslag van de baby tot onder de 100 à 90. Hij herstelde wel weer gelukkig. Hierom moest ik opgenomen worden, en is vanavond de CTG herhaald. Net voordat ze me eraf zouden halen liet de baby weer 2x dit beeld zien. Mocht wel naar huis (heb thuis ook al bedrust) want dit zou "normaal" zijn, liever zien ze het niet, maar het "mag wel". Ik merk dat het me toch niet helemaal (of eigenlijk helemaal niet) lekker zit. Er spelen veel dingen deze zw.schap, maar hiervan wordt ik écht onrustig, en ben wel heel bang om het kindje te verliezen. Tijdens eerdere CTG's is dit trouwens nooit gebeurd. Herkent iemand dit, en wat werd er bij jullie van gezegd?? (Het was geen piekje maar echt een daling trouwens, hij bleef even hangen zo laag, om vervolgens weer op te klimmen. ) Hoop dat er snel antwoorden komen, (geruststellende nee hoor, gewoon eerlijk) zodat ik wellicht wat rustiger de nacht in kan. gr. Dawosuto (oh ja ben 28 weken zwanger)
Had maandag ook 2uur aan ctg vast tussen 120 en 160 moest het zijn bij mij ging ie 1x op 119 en 162 brok in mijn keel.. soms ging t apparaat zelfs op rood staan.. mijn hart stond echt stil maar toen pakte hij t niet... Ik snap je wel... maar zo laag is wel eng ja.. Let vooral op de bewegingen van je beeb... Werd mij ook geadviseeerd
Weet je zeker dat het de hartslag v.d. baby was? Het kan namelijk ook gebeuren dat als baby wegzwemt het apparaat jouw hartslag oppikt, die dingen zijn nogal gevoelig. Als het wel van de baby was, dan herken ik het eerlijk gezegd niet, logisch dat je bang bent voor je kindje. Idd let op de bewegingen van je kindje, voel je 't goed bewegen? Registreerde het apparaat ook de bewegingen van je kindje (lijn met zwarte blokjes op het computerscherm)? Ik zou wel aankaarten dat je je erg zorgen maakt hierover, en wellicht kunnen ze je helpen door vaker een ctg te geven, zodat je hopelijk gerust gesteld kan worden. Probeer je niet al te druk te maken hierover. Ook zou ik wel vragen of het niet jouw hartslag die opgepikt werd ipv die van de kleine. Die van jou is namelijk een heel stuk lager dan die van ukkie . Hopelijk ben je wat gerust gesteld, en kan je goed slapen. Succes!!
Ik had dit bij m'n zoontje ook en toen zeiden ze juist dat het goed was omdat het betekende dat m'n kindje lekker bewegelijk was. Het was juist niet goed als de hartslag netjes op 1 lijn bleef
hier had ik het ook met 26 weken, ik mag vanaf die tijd ook niet te lang meer op mijn rug liggen, hier corrigeerde het kindje zich zodra ik op mijn zij ging liggen. en tijdens dat ik op de zij lag aan de ctg heeft hij/zij geen daling meer gehad. weet ook angstig het is, ik durf nu dan ook helemaal neit meer op mijn rug te liggen
nee het was heel zeker van het kindje dat werd ook gezegd, er was ook een term voor, maar die weet ik niet meer. Ik heb al veel zw.schappen en ctg's gehad, maar het was nu overduidelijk de baby. Heel naar dus. En het is niet een acceptabele piek (dip) als in variabel, want hij bleef té lang op 90 hangen, (alhoewel hij ook weer zichzelf herstelde) wat ook gezegd werd, maar wat ik, nu ik erover nadenk zo gek vind, s'middags werd gezegd, je wordt opgenomen als hij vanavond goed is, de ctg werd herhaald, dan mag je naar huis en anders .....Toen mocht ik tóch naar huis, terwijl hij sávonds bij het ctg wéér 2 x dipte.....Dat verontrust mij eigenlijk ook zo.
Ik heb het ook gehad dat de hartslag van de baby soms zo laag kwam, was bij 27 weken en lag er ook aan ivm harde buiken. Had eigenlijk hetzelfde als jou, soms viel de hartslag ook weg op de monitor. Ze vonden het ook niet verontrustend, omdat het mijn eigen hartslag kon zijn enzo )wat ik ook niet echt geloofde, mijn hartslag is geen 90) en de laatste keer dat ik aan een ctg lag, met bijna 36 weken, bleef de hartslag van beeb gewoon rond de 140 tijdens een harde buik. Misschien komt het omdat hij zo klein is nog bij 27 weken. Probeer je maar niet te veel zorgen te maken hoe moeilijk ook!
ja maar dat is het juist, iedereen beaamde, artsen verpleegkundigen, wel dat het van de baby was, de hartslag, én het wegvallen van hartslag, kan ik ook mee leven, als hij even onder de knop weg is bijv. of "te ver weg" maar dit was dus overduidelijk de baby. Probeer me geen zorgen te maken, maar met dat ik vandaag dus weer heftige weeën heb, ben ik wel iedere keer bang dat dan zijn hartslag ook dipt, dat is het niet fijne eraan. (voor de weeën lig ik al plat met bedrust)
Hier ook vele CTG-scans gehad. Varierend van 1/2 uur tot 2 uur. Fluctuatie in de hartslag is goed, een constante hartslag zijn ze niet blij mee want dat betekent dat de beeb het niet goed heeft in de buik. Durf niet te zeggen of onze uk ook echt dips had. Door mijn ziekte heb ik niet alles goed meegekregen. Weet wel dat hij tijdens de bevalling (inleiding) dips had bij iedere wee. Dit was reden om alsnog tot een keizerssnede over te gaan. Succes en probeer je niet teeveel zorgen te maken. De artsen weten goed waar ze mee bezig zijn, als ze het niet hadden vertrouwd zouden ze je niet naar huis laten gaan!